Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ; SU ARITMA CİHAZLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 15, 138 - 181, 13.12.2019

Öz

Pazarlama faaliyetleri, yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmelerin gelişimi ve sürekliliği için oldukça önemli bir unsurdur. İşletmeler mal ve hizmetlerin varlığını, üstünlüklerini, faydalarını, kullanım şekillerini tüketicilere duyurmak, tüketicileri bilgilendirmek ve satın almaya ikna etmek için tutundurma karması elemanlarından yararlanmaktadırlar. Pazarlama nihai tüketici üzerinde en etkin satış attırıcı faaliyetlerden biridir. 
Bu araştırma ile farklı psikoloji, kültür ve sosyal yapılardan gelen ve çeşitli satın alma davranışı gösteren tüketicilerde su arıtma cihazı alırken pazarlama faaliyetlerinin etkisi incelenmiş olup tüketicilerin bakış açılarına göre öneriler de bulunmak amaçlanmaktadır. Araştırma sonuçlarına ulaşabilmek için 406 kişi üzerinde anket yapılmış olup anket verileri verilerin SPSS istatistik programında değerlendirilmesi sonucunda ulaşılan bulgulara ve yorumlara, ilişki hipotezlerinin değerlendirilmesine, tespit edilen sorunlara ve önerilere yer verilmiştir. 

Kaynakça

  • Assael, H. (1993). “Marketing Principles & Strategy”, Second Edition, The Dryden Press, USA.
  • Balta Peltekoğlu Filiz, (2001). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım.
  • Biçkes, Durdu Mehmet, (2001). “Reklam-Internet Reklamcılığı ve Internet’in Konuya Getirdiği Yeni Boyut” Pazarlama Dünyası Dergisi, Cilt: 1.
  • Biçkes, Durdu Mehmet, Onur, Deniz, (2002). Tutundurma ve Tutundurma Bileşiminin Optimizasyonu, Pazarlama Dünyası, sayı 4.
  • Can, M., Etemoğlu ,(2002). Deniz suyundan tatlı su eldesinin teknik ve ekonomik analizi. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 7.
  • Cebeci, B. (2012). “İçerik Markalaştırma Stratejisi Kapsamında Seçilen Pazarlama Karması Elemanlarının Marka Denkliğine Etkisi: Intel Üzerine Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cemalcılar, İlhan, (1983), (1996). Pazarlama Kavramları - Kararları, İstanbul: Beta yayınları.
  • Cemalcılar, İlhan, (1990). Pazarlama Seçme Yazılar, der. Şan Öz - Alp, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Çabuk, Serap, YAĞCI, Mehmet İ.(2003). Pazarlamada Çağdaş Yaklaşım, Adana: Nobel Kitapevi.
  • Evren, G. N. (2007). “Türkiye’de Sigortacılık Sektörünün Pazarlama Karması Açısından İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Fritzmann, C., Löwenberg, J., Wintgens, T., Melin,T., (2007). Desalination, 216.
  • Gude, V. G., Nirmalakhandan, N ve Deng, S. (2010). Renewable and sustainable approaches for desalination. Renewable and Sustainable Energy Reviews.
  • Gülen, Çiler (2005) Tüketicilerin satın alma davranışlarına tutundurma faaliyetlerinin etkisi beyaz eşya sektöründe bir uygulama yüksek lisans tezi
  • Güler, Ç., ve Çobanoğlu , Z. (1994). Su Kirliliği. Ankara: Aydoğdu Yayıncılık.
  • Kaplan B. (2011). “Kol Saati Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karahan, K. (2000), Hizmet Pazarlaması (1. Baskı), Beta Yayınları, Kayseri
  • Kotler Philip, Armstrong Gary, Saunders J ve Wong V (2001),(2005). Principles of Marketing, 3rd European Edition, Prentince Hall, London.
  • Kotler Philip. (1984),(2000). Pazarlama Yönetimi- Çözümleme, Planlama ve Denetim Cilt: 1 (3.Baskı) Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Lamb, C. W.; Haır, J. F.; Mcdanıel, C. (1996). “Marketing”, South-Western College Publishing, An International Thomson Publishing Company, Third Edition.
  • Mucuk, İsmet. (1984), (1997), (2007). Pazarlama İlkeler (1. Baskı) Türkmen
  • Naki M. (2004), Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan (2002), (2003), (2007). Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Oluç, M. (1989), (1991). “Tutundurma- Promotion, İletişim- Communication”.
  • Özkale, Lerzan ve diğerleri, (1991). Pazarlama Stratejileri ve Karar Alma Mekanizması, İstanbul: İletişim yayınları.
  • Özsoy, S. 2009. Su ve Yaşam; Suyun Toplumsal Önemi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shimp A., Terence, (1993). Promotion Management & Marketing Communications, USE: The Dryden Press.
  • Simkin, L. (2000). Marketing is marketing - maybe!. Marketing Intelligence & Planning, 18.
  • Sümer S. I. ve Eser Z. (2006), “Pazarlama Karması Elemanlarının Evrimi”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1.
  • Şahin, B. 2016. Küresel Bir Sorun, Su kıtlığı ve Sanal Su Ticareti . Çorum : Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü., 1-128.
  • Taylor, M. J. ve England, D. (2006). Internet Marketing: Web Site Navigation Design Issues. Marketing Intelligence & Planning .
  • Teknecioğlu, Birol, (1983).“İşletmelerde Reklam”, Anadolu Ünv. İİBF Dergisi, cilt I, sayı :1.
  • Tokol, Tuncer. (2007). Pazarlama Yönetimi. (10. Baskı) Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Torlak, Ömer, Altunışık, Remzi, Özdemir, Şuayıp, (2002). Modern Pazarlama, İstanbul: Değişim yayınları.
  • Tosun, Nurhan Babür,(2000). “Pazarlama Halkla İlişkileri Yeterli Düzeyde Kavranabildi mi?”, Pazarlama Dünyası, sayı: 04.
  • Tuna, P. F. (2012). “Marka Değeri İle Tüketici Satın Alma Davranışları Arasındaki İlişki: İstanbul’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • USİAD. 2007. Su Raporu, Ulusal Sanayici ve İş Adamları Derneği, Ada Strateji.
  • WWAP-World Water Assessment Programme. 2012. Managing Water under Uncertainty and Risk. The united nations world water, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 75352 Paris 07 SP, France.
  • Yaşa, E. 2010. Ters Ozmos Su Arıtma Tekniği ve Muhtelif Kullanım Alanları, 5-15.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Hakan Şen 0000-0003-4518-2824

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 26 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Şen, H. (2019). PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ; SU ARITMA CİHAZLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 6(15), 138-181.

 ASSAM-UHAD Nisan ve Kasım aylarında yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.