Communication is an indispensable activity for people and communities. The desire to be aware of the events surrounding the sensation of curiosity that has emerged as a result of the need for learning and knowing can be considered as one of the reasons for communicating the desire for socialization. Rapidly evolving technology has caused communication tools and environments to change. The greatest event of the 20th century is the Internet. Computer technology and the Internet have changed people's behavior of communication and information, leading to the emergence of an information age concept. Research shows that we and the next generations are increasingly becoming more dependent on technology. Rapidly presenting and disseminating information becomes a means of providing and receiving information. The most popular of these tools are social media tools. Because social media tools encourage people to interact, discuss, say what they know, participate in. It actually creates content users in the social media. Its popularity is steadily increasing because it offers people the right to behave freely in the virtual environment. The increasing use of social media to disseminate and collect information and the problem of verifying this information is also increasing. We can say that social media, which does not have any control mechanism, has turned into information garbage. There are many reasons for this, but the point that is addressed in this study is "fake accounts". In social areas, a person can open as many accounts as he or she desires and do not have to specify their identity. This study was conducted to evaluate the adequacy of the tools that detect forged accounts. In the study, results were evaluated by using online forged account identification tools prepared for social sharing sites like Facebook, Twitter and Instagram. According to the results obtained, online applications developed to detect fake accounts are not enough
Social networks fake account bot account fake account finder
İletişim, insanlar ve topluluklar için hayatın vazgeçilmez bir faaliyetidir. İnsanın öğrenme ve bilme ihtiyacı sonucu ortaya çıkan merak duygusu çevresindeki olaylardan haberdar olma isteği, sosyalleşme isteği iletişim kurmasının nedenleri arasında sayılabilir. Hızla gelişen teknoloji, iletişim araçlarının ve ortamlarının değişmesini neden olmuştur. 20. yüzyılın en büyük olayı internetin bulunmasıdır. Bilgisayar teknolojileri ve internet insanların iletişim ve bilgi edinme davranışlarını değiştirmiş, bilgi çağı kavramının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki biz ve bizden sonraki nesiller giderek teknolojiye daha bağımlı hale gelmekteyiz. Bilgiyi hızlıca sunan ve yayan mecralar bilgi verme ve alma araçları haline gelmektedir. Bu araçlardan en bilinenleri de sosyal medya araçlarıdır. Çünkü sosyal medya araçları insanları etkileşimde bulunmaya, tartışmaya, bildiklerini söylemeye, katılmaya teşvik eder. Aslında sosyal medyada içeriği kullanıcılar oluşturur. İnsanlara sanal ortamda özgürce davranma hakkı sunması sebebiyle popülerliğini giderek artmaktadır. Sosyal medyanın bilgi yaymak ve toplamak için kullanımının giderek artması ile bu alandaki bilgilerin doğrulanması sorunu da artmaktadır. Herhangi bir denetim mekanizması bulunmayan sosyal medya artık bilgi çöplüğüne dönüştü diyebiliriz. Bunun pek çok nedeni vardır ancak bu çalışmada ele alınan nokta “sahte hesaplar”. Sosyal alanlarda bir kişi istediği takdirde istediği kadar hesap açabilir ve kimliğini belirtmek zorunda değildir. Bu çalışma sahte hesapları tespit eden araçların yeterliliklerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal paylaşım sitelerine yönelik hazırlanmış online sahte hesap tespit araçları ile uygulama yapılarak sonuçlar değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sahte hesapları tespit etmek için geliştirilen çevrimiçi uygulamaların yeterli olmadığı görülmektedir
Sosyal ağlar sahte hesap bot hesap sahte hesap bulma araçları
Diğer ID | JA39KF96HN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 2 |