Social workers play an important role in identifying social gender inequality and solving these problems. In this study, it is aimed to examine the reflection of the social gender inequality in fields by the view of social worker experts. The study was carried out with the voluntary participation of 10 female and 10 male social workers working in various social work areas such as migration, children, women, disabled, health, addiction in the province of Diyarbakır, and qualitative research method was used in the research.
According to findings of the study, awarenesses of the social workers for genders are shaped with license period. Social workers didn't take education directly about social genders and social service during license period. Also, participants-social workers pointed out that women and girls are affected by social gender inequality negatively more than men. Although, it is stated that men are also affected by this problem too. While most of the participants were interfere with the cases about social gender inequality, they indicated that they use system and empowerment approach. Feminist theory, which forms a frame and guides gender studies, is not used by most social workers, and the knowledge level of the participants on this subject is quite low. All of the participants stated that their legal basis is poor and existing regulations are not effective for solving gender inequality. Most of the social workers think that in recent yeras gender inequality in Diyarbakır is changed positively but in between urban centers there is still differences and gender-based stereotypes continue.
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yarattığı sorunların tespiti ve bu sorunların çözümünde sosyal hizmet uzmanları önemli bir rol üstlenmektedir bu çalışmada da toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin alandaki yansımalarının sosyal hizmet uzmanlarının bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Diyarbakır ilinde göç, çocuk, kadın, engelli, sağlık, bağımlılık gibi çeşitli sosyal hizmet alanlarında aktif olarak çalışmakta olan 10 kadın ve 10 erkek sosyal hizmet uzmanın gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiş olup araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre sosyal hizmet uzmanlarının çoğunluğunun toplumsal cinsiyet konusundaki farkındalıklarının lisans dönemiyle birlikte şekillendiği belirlenmiştir. Ancak, sosyal hizmet uzmanları lisans eğitimi sürecinde doğrudan toplumsal cinsiyete ve sosyal hizmet dersi almamışlardır. Sosyal hizmet uzmanları toplumsal cinsiyet eşitsizliğinden özellikle kadın ve kız çocuklarının erkeklere göre olumsuz yönde daha fazla etkilediği görüşünü paylaşarak toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin erkekleri de etkileyen bir sorun olduğunu ifade etmiştir. Katılımcıların çoğu, toplumsal cinsiyet eşitsizliğini konu alan vakalara müdahalelerini gerçekleştirirken, genellikle sistem ve güçlendirme yaklaşımını kullandıklarını belirtmişlerdir. Toplumsal cinsiyet çalışmalarına çerçeve oluşturan ve rehberlik eden feminist kuram ise çoğu sosyal hizmet uzmanı tarafından kullanılmamakta olup katılımcıların bu konudaki bilgi düzeyleri de oldukça düşüktür. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin çözümünde katılımcıların tamamı yasal dayanaklarının yetersizliğini ve mevcut düzenlemelerin ise etkinliğinin az olduğunu ifade etmiştir. Sosyal hizmet uzmanlarının çoğu Diyarbakır’da toplumsal cinsiyete dair ayrımcılığın son yıllarda olumlu yönde değiştiğini ancak kent içi yaşam merkezleri arasında yine de bu konuda farklılıklar olduğu ve cinsiyete dayalı kalıp yargıların sürdüğünü belirtmiştir.
toplumsal cinsiyet toplumsal cinsiyet eşitsizliği sosyal hizmet feminst sosyal hizmet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık ve Toplum Hizmetleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)