Kendilerini yarınlara tasımak isteyen isletmeler artık stratejilerini kalite, maliyet ve hız üstünlügü esaslarına göre olusturmaktadırlar. Kalite önemli bir rekabet unsuru olmustur. Günümüzde kaliteden sadece kalite kontrol bölümü degil, yönetimin liderliginde tüm çalısanlar sorumludur. Yani kalite atölyeden yönetim odasına tasınmıstır. Ülkemiz Orman Ürünleri Sanayi (OÜS) isletmeleri de küresellesen rekabeten kendilerini soyutlayamazlar. Bu baglamda çalısmanın amacı, OÜS’nin yapısını kalite yönetimi açısından incelemek ve mevcut durumu ortaya koymaktır. Bu amaçla Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri ve Mobilya Sanayi’nde faaliyet gösteren 25 ve daha fazla isçi çalıstıran 30 isletme ele alınmıstır. Veriler, bütün isletmelerin anket kapsamına girme ihtimalinin esit oldugu basit tesadüfi oransız eleman örnekleme yöntemi kullanılarak yüzyüze yapılan görüsmeler yoluyla elde edilmistir. Anket sorularının hazırlanmasında daha önce farklı sektörlerde yapılmıs çalısmalardan yararlanılmıstır. Ankette kullanılan sorular açık ve kapalı uçlu sorulardan olusmustur. Verilerin degerlendirilmesinde X 2 ve Fisher’in kesin X2 testinden yararlanılmıstır. Sonuç olarak, isletmeler, kalite politikalarının tespiti konusunda ve bunu isletmenin tüm bölümlerine yaymada basarısızdır.
Companies that want to be in existence in the future base their strategies on quality, cost and speed superiority. Quality has been an important competition element. Nowadays, not only quality control department but also all staff leaded by management are responsible for quality. In other words, quality has moved from workshop to management room. Companies in Blacksea Region Forest Products Industry can not separate itself from getting into global competition. The aim of this study is to examine the Forest Products Industry from the quality management’s perspective and to establish current status. For this purpose, thirty Forest Products Companies employing 25 or more workers in Blacksea Region were selected. Data were obtained through face to face questionnaires with those in charge of quality control in companies using The Simple Random Sampling in which all the companies has the equal probability of being involved. In the process of determining the questions used in the questionnaire, other relevant studies done in different sectors were consulted. Questions were organized in two different types; questions with alternative answers and questions without alternative answers. Data were analyzed using Fisher’s X2 test and X2 test. As a result, it was concluded that companies were unsuccessful in determining and spreading the quality policies on all departments of the companies. Companies except for the ones producing fiber and particle board were not aware of the contemporary quality conceptions.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Bölüm | Eski Sayılar |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2011 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 1 Sayı: 1 |
