BibTex RIS Kaynak Göster

Innovative Competitive Approach of Business Managers: A Scale Development Study

Yıl 2018, Special Issue 1 (ASM5), 166 - 187, 01.06.2018

Öz

Production plays a key role for many economic and social concepts such as the development of the country's economy, development and employment, and increasing the level of welfare. The changes and developments taking place in communication, information and information technologies change the production structures of enterprises and their competitive potentials in parallel. The need for companies to be multifaceted, up-to-date, complete and accurate in order to compete, protect the interests of their partners, make future-oriented decisions and ensure continuity is increasing day by day. The way to be successful in business managers' globalized new world order is to reflect the relationship between knowledge management, innovation and competitiveness in the most accurate way. In this study business managers to consider for industry 4.0 and marketing 4.0 the "Innovative Competitive Approach" scale was tried to be developed. For this purpose, a literature review was conducted and a 72-item item pool was created. The draft scale was presented to the experts' opinions, the necessary corrections were made and a 67-item draft scale was created. The draft scale was implemented in production enterprises operating in Antalya, Isparta, Burdur Organized Industrial Zone, 486 managers. An exploratory and confirmatory factor analysis was performed for construct validity. The exploratory factor analysis showed that the scale had 25 items under 5 factors. As a result of the exploratory factor analysis, it was determined that the factor load values changed between .624 and .822 and explained 64.013% of the total variance. Confirmatory factor analysis was performed to test the outcome of the exploratory factor analysis. A reliability analysis was performed to test the reliability of the scale

Kaynakça

  • Akgemci, T., Öğüt, A., Ay Tosun, M. (2005). Küresel Rekabetin Sunduğu Fırsatlar Ve Tehditler Bağlamında Kobi’lerde Stratejik Yenilik Yönetimi: Swot Analizine Dayalı Kuramsal Bir Değerlendirme. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 139-156
  • Alçın, S. (2016). Üretim İçin Yeni Bir İzlek: Sanayi 4.0. s,19-30. Erişim Tarihi: 16.04.2018 dergipark.gov.tr/download/article-file/305119
  • Anonim, (2015). McKinsey&Company: Industry 4.0 How to Navigate Digitization Of The Manufacturing https://www.mckinsey.de/files/mck_industry_40_report.pdf. Sector. Erişim Tarihi: 16.04.2018
  • Antonio J. J., Murcia, S. (2012). Marketing 4.0: A New Value Added to The Marketing Through The Internet of Things, Sixth International Conference on Innovative Mobile and Internet Services in Ubiquitous Computing, 852-857 Erişim Tarihi: 16.04.2018 https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=6296965
  • Buhr, D. (2017). Social Innovation Policy for industry 4.0. Friedrich-Ebert-Stiftung
  • Bülbül, H. (2003). Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulamas,. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, s,36.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık,s,168,169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık,s,136,183.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, s,108.
  • Carneiro A. (2000). How Does Knowledge Management Influnce Innovation and Competitiveness?. Journal of Knowledge Management, Volume 4, Number 2, ss.87-98
  • Coşkun, Ö.F., Özyılmaz, A. (2016). Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Temel Yetenekler ve Dinamik Kabiliyetler Açısından Değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, C,30, Sayı:4, 725-749
  • Çelik, H. E., Yılmaz, V. (2013). LISREL 9.1 İle Yapısal Eşitlik Modellenmesi. Ankara, Anı Yayıncılık, s,39.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, s,177,199,272.
  • Değirmencioğlu, Ç. (2006). Kobi'lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Doğan, E. (2017). Rekabet Stratejileri Perspektifinden Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c,15, s, ek sayı-1, 163-178
  • Eldem, M.O. (2017). Endüstri 4.0., TMMOB EMO Ankara Subesi Haber Bülteni, Erişim Tarihi: 16.04.2017 http://www.emo.org.tr/ekler/09287020c96f18a_ek.pdf?dergi=1111.
  • Elmacı, O. (2016). İşletmelerde Sürdürebilir Maliyet Azaltımı ve Kurumsal Büyüme Nasıl Sağlanır? Endüstri 4.0. Perspektifinde Stratejik Planlama Aracı Olarak BSC Model Önerisi 3rd İnternational Congress on Social Sciences, China to Ardiatic,Antalya, Ocak 27-30 2016 ,349-370
  • Elmacı, O., N. Kurnaz, N. (2005). A Strategical Approach Towards the Sustainable Competetive Power:Environment Cost Management. II. International Environmental Protection Symposium, Kütahya, s,44-45
  • Elmacı, O., Sevim, S. (2009). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kaynak Tabanlı Yaklaşım Modeli ile Başarı Stratejisinin Belirlenmesinde Lojistik Süreç Maliyetlerinin Analizi. The International Symposiım Modern Devolopmental Trends And Turkic World, KHazar Unıversıty, Bakü, s,20-24
  • Eşiyok, A. B. (2004). Türkiye’nin Kalkınma Sürecinde Teknoloji, Yenilik ve Bilişim Sektörü. Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Genel Araştırmalar Müdürlüğü, GA-04-8-24, Türkiye Kalkınma Bankası A.S. Matbaası, Ankara, Aralık, s.21.
  • Gül, H. (2014). Dış Kaynak Kullanma Nedenleri Ve Taşıdığı Riskler: İmalat Sanayiinde Bir Uygulama, s,159-167, http://dergipark.gov.tr/download/article-file/203560 Erişim Tarihi: 16.04.2018.
  • Ignacio, G.P., Exposito-Langa, M., Jose, V., Miquel, T. (2013). International Entrepreneurship in SMES: A Study Of İnfluencing Factors İn The Textile İndustry. Int Entrep Manage, J 9:45–57 DOI 10.1007/s11365-012-0242-3, Springer Science+Business Media NewYork, s,45-57
  • İleri, H., Horasan, A. (2010). Küresel Rekabet Ortamında İşletmelerin Teknoloji Ve Ar-Ge Yönetimlerinin Rekabete Etkileri Üzerine Araştırma Ve Örnek Bir Uygulama. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, C,13 S,1-2, s, 171-190
  • İnce, M., Gül, H. (2006). Bilgi Çağında Rekabetin Temel Belirleyicisi: Bireyin Yaratıcılığı. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi,s,220-234
  • İraz, R. (2005). İşletmelerde Bilgi Yönetiminin Yenilik Ve Rekabet Gücü Üzerindeki Etkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, c,19,S1, s, 243-258
  • İslamoğlu, A.H., Alnıaçık, Ü. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS uygulamalı). İstanbul: Beta Yayıncılık. s, 367
  • Jiménez-Zarco, A.İ. (2014). Marketing 4.0: Enhancing Consumerbrand Engagement Through Big Data Analysis. Open University of Catalonia, Asher Rospigliosi María Pilar Martínez-Ruiz and Alicia Izquierdo., s,1-23
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s,151-152
  • Keskin, H. (2006). “Market Orientation, Learning Orientation, and Innovation Capabilities in SMEs”, European Journal of Innovation Management, Vol.9, No.4, pp.396-417.
  • Murat, N. (2014). Pazarlama 4.0’a Yolculuk: Hikaye Anlatma , Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/pazarlama-4-0a-yolculuk-hikaye- anlatma/,
  • Murat, N. (2014). Pazarlama 4.0’a Yolculuk: Deneyim Yaşatma , Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/pazarlama-4-0a- yolculuk-deneyim-yasatmak.
  • Ovacı, C. (2017). Endüstri 4.0 Çağında Açık İnovasyon. Maliye Finans Yazıları – 2017, (Özel Sayı), 113-132
  • Özen, Ü., Bingöl, M. (2007). İşletmelerde Bilişim Teknolojileri Ve Yenilikçilik: Erzurum, Erzincan Ve Bayburt’taki Kobi’lerde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), ss, 399-417.
  • Porter, M. E., (1990), The Competitive Advantage Of Nations, Macmillan, London, P.72 (akt. Işık, C.,Keskin, G.(2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, s,42.
  • Porter, Micheal. (2000). Rekabet Stratejisi. (Çeviren.Gülen Ulubilgen). İstanbul: Sistem Yayıncılık, s,40.
  • Saygılı, Ş. (2003), Bilgi Ekonomisine Geçiş Sürecinde Türkiye Ekonomisinin Dünyadaki Konumu, http://ekutup.dpt.gov.tr/ekonomi/tarih/saygılı/bilgieko.pdf) Yayın No:2675, s,31, Erişim Tarihi:16.04.2018
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL İle Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık, 152
  • Tan, Ş. (2014). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme Kpss El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık, s,188.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara. Nobel Yayıncılık, s,33,48.
  • Tutkavul, K. (2016), “Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kaynak Tabanlı Yaklaşım ve Kaynak Tüketim Muhasebesi Modeli”, (Editör: Orhan Elmacı), Gazi Kitapevi, Ankara, s,2
  • Yaman, S. (2012). Ölçme Araçlarının Temel Özellikleri: Geçerlik, Güvenirlik ve Kullanışlık. (Editör: Küçük, M. ve Geçit, Y.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Nobel yayıncılık. s, 21-46.
  • Yiğit, S. (2015). İnovasyon Rekabet Gücü Elde Etmeyi Daha da Önemlisi Bunu Sürdürmeyi Sağlar. Erişim Tarihi: 12.04.2018 http://dosya.toprakisveren.org.tr/makale/2015- 108-semayigit.pdf
  • Yiğit, S. (2014). Kültür, Örgüt Kültürü ve İnovasyon İlişkisi Bağlamında: İnovasyon Kültürü. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırma Dergisi, 16 (27), s,1-7
  • Yiğit, S., Özyer, K. (2015). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Bilgi. s,346 Erişim Tarihi: 12.04.2018 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/289027
  • Yorgancılar, F,N.(2011). Sürdürülebilir Rekabet Anlayışı Olarak Yenilik Yeteneği. Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/185072.
  • Yorgancılar, F,N.(2010). Sürdürülebilir Rekabet Anlayışı Olarak Yenilik Yeteneği, Selçuk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Yüksek Lisans Tezi, Konya.

İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Yıl 2018, Special Issue 1 (ASM5), 166 - 187, 01.06.2018

Öz

Üretim, ülke ekonomisinin gelişimi, kalkınma ve istihdam sağlanması, refah düzeyinin artırılması gibi birçok ekonomik ve toplumsal kavram için kilit roldedir. İletişim, bilgi, bilişim teknolojilerinde meydana gelen değişim ve gelişmeler, işletmelerin üretim yapılarını ve paralelinde rekabet potansiyellerini değiştirmektedir. İşletmelerin rekabet edebilmek, ortaklarının çıkarlarını koruyabilmek, geleceğe dönük kararlar alabilmek ve süreklilik sağlayabilmek adına çok yönlü, güncel, eksiksiz ve doğru bilgiye olan ihtiyaçları her geçen gün artmaktadır. İşletme yöneticilerinin küreselleşen yenidünya düzeninde başarılı olabilmelerinin yolu bilgi yönetimi, yenilikçilik ve rekabetçilik arasındaki ilişkiyi en doğru şekilde işletmeye yansıtmaktan geçmektedir.Bu çalışmada işletme yöneticilerinin endüstri 4.0 ve pazarlama 4.0 ile ilgili düşünceleri ele alınarak işletme yöneticileri için “Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı” ölçeği geliştirilmeye çalışıldı. Bu amaçla ilgili literatür taraması yapıldı ve 72 maddelik madde havuzu oluşturuldu. Taslak ölçek uzman görüşlerine sunuldu, gerekli düzeltmeler yapılarak 67 maddelik taslak ölçek oluşturuldu. Taslak ölçek Antalya, Isparta, Burdur Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren üretim işletmelerinde, 486 yöneticiye uygulandı.Yapı geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapıldı. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin 5 faktör altında 25 maddeden oluştuğunu gösterdi. Açımlayıcı faktör analizi sonucundan, faktör yük değerlerinin .624 ile .822 arasında değiştiği ve toplam varyansın %64.013’ünü açıkladığı belirlendi. Açımlayıcı faktör analizinin sonuçlarını test etmek için doğrulayıcı faktör analizi yapıldı. Ölçeğin güvenirliğini test etmek için güvenirlik analizi yapıldı

Kaynakça

  • Akgemci, T., Öğüt, A., Ay Tosun, M. (2005). Küresel Rekabetin Sunduğu Fırsatlar Ve Tehditler Bağlamında Kobi’lerde Stratejik Yenilik Yönetimi: Swot Analizine Dayalı Kuramsal Bir Değerlendirme. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 139-156
  • Alçın, S. (2016). Üretim İçin Yeni Bir İzlek: Sanayi 4.0. s,19-30. Erişim Tarihi: 16.04.2018 dergipark.gov.tr/download/article-file/305119
  • Anonim, (2015). McKinsey&Company: Industry 4.0 How to Navigate Digitization Of The Manufacturing https://www.mckinsey.de/files/mck_industry_40_report.pdf. Sector. Erişim Tarihi: 16.04.2018
  • Antonio J. J., Murcia, S. (2012). Marketing 4.0: A New Value Added to The Marketing Through The Internet of Things, Sixth International Conference on Innovative Mobile and Internet Services in Ubiquitous Computing, 852-857 Erişim Tarihi: 16.04.2018 https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=6296965
  • Buhr, D. (2017). Social Innovation Policy for industry 4.0. Friedrich-Ebert-Stiftung
  • Bülbül, H. (2003). Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Ürün ve Süreç Yeniliği: Bilişim Teknolojileri Uygulamas,. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, s,36.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık,s,168,169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık,s,136,183.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, s,108.
  • Carneiro A. (2000). How Does Knowledge Management Influnce Innovation and Competitiveness?. Journal of Knowledge Management, Volume 4, Number 2, ss.87-98
  • Coşkun, Ö.F., Özyılmaz, A. (2016). Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Temel Yetenekler ve Dinamik Kabiliyetler Açısından Değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, C,30, Sayı:4, 725-749
  • Çelik, H. E., Yılmaz, V. (2013). LISREL 9.1 İle Yapısal Eşitlik Modellenmesi. Ankara, Anı Yayıncılık, s,39.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, s,177,199,272.
  • Değirmencioğlu, Ç. (2006). Kobi'lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi. İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Doğan, E. (2017). Rekabet Stratejileri Perspektifinden Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c,15, s, ek sayı-1, 163-178
  • Eldem, M.O. (2017). Endüstri 4.0., TMMOB EMO Ankara Subesi Haber Bülteni, Erişim Tarihi: 16.04.2017 http://www.emo.org.tr/ekler/09287020c96f18a_ek.pdf?dergi=1111.
  • Elmacı, O. (2016). İşletmelerde Sürdürebilir Maliyet Azaltımı ve Kurumsal Büyüme Nasıl Sağlanır? Endüstri 4.0. Perspektifinde Stratejik Planlama Aracı Olarak BSC Model Önerisi 3rd İnternational Congress on Social Sciences, China to Ardiatic,Antalya, Ocak 27-30 2016 ,349-370
  • Elmacı, O., N. Kurnaz, N. (2005). A Strategical Approach Towards the Sustainable Competetive Power:Environment Cost Management. II. International Environmental Protection Symposium, Kütahya, s,44-45
  • Elmacı, O., Sevim, S. (2009). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kaynak Tabanlı Yaklaşım Modeli ile Başarı Stratejisinin Belirlenmesinde Lojistik Süreç Maliyetlerinin Analizi. The International Symposiım Modern Devolopmental Trends And Turkic World, KHazar Unıversıty, Bakü, s,20-24
  • Eşiyok, A. B. (2004). Türkiye’nin Kalkınma Sürecinde Teknoloji, Yenilik ve Bilişim Sektörü. Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Genel Araştırmalar Müdürlüğü, GA-04-8-24, Türkiye Kalkınma Bankası A.S. Matbaası, Ankara, Aralık, s.21.
  • Gül, H. (2014). Dış Kaynak Kullanma Nedenleri Ve Taşıdığı Riskler: İmalat Sanayiinde Bir Uygulama, s,159-167, http://dergipark.gov.tr/download/article-file/203560 Erişim Tarihi: 16.04.2018.
  • Ignacio, G.P., Exposito-Langa, M., Jose, V., Miquel, T. (2013). International Entrepreneurship in SMES: A Study Of İnfluencing Factors İn The Textile İndustry. Int Entrep Manage, J 9:45–57 DOI 10.1007/s11365-012-0242-3, Springer Science+Business Media NewYork, s,45-57
  • İleri, H., Horasan, A. (2010). Küresel Rekabet Ortamında İşletmelerin Teknoloji Ve Ar-Ge Yönetimlerinin Rekabete Etkileri Üzerine Araştırma Ve Örnek Bir Uygulama. Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, C,13 S,1-2, s, 171-190
  • İnce, M., Gül, H. (2006). Bilgi Çağında Rekabetin Temel Belirleyicisi: Bireyin Yaratıcılığı. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi,s,220-234
  • İraz, R. (2005). İşletmelerde Bilgi Yönetiminin Yenilik Ve Rekabet Gücü Üzerindeki Etkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, c,19,S1, s, 243-258
  • İslamoğlu, A.H., Alnıaçık, Ü. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS uygulamalı). İstanbul: Beta Yayıncılık. s, 367
  • Jiménez-Zarco, A.İ. (2014). Marketing 4.0: Enhancing Consumerbrand Engagement Through Big Data Analysis. Open University of Catalonia, Asher Rospigliosi María Pilar Martínez-Ruiz and Alicia Izquierdo., s,1-23
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s,151-152
  • Keskin, H. (2006). “Market Orientation, Learning Orientation, and Innovation Capabilities in SMEs”, European Journal of Innovation Management, Vol.9, No.4, pp.396-417.
  • Murat, N. (2014). Pazarlama 4.0’a Yolculuk: Hikaye Anlatma , Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://www.pazarlamasyon.com/pazarlama/pazarlama-4-0a-yolculuk-hikaye- anlatma/,
  • Murat, N. (2014). Pazarlama 4.0’a Yolculuk: Deneyim Yaşatma , Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/pazarlama-4-0a- yolculuk-deneyim-yasatmak.
  • Ovacı, C. (2017). Endüstri 4.0 Çağında Açık İnovasyon. Maliye Finans Yazıları – 2017, (Özel Sayı), 113-132
  • Özen, Ü., Bingöl, M. (2007). İşletmelerde Bilişim Teknolojileri Ve Yenilikçilik: Erzurum, Erzincan Ve Bayburt’taki Kobi’lerde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), ss, 399-417.
  • Porter, M. E., (1990), The Competitive Advantage Of Nations, Macmillan, London, P.72 (akt. Işık, C.,Keskin, G.(2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, s,42.
  • Porter, Micheal. (2000). Rekabet Stratejisi. (Çeviren.Gülen Ulubilgen). İstanbul: Sistem Yayıncılık, s,40.
  • Saygılı, Ş. (2003), Bilgi Ekonomisine Geçiş Sürecinde Türkiye Ekonomisinin Dünyadaki Konumu, http://ekutup.dpt.gov.tr/ekonomi/tarih/saygılı/bilgieko.pdf) Yayın No:2675, s,31, Erişim Tarihi:16.04.2018
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL İle Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık, 152
  • Tan, Ş. (2014). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme Kpss El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık, s,188.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara. Nobel Yayıncılık, s,33,48.
  • Tutkavul, K. (2016), “Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kaynak Tabanlı Yaklaşım ve Kaynak Tüketim Muhasebesi Modeli”, (Editör: Orhan Elmacı), Gazi Kitapevi, Ankara, s,2
  • Yaman, S. (2012). Ölçme Araçlarının Temel Özellikleri: Geçerlik, Güvenirlik ve Kullanışlık. (Editör: Küçük, M. ve Geçit, Y.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Nobel yayıncılık. s, 21-46.
  • Yiğit, S. (2015). İnovasyon Rekabet Gücü Elde Etmeyi Daha da Önemlisi Bunu Sürdürmeyi Sağlar. Erişim Tarihi: 12.04.2018 http://dosya.toprakisveren.org.tr/makale/2015- 108-semayigit.pdf
  • Yiğit, S. (2014). Kültür, Örgüt Kültürü ve İnovasyon İlişkisi Bağlamında: İnovasyon Kültürü. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırma Dergisi, 16 (27), s,1-7
  • Yiğit, S., Özyer, K. (2015). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kaynağı Olarak Bilgi. s,346 Erişim Tarihi: 12.04.2018 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/289027
  • Yorgancılar, F,N.(2011). Sürdürülebilir Rekabet Anlayışı Olarak Yenilik Yeteneği. Erişim Tarihi: 16.04.2018. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/185072.
  • Yorgancılar, F,N.(2010). Sürdürülebilir Rekabet Anlayışı Olarak Yenilik Yeteneği, Selçuk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Yüksek Lisans Tezi, Konya.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44AK72UJ
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rukiye Kılıç Bu kişi benim

Mükerrem Atalay Oral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Special Issue 1 (ASM5)

Kaynak Göster

APA Kılıç, R., & Atalay Oral, M. (2018). İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi166-187.
AMA Kılıç R, Atalay Oral M. İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. ASJ. Published online 01 Haziran 2018:166-187.
Chicago Kılıç, Rukiye, ve Mükerrem Atalay Oral. “İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran (Haziran 2018), 166-87.
EndNote Kılıç R, Atalay Oral M (01 Haziran 2018) İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi 166–187.
IEEE R. Kılıç ve M. Atalay Oral, “İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, ASJ, ss. 166–187, Haziran 2018.
ISNAD Kılıç, Rukiye - Atalay Oral, Mükerrem. “İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2018. 166-187.
JAMA Kılıç R, Atalay Oral M. İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. ASJ. 2018;:166–187.
MLA Kılıç, Rukiye ve Mükerrem Atalay Oral. “İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Akademia Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, ss. 166-87.
Vancouver Kılıç R, Atalay Oral M. İşletme Yöneticilerinin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. ASJ. 2018:166-87.