Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRiŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 115 - 131, 30.11.2019

Öz

Dünya
nüfusunda görülen artış, bu artışa bağlı olarak yeni istihdam alanlarına
duyulan ihtiyaç, tüketicilerin değişen ürün taleplerini karşılama ve bireylerin
refah seviyesini artırma isteği ile birlikte makro ekonomik verilere olumlu
katkısından dolayı girişimcilik konusu sürekli olarak gündemde kalmıştır. Konunun
güncelliğini koruması araştırmacılarında girişimcilik ile ilgili
araştırmalarını sürekli kılmıştır. Araştırmacılar, girişimciliği etkileyen ve
geliştiren faktörleri belirlemeye çalışmışlardır. Girişimcilik ve girişimcilik eğiliminin
etkilendiği faktörlerden birinin de kişilik özellikleri olduğu düşünülmektedir.
Bu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinden
yenilikçilik,
kendine
güven, başarma ihtiyacı, risk alma, kontrol odağı ve belirsizliğe toleransın,
girişimcilik eğilimini
etkileyip
etkilemediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Şırnak
Üniversitesine bağlı Cizre, Silopi ve İdil Meslek Yüksekokullarında eğitim
gören öğrenciler oluşturmaktadır.  Araştırmada veri toplama işleminde anket
yöntemi kullanılmış olup, elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile
analize tabi tutulmuştur. Araştırmada kontrol odağı, kendine güven, risk alma
ve başarı isteğin ile girişimcilik eğilimi arasında anlamlı ve pozitif yönde
bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. 

Kaynakça

  • ALLEN, R. K., (2016) Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach, Houghton Mifflin Company, Boston, 2006.ANH T.P. T., HARALD V. K., (2016) Conceptual Model of Social Entrepreneurial Intention Based on The Social Cognitive Career Theory‖, Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol.10, 2016, s.18,20.ARIKAN, S. (2004). Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.ARSLAN, K., (2002) “Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, (6), 1-11.BALIKÇI, Y., (2009), “İşletmelerde Risk Yönetimi”, (1. Basım), İstanbul: CiniusBANAİ, M. VE TULİMİERİ, P. (2013). Knowledge, Skills and Personality of the Effective Business Consultant. Journal of Management Development, 32(8), 886-900.BİLGE H. VE BAL V. (2012) “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.BOWMAN, C., (1999). “Action-Led Strategy And Managerial SelfConfidence”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 14, No. 7/8, p.558-568.BOZKURT, R., (2000); “Girişimci ve Rol Bilinci”, İş Fikirleri Dergisi, Sayı: 2000/12BÖRÜ, D. (2006). Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Yayın No: 733.COHEN, L., MANİON, L. AND MORRİSON, K. (2000) Research Methods in Education. 5th Edition, Routledge Falmer, London.ÇELİK, A., VE AKGEMCİ TAHİR (1998) Girişimcilik Kültürü ve Kobiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. DAMAR, A (2015) Girişimci Kişilik Özelliklerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Konya: Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.DI ZHANG, D. ve BRUNİNG, E., (2011). “Personal Characteristics and Strategic Orientation: Entrepreneurs İn Canadian Manufacturing Companies”, International Journal Of Entrepreneurial Behaviour & Research, 17(19, pp.82- 103.DOĞAN, N. (2013). Türkiye’de Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.GÜROL, M. A. (2006). “Küresel arenada Girişimci ve Girişimcilik”, Gazi Kitapevi, Ankara.HİSRİCH, R. D. VE PETERS, M. P. (1995). Entrepreneurship–Starting Developing and Managing a New Enterprise, Richard D, Irwin. INC, USA.http://tdk.gov.tr, 2019KAVŞUR, Z. (2015). Sağlık Yönetimi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi SBE.KELEŞ, H. N. , (2013). Girişimcilik Eğilimin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (26): 23-43KOH, C. H., (1996). “Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics A study of Hong Kong MBA students”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 11 No. 3, p.12-25.KORKMAZ, O. (2012) “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14 (2), 209-226.KRUEGER, N. F. VE BRAZEAL, D. V. (1994). Entrepreneurial Potential and Potential Entrepreneurs. Entrepreneurship: Theory and Practice, 18, 91-104.LORDKİPANİDZE, M.- BREZET, H.- BACKMAN, M. (2005). “The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development”. Journal Of Cleaner Production, 13, ss. 787798.MULLER, S. L., (2004). “Gender Gaps in Potential for Entrepreneurship Across Countries and Cultures”, Journal Of Developmental Entrepreneurship, Vol. 9., No. 3, ss.190-220MÜFTÜOĞLU, T. ve DURUKAN, T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.PARNELL, A. J., CRANDALL, W. VE MENEFEE, M. (1995). “Examining The Impact Of Culture On Entrepreneurial Propensity: An Empirical Study Of Prospective American And Egyptian Entrepreneurs”, Academy Of Entrepreneurship Journal, 1 (1), ss. 39- 53SARITAŞ, A. ve G. DURAN. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5.1, 147-165.SOUİTARİS, V., ZERBİNATİ, S. VE AL-LAHAM, A. (2007). Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Resources. Journal of Business Venturing, 22(4), 566-591.TİTİZ, T. (1994) Girişimcilik, İnkilap Yaınevi, İstanbul.ULAŞ, D., (2006) “Franchising Sisteminin Girişimcilik Açısından Değerlendirilmesi,” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), (2006), p. 133-151.UYGUN, M., METE, S. VE GÜNER, E. (2012) Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 4, Sayı 2, 2012 ISSN: 1309 -8039 (Online).WANG, K. C. ve Wong, P.-K., (2004). “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore, Technovation, 24(2), pp.163–72

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 115 - 131, 30.11.2019

Öz

Dünya
nüfusunda görülen artış, bu artışa bağlı olarak yeni istihdam alanlarına
duyulan ihtiyaç, tüketicilerin değişen ürün taleplerini karşılama ve bireylerin
refah seviyesini artırma isteği ile birlikte makro ekonomik verilere olumlu
katkısından dolayı girişimcilik konusu sürekli olarak gündemde kalmıştır. Konunun
güncelliğini koruması araştırmacılarında girişimcilik ile ilgili
araştırmalarını sürekli kılmıştır. Araştırmacılar, girişimciliği etkileyen ve
geliştiren faktörleri belirlemeye çalışmışlardır. Girişimcilik ve girişimcilik eğiliminin
etkilendiği faktörlerden birinin de kişilik özellikleri olduğu düşünülmektedir.
Bu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinden
yenilikçilik,
kendine
güven, başarma ihtiyacı, risk alma, kontrol odağı ve belirsizliğe toleransın,
girişimcilik eğilimini
etkileyip
etkilemediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Şırnak
Üniversitesine bağlı Cizre, Silopi ve İdil Meslek Yüksekokullarında eğitim
gören öğrenciler oluşturmaktadır.  Araştırmada veri toplama işleminde anket
yöntemi kullanılmış olup, elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile
analize tabi tutulmuştur. Araştırmada kontrol odağı, kendine güven, risk alma
ve başarı isteğin ile girişimcilik eğilimi arasında anlamlı ve pozitif yönde
bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. 

Kaynakça

  • ALLEN, R. K., (2016) Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach, Houghton Mifflin Company, Boston, 2006.ANH T.P. T., HARALD V. K., (2016) Conceptual Model of Social Entrepreneurial Intention Based on The Social Cognitive Career Theory‖, Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol.10, 2016, s.18,20.ARIKAN, S. (2004). Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.ARSLAN, K., (2002) “Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, (6), 1-11.BALIKÇI, Y., (2009), “İşletmelerde Risk Yönetimi”, (1. Basım), İstanbul: CiniusBANAİ, M. VE TULİMİERİ, P. (2013). Knowledge, Skills and Personality of the Effective Business Consultant. Journal of Management Development, 32(8), 886-900.BİLGE H. VE BAL V. (2012) “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.BOWMAN, C., (1999). “Action-Led Strategy And Managerial SelfConfidence”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 14, No. 7/8, p.558-568.BOZKURT, R., (2000); “Girişimci ve Rol Bilinci”, İş Fikirleri Dergisi, Sayı: 2000/12BÖRÜ, D. (2006). Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Yayın No: 733.COHEN, L., MANİON, L. AND MORRİSON, K. (2000) Research Methods in Education. 5th Edition, Routledge Falmer, London.ÇELİK, A., VE AKGEMCİ TAHİR (1998) Girişimcilik Kültürü ve Kobiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. DAMAR, A (2015) Girişimci Kişilik Özelliklerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Konya: Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.DI ZHANG, D. ve BRUNİNG, E., (2011). “Personal Characteristics and Strategic Orientation: Entrepreneurs İn Canadian Manufacturing Companies”, International Journal Of Entrepreneurial Behaviour & Research, 17(19, pp.82- 103.DOĞAN, N. (2013). Türkiye’de Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.GÜROL, M. A. (2006). “Küresel arenada Girişimci ve Girişimcilik”, Gazi Kitapevi, Ankara.HİSRİCH, R. D. VE PETERS, M. P. (1995). Entrepreneurship–Starting Developing and Managing a New Enterprise, Richard D, Irwin. INC, USA.http://tdk.gov.tr, 2019KAVŞUR, Z. (2015). Sağlık Yönetimi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi SBE.KELEŞ, H. N. , (2013). Girişimcilik Eğilimin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (26): 23-43KOH, C. H., (1996). “Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics A study of Hong Kong MBA students”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 11 No. 3, p.12-25.KORKMAZ, O. (2012) “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14 (2), 209-226.KRUEGER, N. F. VE BRAZEAL, D. V. (1994). Entrepreneurial Potential and Potential Entrepreneurs. Entrepreneurship: Theory and Practice, 18, 91-104.LORDKİPANİDZE, M.- BREZET, H.- BACKMAN, M. (2005). “The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development”. Journal Of Cleaner Production, 13, ss. 787798.MULLER, S. L., (2004). “Gender Gaps in Potential for Entrepreneurship Across Countries and Cultures”, Journal Of Developmental Entrepreneurship, Vol. 9., No. 3, ss.190-220MÜFTÜOĞLU, T. ve DURUKAN, T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.PARNELL, A. J., CRANDALL, W. VE MENEFEE, M. (1995). “Examining The Impact Of Culture On Entrepreneurial Propensity: An Empirical Study Of Prospective American And Egyptian Entrepreneurs”, Academy Of Entrepreneurship Journal, 1 (1), ss. 39- 53SARITAŞ, A. ve G. DURAN. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5.1, 147-165.SOUİTARİS, V., ZERBİNATİ, S. VE AL-LAHAM, A. (2007). Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Resources. Journal of Business Venturing, 22(4), 566-591.TİTİZ, T. (1994) Girişimcilik, İnkilap Yaınevi, İstanbul.ULAŞ, D., (2006) “Franchising Sisteminin Girişimcilik Açısından Değerlendirilmesi,” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), (2006), p. 133-151.UYGUN, M., METE, S. VE GÜNER, E. (2012) Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 4, Sayı 2, 2012 ISSN: 1309 -8039 (Online).WANG, K. C. ve Wong, P.-K., (2004). “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore, Technovation, 24(2), pp.163–72
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 115 - 131, 30.11.2019

Öz

Kaynakça

  • ALLEN, R. K., (2016) Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach, Houghton Mifflin Company, Boston, 2006.ANH T.P. T., HARALD V. K., (2016) Conceptual Model of Social Entrepreneurial Intention Based on The Social Cognitive Career Theory‖, Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol.10, 2016, s.18,20.ARIKAN, S. (2004). Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.ARSLAN, K., (2002) “Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, (6), 1-11.BALIKÇI, Y., (2009), “İşletmelerde Risk Yönetimi”, (1. Basım), İstanbul: CiniusBANAİ, M. VE TULİMİERİ, P. (2013). Knowledge, Skills and Personality of the Effective Business Consultant. Journal of Management Development, 32(8), 886-900.BİLGE H. VE BAL V. (2012) “Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.BOWMAN, C., (1999). “Action-Led Strategy And Managerial SelfConfidence”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 14, No. 7/8, p.558-568.BOZKURT, R., (2000); “Girişimci ve Rol Bilinci”, İş Fikirleri Dergisi, Sayı: 2000/12BÖRÜ, D. (2006). Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Yayın No: 733.COHEN, L., MANİON, L. AND MORRİSON, K. (2000) Research Methods in Education. 5th Edition, Routledge Falmer, London.ÇELİK, A., VE AKGEMCİ TAHİR (1998) Girişimcilik Kültürü ve Kobiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. DAMAR, A (2015) Girişimci Kişilik Özelliklerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Konya: Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.DI ZHANG, D. ve BRUNİNG, E., (2011). “Personal Characteristics and Strategic Orientation: Entrepreneurs İn Canadian Manufacturing Companies”, International Journal Of Entrepreneurial Behaviour & Research, 17(19, pp.82- 103.DOĞAN, N. (2013). Türkiye’de Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.GÜROL, M. A. (2006). “Küresel arenada Girişimci ve Girişimcilik”, Gazi Kitapevi, Ankara.HİSRİCH, R. D. VE PETERS, M. P. (1995). Entrepreneurship–Starting Developing and Managing a New Enterprise, Richard D, Irwin. INC, USA.http://tdk.gov.tr, 2019KAVŞUR, Z. (2015). Sağlık Yönetimi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi SBE.KELEŞ, H. N. , (2013). Girişimcilik Eğilimin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (26): 23-43KOH, C. H., (1996). “Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics A study of Hong Kong MBA students”, Journal of Managerial Psychology, Vol. 11 No. 3, p.12-25.KORKMAZ, O. (2012) “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14 (2), 209-226.KRUEGER, N. F. VE BRAZEAL, D. V. (1994). Entrepreneurial Potential and Potential Entrepreneurs. Entrepreneurship: Theory and Practice, 18, 91-104.LORDKİPANİDZE, M.- BREZET, H.- BACKMAN, M. (2005). “The Entrepreneurship Factor in Sustainable Tourism Development”. Journal Of Cleaner Production, 13, ss. 787798.MULLER, S. L., (2004). “Gender Gaps in Potential for Entrepreneurship Across Countries and Cultures”, Journal Of Developmental Entrepreneurship, Vol. 9., No. 3, ss.190-220MÜFTÜOĞLU, T. ve DURUKAN, T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.PARNELL, A. J., CRANDALL, W. VE MENEFEE, M. (1995). “Examining The Impact Of Culture On Entrepreneurial Propensity: An Empirical Study Of Prospective American And Egyptian Entrepreneurs”, Academy Of Entrepreneurship Journal, 1 (1), ss. 39- 53SARITAŞ, A. ve G. DURAN. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5.1, 147-165.SOUİTARİS, V., ZERBİNATİ, S. VE AL-LAHAM, A. (2007). Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Resources. Journal of Business Venturing, 22(4), 566-591.TİTİZ, T. (1994) Girişimcilik, İnkilap Yaınevi, İstanbul.ULAŞ, D., (2006) “Franchising Sisteminin Girişimcilik Açısından Değerlendirilmesi,” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), (2006), p. 133-151.UYGUN, M., METE, S. VE GÜNER, E. (2012) Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 4, Sayı 2, 2012 ISSN: 1309 -8039 (Online).WANG, K. C. ve Wong, P.-K., (2004). “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore, Technovation, 24(2), pp.163–72
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Vedat Sönmez

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sönmez, R. V. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi, 2(2), 115-131.
AMA Sönmez RV. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Artuklu Kaime. Kasım 2019;2(2):115-131.
Chicago Sönmez, Ramazan Vedat. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi 2, sy. 2 (Kasım 2019): 115-31.
EndNote Sönmez RV (01 Kasım 2019) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi 2 2 115–131.
IEEE R. V. Sönmez, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Artuklu Kaime, c. 2, sy. 2, ss. 115–131, 2019.
ISNAD Sönmez, Ramazan Vedat. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi 2/2 (Kasım 2019), 115-131.
JAMA Sönmez RV. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Artuklu Kaime. 2019;2:115–131.
MLA Sönmez, Ramazan Vedat. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi Ve İdari Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 115-31.
Vancouver Sönmez RV. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRŞİMCİLİK EĞİLİMİNİ BELİRLEMEDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİNDE BİR ARAŞTIRMA. Artuklu Kaime. 2019;2(2):115-31.

Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.