Taşıtlarda
tekerler ile direksiyon sistemini birbirine bağlayan rotlar iki adet rot başı
ve rot kolundan oluşmaktadır. Rot, taşıt üzerinde yüklendiği görev dolayısıyla
güvenlik açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu çalışmada ST 52-3 kalite
çelikten üretilen bir rotun sonlu elemanlar yardımı ile analizi
gerçekleştirilmiştir. Analizin gerçekleştirilmesi için parça ilk olarak CREO
programında 3 boyutlu olarak tasarlanmıştır. Tasarımdan sonra modelin ağ yapısı
ve analizi Ansys Workbench programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz
sonucunda maksimum von-Mises gerilmesinin 677.6 MPa olduğu, gövde üzerindeki
büküm bölgesinde ise 438 MPa olduğu belirlenmiştir. Gerilmenin en yüksek olduğu
bölgede ise güvenlik katsayısının 0.65 olduğu hesaplanmıştır. Çalışmada ayrıca
teorik hesaplama da yapılarak nümerik ve analitik sonuçlar karşılaştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |