D.G. Rossetti's works reveal how the poet, as an aestheticist through his pursuit of the ideal, frees the concept of reality from pre-given limitations. He mainly creates an open field of renegotiation, even introducing an alternative understanding of real and authentic. In his famous poems "The Blessed Damozel" and "The Burden of Nineveh," Rossetti applies intertextuality and signifies the potential of dialectic poetry. His focus on aesthetic qualities and the subversion of the subject matter assures interpretative ambiguity. This kind of ambiguity rather than confusion achieves poetic self-awareness and omens future perceptions of reality, which can be composed by an object, as an artistic process, or the artistic object itself. This article recognizes the links of ancient (Platonic) philosophy on Aesthetics and Reality with contemporary opinions in Philosophical Realism. However, it mainly focuses on two distinctive works of the Victorian poet as a contemplating station of how an artistic object, freed from any responsibility except its consistency on its aesthetic qualities, can signify dialectic (higher state of cognition) processes affording reality.
D. G. Rossetti'nin eserleri ideal arayışında bir estetisyen olarak şairin, gerçeklik kavramını önceden belirlenmiş sınırlamalarından nasıl özgür bıraktığını ortaya koymaktadır. Çoğunlukla tekrar müzakere için açık bir alan oluşturmaktadır. Ünlü şiirleri “The Blessed Damozel” ve “The Burden of Nineveh,”da Rosettti, metinlerarasılığı uygular ve diyalektik şiirin potansiyelini gösterir. Estetiğin kalitesine odaklanması ve ana fikrin yıkılması, yorumlayıcı belirsizliği temin eder. Bu şekilde bir belirsizlik, karışıklıktan daha ziyade şiirsel öz farkındalığı sağlar. Ayrıca sanatsal bir süreç veya sanatsal nesnenin kendisi olarak bir nesneden oluşabilen gerçekliğin gelecekteki algılarını işaret eder. Bu çalışma, antik (platonik) felsefenin estetik ve gerçeklik ile felsefi gerçekçilikte çağdaş düşüncelere olan ilişkilerini ortaya koymaktadır. Asıl olarak, Viktorya dönemi şairin ayırt edici iki eserine, sanatsal bir nesnenin nasıl çalıştığına dair bir durak olarak odaklanmaktadır. Aynı zamanda, estetiğin kalitesi üzerindeki tutarlılığından ziyade herhangi bir sorumluluktan bağımsızlaşır, gerçekliği sağlayan diyalektik, yüksek biliş durumu, süreçleri gösterebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları, Felsefe, Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Felsefe |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |