: The transport of forestry products is realized in two stages. The first one is the primary transport stage which involves the haulage of timbers, while the second one is the secondary transport stage involving the main stage of transport of timbers, generally realized by trucks on forest roads. In this study, Taslıca Forest District is selected as a research area. This district depend on Artvin Forestry Enterprise in Artvin Forestry Directorate and has one productivite area. The types of hauling used in the productivite area, the methods of transport and the conditions of road network were defining criteria for
determining the research area. The cost of hauling operations that are done with skylines are found less than hauling expenses that are found in road construction which is planned in the form of skidding and only in the form of skidding for the same yarder side.
Orman ürünlerinin taşınması iki ana aşamada yapılmaktadır. Bunlardan birincisi, bölmeden çıkarma yani primer transport, ikincisi ise, genelde orman yolları üzerinde kamyonlarla gerçekleştirilen ana taşıma aşaması yani sekonder transport’tur. Bu çalışmada, Taşlıca Orman İşletme Şefliği ormanları üretim alanı olarak seçilmiştir. Artvin Orman Bölge Müdürlüğü bünyesindeki Artvin Orman İşletme Müdürlüğü’ne bağlı Taşlıca Orman İşletme Şefliği içerisinde bir adet üretim alanı belirlenmiştir. Araştırma alanının belirlenmesinde, üretim alanında kullanılan bölmeden çıkarma tipleri ve üretilen orman ürününün cinsi, nakliyat yöntemleri, bölgenin arazi yapısı ve yol şebeke durumu göz önünde tutulmuştur. Hava hatları ile yapılan bölmeden çıkarma çalışmalarında meydana gelen giderler, aynı üretim alanı için planlanan yol yapımı + sürütme biçiminde ve sadece sürütme şeklinde yapılan bölmeden çıkarma giderlerinden daha az bulunmuştur.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Bölüm | Eski Sayılar |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2011 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2 |
