Tarih boyunca devletlerin vatandaşlarına
sunduğu mal ve hizmet yelpazesi devamlı bir genişleme eğilimi içerisindedir. Bu
çerçevede, bu mal ve hizmet sunumunu gerçekleştirebilmek ve sürdürebilmek için gelire
gereksinim duyan devletler, -gelir kaynakları arasında en baskın bileşen olan-
vergi gelirlerini toplarlarken, vatandaşları ile etkileşime girmekte ve bazı
uyuşmazlıklarla karşı karşıya gelebilmektedirler. Anılan uyuşmazlıkların mümkün
olan en kısa zaman zarfında çözüme kavuşturulması hem gelir gereksinimini
karşılamak isteyen devletler hem de harcanabilir gelirinde düşüş gerçekleşecek
olan mükellefler açısından büyük bir öneme haizdir.
Bu kapsamda, devlet ile mükellefler
arasında meydana gelebilecek vergi uyuşmazlıkları, iki farklı yoldan
çözümlenebilmektedir. Bu yollardan ilki; daha yüksek maliyetli ve daha çok
vakit alıcı bir yol olan yargı yolu, diğeri ise; daha düşük maliyetli ve daha
barışçıl bir yol olan idari yoldur.
Bu makalede, vergi uyuşmazlıklarının,
yargı yoluna başvurulmadan, idari yoldan çözüm alternatiflerinden bir tanesi
olan uzlaşma kurumu irdelenmiş ve Türkiye’de uzlaşma kurumunun sonuçlarına dair
veriler ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.