The literature reveals that my understanding of abstract plastic arts aligns with the pursuit of pure expression. However, the tendency to regard the ultimate aim solely as pure abstract art is debated, as it is believed that there exist productions with a simple expression beyond this framework. This study aims to demonstrate the existence of diverse paths, purposes, and content within the realm of geometric abstraction through works produced via the concept of “the other,” to develop concepts in this context, and to analyze the form/meaning relationship in my geometric abstract works as an academician. The artworks included in my 2022 solo exhibition titled The Other constitute the study group for this research. A qualitative approach with a phenomenological design was adopted, using the document method as the data collection tool. The selected works were analyzed through content analysis within the framework of the form/meaning relationship, and the findings were evaluated accordingly. Artworks produced in the context of the concepts of “End” and “Essence” were discussed in relation to their predecessors, identifying similarities and differences. It was concluded that pure plastic expressions, devoid of any reference to nature, possess an “other” meaning distinct from the pure expression achieved through conceptual and formal abstractions. In the plastic context, it was determined that the geometric approach embodies the simplest form of expression attainable within abstract art. To enable more accurate classification and definition, it is proposed that “pure geometric abstraction” and “absolute geometric abstraction” be used as subcategories for analyzing works within the framework of geometric abstract art.
Other Geometric Abstract Art Pure Abstract Expression Absolute Abstract Expression Author Name
Proje hahilinde çalışılmamıştır.
Alan yazında soyut plastik sanat anlayışının saf ifadeye ulaşma yaklaşımıyla örtüştürüldüğü görülmektedir. Buna karşın nihai olarak varılmak istenenin sadece saf soyut sanat olarak görülme eğiliminin tartışmalı olduğu ve dahi bu ifadenin dışında kalan yalın ifadeye sahip üretimlerin var olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın amacı; literatürde geometrik soyut ifadenin farklı yol/amaç ve içeriğinin varlığını öteki kavramı aracılığıyla gerçekleştirilen üretimler üzerinden ortaya koymak, bu çerçevede kavram geliştirmek ve akademisyen olarak üretmiş olduğum geometrik soyut ifadeye sahip eserlerimi biçim/anlam ilişkisi içinde açıklamaktır. 2022 yılında gerçekleştirilmiş olan “Öteki” adlı kişisel sergide yer alan eserler yayının çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışmada nitel yaklaşım dahilinde fenomenolojik desen, veri toplama aracı olarak da doküman yöntemi kullanılmıştır. İlgili eserler içerik analiz yöntemiyle biçim/anlam ilişkisi çerçevesinde çözümlenmiş elde edilen bulgular üzerinden değerlendirme yapılmıştır. “Son” ve “Öz” kavramları bağlamında üretilmiş eserler, öncülleriyle ilişkilendirilerek benzerlikler/farklılıklar tartışılmıştır. Doğaya dair hiçbir referans barındırmayan salt plastik ifadenin, gerek kavramsal gerekse biçimsel anlamda gerçekleştirilen soyutlamalar yoluyla ulaşılmış saf ifadeden farklı/ayrık, öteki anlama sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Plastik bağlamda geometrik yaklaşımın soyut sanat dahilinde varılabilecek en yalın ifadeye sahip olduğu saptanmıştır. Geometrik soyut sanat dahilinde saf soyut geometrik ifade ile salt soyut geometrik ifadenin birer alt başlık olarak üretilmiş eserlerin çözümlenmesi ve daha doğru sınıflandırarak tanımlanabilmeleri adına kullanımları önerilmektedir.
Öteki Geometrik Soyut Sanat Saf Soyut İfade Salt Soyut İfade Yazar İsmi
Çalışma özgün araştırma makalesidir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Proje hahilinde çalışılmamıştır.
Teşekkür edilecek herhangi bir kişi ya da kurum yoktur.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Resim |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | Proje hahilinde çalışılmamıştır. |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 31 Sayı: 55 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License