Eğitimli
insan, toplumsal yapının her biriminde önem taşımaktadır. İş yaşamında da
eğitimli ve işinin gereklerini yerine getirebilen becerideki çalışanlar büyük
bir önem taşımaktadır. İşletmeler, çalışanlarına yeterlilik kazandırabilmek
için hizmet içi eğitimler vermektedirler. Bunun yanında çalışanların iç
enerjisini canlı tutacak önlemlerle motivasyonlarını da artırmaya
çalışmaktadır. Çalışanların mesleki yeterliliklerini arttıran hizmet içi
eğitimin de motivasyonu arttırdığı görülmektedir.
Bu
araştırmada hizmet içi eğitim algısının motivasyon üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Sivil hava yolu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren bir işletme evreninde
oluşturulan 148 kişilik bir örneklem oluşturulmuştur. Bu örneklemden Clemenz ve
ark.[1] geliştirdiği Hizmet İçi Eğitim Algısı Ölçeği ve Semerci ve ark. [2] geliştirdiği
Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği kullanılarak veriler elde edilmiş ve bu veriler
Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) paket programı ile analiz
edilmiştir. Yapılan analizlerde frekans ve yüzde analizi, standart sapma,
farklılık testleri, tek yönlü varyans analizi, TUKEY testi ve t testi
teknikleri kullanılmıştır.
İstatiksel
testler sonucunda elde edilen bulgulara göre; hizmet içi eğitim algısı
çalışanların motivasyonuna etki etmektedir. Demografik faktörlerin hizmet içi
eğitim algısını ölçen analizlere göre hizmet içi eğitim algısı ile sadece gelir
değişkeni arasında bir ilişkinin olduğu diğer değişkenlerin ise bir
etkisinin olmadığı görülmektedir. Demografik faktörlerin motivasyon ile
ilgisini ölçen analizlerde ise motivasyon ile yaş, cinsiyet, meslekte geçirilen
süre, iş yerindeki kıdem, mesleki unvan ve alınan hizmet içi eğitim sayısının
anlamlı bir ilişkisinin olduğu görülmektedir. Buna karşın medeni durum ve gelir
değişkenleri ile motivasyon arasında bir ilişkinin olmadığı görülmektedir.
hizmet içi eğitim motivasyon hizmet içi eğitim motivasyon ilişkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)