The aim of this study is to analyze the theses and dissertations on child development in Turkey from the perspectives as; the year of the study, university, institute, department, type of the study, participants’ age group, identifying the subject of the study, and suggestions for future studies in this field. With this aim the theses and dissertations indexed in Council of Higher Education Thesis Center and university libraries since 1970 in the fields of; Department of Child Development; Department of Child Development and Education;Department of Child Development and Health; Department of Child Development and Home Management Education; and Department of Home Economics (Child Development and Education) were selected. The findings of the study revealed that since 1970 most of the theses were MA theses, the most widely studied field was preschool education, and the most frequent research group was preschool children. Moreover the results showed that the least studied research group was infants; and the least studied research subject was development in infancy period and parent education
Bu çalışmada Türkiye’de çocuk gelişimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi, yapılan çalışmaların yapıldığı yıl, üniversite, enstitü, bölüm, çalışmanın türü, çalışılan yaş grubu ve araştırmanın konusunun belirlenmesi ve alanda yapılacak çalışmalarla ilgili önerilerin sunulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmaya 1970 yılından bu yana Türkiye’de yapılmış ve Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi internet sitesi ve üniversitelerin kütüphanelerinden ulaşılabilen Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Sağlığı Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Ev Ekonomisi (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi) Anabilim Dalı’nda yapılmış lisansüstü tezler dahil edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 1970 yılından bu yana yapılan lisansüstü tezlerin büyük çoğunluğunun yüksek lisans tezi, çalışılan alanın okul öncesi eğitim ve tezlerin çalışma grubunun ise okul öncesi dönem çocukları olduğu belirlenmiştir. Ayrıca tezlerde en az çalışan çalışma grubunun bebeklik dönemi, çalışma konusunun ise bebeklik döneminde gelişim ve anne-baba eğitimi olduğu tespit edilmiştir
Diğer ID | JA73PK76KC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |