BibTex RIS Kaynak Göster

GRADUATE THESIS INVESTIGATION OF THE CHILD DEVELOPMENT IN TURKEY

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 7 - 16, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000103

Öz

The aim of this study is to analyze the theses and dissertations on child development in Turkey from the perspectives as; the year of the study, university, institute, department, type of the study, participants’ age group, identifying the subject of the study, and suggestions for future studies in this field. With this aim the theses and dissertations indexed in Council of Higher Education Thesis Center and university libraries since 1970 in the fields of; Department of Child Development; Department of Child Development and Education;Department of Child Development and Health; Department of Child Development and Home Management Education; and Department of Home Economics (Child Development and Education) were selected. The findings of the study revealed that since 1970 most of the theses were MA theses, the most widely studied field was preschool education, and the most frequent research group was preschool children. Moreover the results showed that the least studied research group was infants; and the least studied research subject was development in infancy period and parent education

Kaynakça

  • Anonim, 2013. Merkezi Yerleştirme İle Öğrenci Alan Yükseköğretim Lisans Programları. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/Tablo4.pdf (Erişim Tarihi: 19.04.2014).
  • Anonim, 2014. Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Tarihçesi. http://www.cge.hacettepe.edu.tr/tarihce.shtml (Erişim Tarihi: 19.04.2014).
  • Anonymous, 2014. http://humboldt.edu/cdblog/questionoftheweek/ (Erişim Tarihi: 09.06.2014).
  • Aral, N. ve Baran, G. 2011. Çocuk Gelişimi. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Bertan, M., Haznedaroğlu, D., Koln, P., Yurdakök, K. ve Doğan Güçiz, B. 2009. Ülkemizde erken çocukluk gelişimine ilişkin yapılançalışmaların derlenmesi (2000-2007). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 52, 1-8.
  • Bilgin, N. 2006. Sosyal bilimlerde içerik analizi -Teknikler ve örnek çalışmalar-.Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Boyd, D. ve Bee, H. 2009. Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Can Yaşar, M. ve Aral, N. 2001. Türkiye’de Okul Öncesinde Drama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 70 – 90.
  • Charlesworth, R. 2004. Understanding Child Development: ForAdultswhoWorkwithYoungChildren. Michigan: Thomson/Delmar Learning.
  • Creswell, J. W. 2007.
  • Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. ThousandOaks, CA: Sage.
  • Gander, M. J. ve Gardiner, H. W. 1993. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Ankara: İmge Yayınları.
  • Gargiulo, R. ve Kilgo, J. 2004. Young children with special needs: An introduction to earlyc hildhood special education. Newyork: Thomson/Delmar Learning.
  • Haktanır, G., ve Artar, M., 2001. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarına Toplu Bakış”. III. Ulusal Çocuk Kültürü, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:9, s:135-162.
  • Hopkins, B. 2005. The Cambridge Encyclopedia of Child Development. New York: Cambridge UniversityPress.
  • Karadağ, E. 2009. Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 75-87.
  • McDewiit, T. ve Ormrod, J. E., 2007. Child Development andEducation. New Jersey: PearsonEducation.
  • Merriam, S. 2009. Qualitativeresearch: A guidetodesignandimplementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.

Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 1, 7 - 16, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000103

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de çocuk gelişimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi, yapılan çalışmaların yapıldığı yıl, üniversite, enstitü, bölüm, çalışmanın türü, çalışılan yaş grubu ve araştırmanın konusunun belirlenmesi ve alanda yapılacak çalışmalarla ilgili önerilerin sunulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmaya 1970 yılından bu yana Türkiye’de yapılmış ve Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi internet sitesi ve üniversitelerin kütüphanelerinden ulaşılabilen Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Sağlığı Ana Bilim Dalı, Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Ev Ekonomisi (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi) Anabilim Dalı’nda yapılmış lisansüstü tezler dahil edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 1970 yılından bu yana yapılan lisansüstü tezlerin büyük çoğunluğunun yüksek lisans tezi, çalışılan alanın okul öncesi eğitim ve tezlerin çalışma grubunun ise okul öncesi dönem çocukları olduğu belirlenmiştir. Ayrıca tezlerde en az çalışan çalışma grubunun bebeklik dönemi, çalışma konusunun ise bebeklik döneminde gelişim ve anne-baba eğitimi olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Anonim, 2013. Merkezi Yerleştirme İle Öğrenci Alan Yükseköğretim Lisans Programları. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/Tablo4.pdf (Erişim Tarihi: 19.04.2014).
  • Anonim, 2014. Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Tarihçesi. http://www.cge.hacettepe.edu.tr/tarihce.shtml (Erişim Tarihi: 19.04.2014).
  • Anonymous, 2014. http://humboldt.edu/cdblog/questionoftheweek/ (Erişim Tarihi: 09.06.2014).
  • Aral, N. ve Baran, G. 2011. Çocuk Gelişimi. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Bertan, M., Haznedaroğlu, D., Koln, P., Yurdakök, K. ve Doğan Güçiz, B. 2009. Ülkemizde erken çocukluk gelişimine ilişkin yapılançalışmaların derlenmesi (2000-2007). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 52, 1-8.
  • Bilgin, N. 2006. Sosyal bilimlerde içerik analizi -Teknikler ve örnek çalışmalar-.Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Boyd, D. ve Bee, H. 2009. Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Can Yaşar, M. ve Aral, N. 2001. Türkiye’de Okul Öncesinde Drama Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 70 – 90.
  • Charlesworth, R. 2004. Understanding Child Development: ForAdultswhoWorkwithYoungChildren. Michigan: Thomson/Delmar Learning.
  • Creswell, J. W. 2007.
  • Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. ThousandOaks, CA: Sage.
  • Gander, M. J. ve Gardiner, H. W. 1993. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Ankara: İmge Yayınları.
  • Gargiulo, R. ve Kilgo, J. 2004. Young children with special needs: An introduction to earlyc hildhood special education. Newyork: Thomson/Delmar Learning.
  • Haktanır, G., ve Artar, M., 2001. “Türkiye’de Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Araştırmalarına Toplu Bakış”. III. Ulusal Çocuk Kültürü, Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:9, s:135-162.
  • Hopkins, B. 2005. The Cambridge Encyclopedia of Child Development. New York: Cambridge UniversityPress.
  • Karadağ, E. 2009. Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 75-87.
  • McDewiit, T. ve Ormrod, J. E., 2007. Child Development andEducation. New Jersey: PearsonEducation.
  • Merriam, S. 2009. Qualitativeresearch: A guidetodesignandimplementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73PK76KC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Neriman Aral Bu kişi benim

Ezgi Fındık Tanrıbuyurdu Bu kişi benim

Aybüke Yurteri Tiryaki

Mehmet Sağlam Bu kişi benim

Burçin Aysu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aral, N., Fındık Tanrıbuyurdu, E., Yurteri Tiryaki, A., Sağlam, M., vd. (2015). Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 14(1), 7-16. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000103
AMA Aral N, Fındık Tanrıbuyurdu E, Yurteri Tiryaki A, Sağlam M, Aysu B. Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. ASHD. Mayıs 2015;14(1):7-16. doi:10.1501/Ashd_0000000103
Chicago Aral, Neriman, Ezgi Fındık Tanrıbuyurdu, Aybüke Yurteri Tiryaki, Mehmet Sağlam, ve Burçin Aysu. “Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü Tezlerin Incelenmesi”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 14, sy. 1 (Mayıs 2015): 7-16. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000103.
EndNote Aral N, Fındık Tanrıbuyurdu E, Yurteri Tiryaki A, Sağlam M, Aysu B (01 Mayıs 2015) Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 14 1 7–16.
IEEE N. Aral, E. Fındık Tanrıbuyurdu, A. Yurteri Tiryaki, M. Sağlam, ve B. Aysu, “Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi”, ASHD, c. 14, sy. 1, ss. 7–16, 2015, doi: 10.1501/Ashd_0000000103.
ISNAD Aral, Neriman vd. “Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü Tezlerin Incelenmesi”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi 14/1 (Mayıs 2015), 7-16. https://doi.org/10.1501/Ashd_0000000103.
JAMA Aral N, Fındık Tanrıbuyurdu E, Yurteri Tiryaki A, Sağlam M, Aysu B. Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. ASHD. 2015;14:7–16.
MLA Aral, Neriman vd. “Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü Tezlerin Incelenmesi”. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, c. 14, sy. 1, 2015, ss. 7-16, doi:10.1501/Ashd_0000000103.
Vancouver Aral N, Fındık Tanrıbuyurdu E, Yurteri Tiryaki A, Sağlam M, Aysu B. Türkiye’de çocuk gelişimi alanındaki lisansüstü tezlerin incelenmesi. ASHD. 2015;14(1):7-16.