Covid 19 salgını ile beraber büyük bir paradigma değişiminin ortaya çıktığı düşünülebilecektir. Bu durumdan etkilenen, eğitim, sağlık, ulaşım ve kültürel aktivitelerin dışında medya alanında da köklü değişiklikler ortaya çıkmıştır. Dijital medya alanı söz konusu olduğunda bu değişikliklerin en büyüğü, insanların sinema ile olan ilişkisinde gözlemlenmiştir. Çünkü uzun süre kapalı olan sinema salonlarında tüketilen bir çok film ve animasyon eserinin artık izleyiciye başka bir deneyim üzerinden ulaştırılması gerksinimi başgöstermiştir. Bu durum, hali hazırda mevcutt olan bir teknoloji olarak “Streaming platformları”nın kullanımında ciddi bir artışa sebep olmuştur. Bu durumu kendi lehine çevirmek isteyen prodüksiyon şirketleri ise, uzun zamandır sinema salonlarındaki seyircilerde bir aidiyet yarattıkları sinematik evrenlerinin gerek seriler gerekse uzun metraj film ve animasyon eserleri olarak streaming platformlarına taşımışlardır. Makalenin ana sorunsalı bu paradigma değişimini gözler önüne sermektir. Yöntem olarak, istatistiksel veriler dahilinde üretilen grafikler kullanılacak ve böylece nicel bir çalışmaya ulaşılacaktır. Makalenin evreni, gişe hasılatları söz konusu olduğunda en güvenilir kaynak olan “Box Office Mojo” internet sitesinden elde edilen son on yılın gişe hasılat oranlarıyla kurulacaktır. Tüm bu çalışma farklı medya platformlarında üretilen eserlerin hikaye anlatma dinamiği olan Transmedya yöntemi üzerinden değerlendirlecek ve iki bin yirmili yıllara gelindiğinde medyanın yönelimleri gözler önüne serilmeye çalışılacaktır.
It can be thought that a major paradigm shift has occurred with the Covid-19 pandemic. In addition to education, health, transportation and cultural activities, which have been affected by this situation, radical changes have also occurred in the media area. When it comes to the digital media, the biggest of these changes has been observed in people's relationship with cinema. Because many films and animations consumed in movie theaters that have been closed for a long time, now need to be delivered to the audience through another experience. This situation has caused a serious increase in the use of "Streaming Platforms" as an existing technology. Production companies, who want to turn this situation to their advantage, have transferred their cinematic universes, which they have created a sense of belonging in the audience in cinemas for a long time to streaming platforms, both as series, feature films and animations. The main problem of the article is to reveal this paradigm shift. As a method, graphics produced within statistical data will be used and thus a quantitative study will be achieved. The universe of the article will be established with the box office revenue rates of the last eight years obtained from the “Box Office Mojo” website, which is the most reliable source. This entire study will be evaluated through the Transmedia method, which is the storytelling dynamics of works produced on different media platforms. Finally, the trends of the media in the 2020s will be explained.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Dijital ve Elektronik Medya Sanatı, İnteraktif Medya, Ekran ve Dijital Medya (Diğer), Sinema (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 31 Sayı: 54 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License