Bu çalışmanın amacı; bir Türk devleti olan Memlükler dönemindeki Mescid-i Aksâ medreselerin kuruluşu, işlevleri ve fonksiyonlarının incelenmesi ve eğitim faaliyetlerinin içeriği hakkında bilgi vermektir. Fakat uzun bir dönemi içermesi sebebiyle sadece Memlük Devleti’nin ilk dönemini içine alan hicri yedinci ve sekizinci asırda inşa edilen medreseler Abdülcelîl Hasen Abdülmehdî’nin eseri ekseninde ele alınmıştır. Çalışmamızda konu ile ilgili literatür taraması yapılarak ilk kaynaklara ulaşılmış, konu detaylı bir şekilde araştırılmıştır. Ayrıca medreselerin günümüzdeki durumları hakkında da güncel bilgilere yer verilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda Memlük döneminde eğitim faaliyetlerinin hangi yaşlarda başlayıp, hangi kitaplar üzerinden devam ettiği, eğitim veren hocaların özellikleri, küttap ve medrese düzeyindeki kurumlarda eğitim veren akademik kadronun özellikleri, hicri yedinci ve sekizinci yüzyılda Mescid-i Aksâ’da inşa edilen medreselerin isimleri, özellikleri, bu kurumlarda hangi derslerin verildiği, eğitim veren hocaların isimleri ve eğitim alan öğrencilerin özellikleri hakkında detaylı bilgilere ulaşılmıştır. Yaklaşık üç yüz yıl Memlük hakimiyetinde kalan Kudüs, elde edilen istikrarlı yapı sayesinde Bağdat ve Endülüs gibi önemli ilim merkezlerinden gelen alimlere ev sahipliği yaparak ilmin merkezi haline gelmeyi başarmıştır.
Doktora öğrencisiyim ve savunmaya girebilmek için makalemin yayınlanması gerekiyor. Lütfen bu konuda bana yardımcı olunuz. teşekkür ederim.
The aim of this study is to examine the establishment, functions and functions of Masjid al-Aqsa madrasas during the Mamluk period, a Turkish state, and to provide information about the content of educational activities during the Mamluk period. In order to examine the subject in more detail and because it is too long, the focus will be on the madrasas built in the seventh and eighth centuries of the Hijri calendar, which includes the first period of the Mamluk State. In our study, the first sources were accessed by scanning the literature on the subject and the subject was researched in detail. As a result of this research, at what age did educational activities begin in the Mamluk period and through which books did they continue, the characteristics of the teachers who gave education, the characteristics of the academic staff who taught in primary schools called küttap and university level institutions called madrassas, the characteristics of the academic staff who taught in the Masjid al-Aqsa in the seventh and eighth centuries of the Hijri. Jerusalem, which remained under Mamluk rule for about three hundred years, managed to become the center of science by hosting scholars from important scientific centers such as Baghdad and Andalusia, thanks to the stable structure achieved.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |