BibTex RIS Kaynak Göster

A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 44 - 62, 20.03.2011

Öz

:Drafts developed in graphical expression techniques and models formed in abstract manners and gradually becoming concrete are used for the exhibition of the targeted images in the design process, which is also a mental improvement process. Among the biggest difficulty beginner architecture students face is failing to make comments on the products they design in architecture design process;  their spatial relationships and express them in two or three-dimensional models. Expression and modelling techniques to be used in this process are very important. In this study, a lesson programme enriched with two and three  – dimensional model expression techniques for
planting design education, which is of vital significance in landscape architecture departments, was developed and applied. Advantages and disadvantages of the programme were evaluated and some suggestions were offered. Consequently, importance of three
dimensional expression techniques and need for them were re-emphasized and the efficiency of the modelling technique used in the study was determined under today’s and Turkey’s conditions.

Kaynakça

  • Acar C., DemirbaĢ E., Dinçer P., Acar H., 2003. Anlamsal FarklılaĢım Tekniğinin Bitki Kompozisyonu Örneklerinde Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. Seri: A, Sayı: 1.ISSN: 1302-7085. s:15-28
  • Çetiner, O., 2008. Mimarlık Eğitiminde Bilgisayar Kullanımı ve Bir Örnek, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi. Bilgisayar Ortamında AraĢtırma - http://ab.org.tr/ab06/sunum/32.pdf ,12/11/ 2008.
  • Gültekin E. 1990. Bitki Kompozisyonu. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı No.10. Adana.
  • Gültekin, E., 1994. Bitki Kompozisyonu, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. No: 10. Adana.
  • Gürer L., 1990. Temel Tasarım, Ġstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanesi. No: 1419.
  • Ġstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası. GümüĢsuyu. Tokman, L., 1998. “Bilgisayar Teknolojisinin Mimarlık Lisans Programında Eğitim Yöntemi. Öğretim Politikası ve Tasarım Stüdyosu ÇalıĢması Ortamına Etkisi”. Y.T.Ü. Mimarlık Fakültesinde Eğitim. Ġstanbul. s: 117-128.
  • Yıldırım, B. T., 2000. Bitki Materyali I. BasılmamıĢ Ders Notları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. Ġzmir. Walker, T. D., 1991. Planting Design. Van Nostrand Reinhold. New York.

BİTKİLENDİRME TASARIMI EĞİTİMİNDE ÜÇ BOYUTLU ANLATIM TEKNİKLERİNİN ÖNEMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 44 - 62, 20.03.2011

Öz

Zihinsel bir süreç olan tasarlama sürecinde oluşturulan imgelerin
dışsallaştırılması amacıyla grafik anlatım teknikleri ile geliştirilen eskizler ve soyut bir
anlatımdan başlayıp giderek somutlaşan modeller kullanılmaktadır. Mimarlık eğitimine
yeni başlayan öğrencilerin yaşadıkları en büyük zorluk; mimari tasarım sürecinde
tasarladıkları ürünü ve ürünün mekânsal ilişkilerini yorumlamak ile bu ürünü iki ve üç
boyutlu modellerle anlatmaktır. Bu süreçte kullanılan anlatım ve modelleme tekniklerinin
önemi de büyüktür. Bu makalede peyzaj mimarlığı bölümlerinde çok büyük önemi bulunan
bitkilendirme tasarımı eğitimi için iki boyutlu anlatım ve üç boyutlu maket anlatım
teknikleri ile desteklenmiş olan bir ders programı ortaya konmuştur. Bu programın birçok
yönden avantaj ve dezavantajları irdelenmiş, programa yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Sonuçta üç boyutlu anlatım tekniklerinin önemi ve gerekliliği tekrar vurgulanırken, bu
anlamda faydalanılan maket tekniğinin günümüz ve ülkemiz koşullarında etkinliği ortaya
konmuştur.

Kaynakça

  • Acar C., DemirbaĢ E., Dinçer P., Acar H., 2003. Anlamsal FarklılaĢım Tekniğinin Bitki Kompozisyonu Örneklerinde Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. Seri: A, Sayı: 1.ISSN: 1302-7085. s:15-28
  • Çetiner, O., 2008. Mimarlık Eğitiminde Bilgisayar Kullanımı ve Bir Örnek, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi. Bilgisayar Ortamında AraĢtırma - http://ab.org.tr/ab06/sunum/32.pdf ,12/11/ 2008.
  • Gültekin E. 1990. Bitki Kompozisyonu. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi, Ders Kitabı No.10. Adana.
  • Gültekin, E., 1994. Bitki Kompozisyonu, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. No: 10. Adana.
  • Gürer L., 1990. Temel Tasarım, Ġstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanesi. No: 1419.
  • Ġstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası. GümüĢsuyu. Tokman, L., 1998. “Bilgisayar Teknolojisinin Mimarlık Lisans Programında Eğitim Yöntemi. Öğretim Politikası ve Tasarım Stüdyosu ÇalıĢması Ortamına Etkisi”. Y.T.Ü. Mimarlık Fakültesinde Eğitim. Ġstanbul. s: 117-128.
  • Yıldırım, B. T., 2000. Bitki Materyali I. BasılmamıĢ Ders Notları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. Ġzmir. Walker, T. D., 1991. Planting Design. Van Nostrand Reinhold. New York.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Banu Çiçek Kurdoğlu Bu kişi benim

Banu Karaşah Bu kişi benim

Derya Sarı Bu kişi benim

Hilal Yılmaz Bu kişi benim

Özgür Kamer Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurdoğlu, B. Ç., Karaşah, B., Sarı, D., … Yılmaz, H. (2011). A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 9(1), 44-62.
AMA Kurdoğlu BÇ, Karaşah B, Sarı D, Yılmaz H, Kamer Aksoy Ö. A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. AÇÜOFD. Mart 2011;9(1):44-62.
Chicago Kurdoğlu, Banu Çiçek, Banu Karaşah, Derya Sarı, Hilal Yılmaz, ve Özgür Kamer Aksoy. “A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 9, sy. 1 (Mart 2011): 44-62.
EndNote Kurdoğlu BÇ, Karaşah B, Sarı D, Yılmaz H, Kamer Aksoy Ö (01 Mart 2011) A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 9 1 44–62.
IEEE B. Ç. Kurdoğlu, B. Karaşah, D. Sarı, H. Yılmaz, ve Ö. Kamer Aksoy, “A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN”, AÇÜOFD, c. 9, sy. 1, ss. 44–62, 2011.
ISNAD Kurdoğlu, Banu Çiçek vd. “A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 9/1 (Mart2011), 44-62.
JAMA Kurdoğlu BÇ, Karaşah B, Sarı D, Yılmaz H, Kamer Aksoy Ö. A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. AÇÜOFD. 2011;9:44–62.
MLA Kurdoğlu, Banu Çiçek vd. “A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 1, 2011, ss. 44-62.
Vancouver Kurdoğlu BÇ, Karaşah B, Sarı D, Yılmaz H, Kamer Aksoy Ö. A SAMPLE STUDY ON THE IMPORTANCE AND THE EVALUATION OF THREE DIMENSIONAL EXPRESSION TECHNIQUES IN THE EDUCATION OF PLANTING DESIGN. AÇÜOFD. 2011;9(1):44-62.
Creative Commons Lisansı
Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.