Amaç: Araştırmada çocukların ekran maruziyet süresinin davranış ve işitsel dikkat üzerinde oluşturduğu
olumsuzluklar incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmaya 7-5 yaş aralığında 28 kadın 32 erkek toplam 60 katılımcı dahil edilmiştir. Günde 3
saat üstü 30 gönüllü ve 3 saat altı 30 gönüllüye işitsel algı ve işitsel dikkat değerlendirmesi yapılmıştır.
Verilerin toplanmasında ‘Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği’ ve ‘Çocuklar İçin Sosyal
Anksiyete Ölçeği’ kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmamıza 28’i kadın, 32’i erkek toplam 60 öğrenci katılım sağlamıştır. Yapılan test ve
ölçeklere ait değerlendirmeler için öncelikle ölçeklerin güvenilirlikleri incelenmiştir. Çocuklarda ekran
maruziyet süresi, çocuklarda bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyi ve çocuklarda sosyal anksiyete düzeyi ile
pozitif , işitsel dikkat değerlendirmesi ile negative anlamlı ilişki bulunmuştur.
Sonuç: Çocuklarda ekran maruziyet süresi ile ekran bağımlılığı ve anksiyete arasında anlamlı bir ilişki
gözlemlenmektedir
Ekran bağımlılığı davranış bozuklukları işitsel dikkat çocuklar
ETİK KURUL ONAYI AYDIN ÜNİVERSİTESİNDEN ALINMIŞTIR. ÇALIŞMA BÜTÜN AŞAMALARINDA ETİĞE UYULMUŞTUR.
ÇALIŞMADA EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM.
Purpose: In the study, the effects of children's screen exposure time on behavior and auditory attention were examined.
It is aimed to examine the negative aspects.
Method: A total of 60 participants, 28 females and 32 males, aged 7-5 years old, were included in the study. 3 per day
Auditory perception and auditory attention were evaluated on 30 volunteers over 3 hours and 30 volunteers under 3 hours.
'Computer Game Addiction Scale for Children' and 'Social Game Addiction Scale for Children' were used to collect the data.
Anxiety Scale' was used.
Results: A total of 60 students, 28 women and 32 men, participated in our study. The test and
For the evaluations of the scales, firstly the reliability of the scales was examined. Screen in children
exposure duration, computer game addiction level in children and social anxiety level in children.
A positive and negative significant relationship was found with auditory attention assessment.
Conclusion: There is a significant relationship between screen exposure time and screen addiction and anxiety in children.
is observed
screen attiction behavioral disorders auditory attention children
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık ve Toplum Hizmetleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)