Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Andrea Levy’nin Küçük Ada Romanında Kolonyal Bağlamda Nesne Seçimi

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 2, 40 - 50, 10.07.2024

Öz

Andrea Levy tarafından kaleme alınan Küçük Ada (2004), savaş sonrası dönemin ilk yıllarında sömürgeleştiren ve sömürgeleştirilen özneler arasındaki sosyokültürel çatışmayı konu alıyor. Romandaki çok yönlü anlatım, her karaktere bağımsız birer ses vererek, onların düşünce ve eğilimlerinin görünür kılınmasını sağlar. Bu makale, romanın yakın okuması yoluyla, sömürge ikileminde farklı ırksal geçmişlere mensup iki kadın karakterin, Hortense ve Queenie'nin nesne seçimlerini, diğer bir deyişle eş tercihlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Eserdeki karakterlerin eğilimleri analiz edilirken psikanalitik bir yaklaşım kullanılsa dahi, kimliksel ve sosyokültürel unsurların önemi de göz önünde bulundurulmalıdır. Hem bu araştırmanın hedefi hem de romanın bağlamı bu tür bir yaklaşımı gerekli kılmaktadır. Araştırma sürecinde Sigmund Freud, Carl Gustav Jung ve Frantz Fanon'un kuramlarından ve eserlerinden yararlanılmıştır. Hortense'in nesne seçimleri temelde baba figürünü takip eden bir örüntüden ve Batı'nın sömürgeleştirilen özneler tarafından bir ideal haline getirilmesinden etkilenirken, öte yandan Queenie'nin nesne seçimleri ise başlangıçta toplumsal normlar ve dayatmalar doğrultusunda şekillenmektedir ve ardından ilk seçilen nesnenin sebep olduğu boşluk ve tatminsizlik, iki siyahi erkek karakterle kurulan ilişkilerle telafi edilir. Her iki durumda da kolonyal ikililik içinde karşıt bir eğilim farklı biçimlerde gözlemlenebilmektedir. Bu makale, Andrea Levy'nin Küçük Ada romanındaki iki ana kadın karakterin kolonyal bağlamdaki nesne seçimlerini psikanalitik ve postkolonyal yaklaşımların bir kombinasyonuyla analiz etmeyi amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Andermahr, S. (2019). Decolonizing cultural memory in Andrea Levy’s Small Island. Journal of Postcolonial Writing, 55(4), 555–569. https://doi.org/10.1080/17449855.2019.1633554
  • Brophy, S. (2009). Entangled Genealogies: White femininity on the threshold of change in Andrea Levy’s Small Island. Contemporary Women’s Writing, 4(2), 100–113. https://doi.org/10.1093/cww/vvp012
  • Du Bois, W. E. (2007). The souls of black folk. Oxford University Press.
  • Duboin, C. (2011). Contested Identities: Migrant Stories and Iiminal Selves in Andrea Levy's "Small Island". Obsidian, 12(1), 14-33. http://www.jstor.org/stable/44489338
  • Eagleton, T. (2008). Literary theory: An introduction. University of Minnesota Press.
  • Fanon, F. (2008). Black skin, white masks. Grove Press.
  • Freud, S. (1997). Sexuality and the psychology of love. Simon & Schuster Hooks, B. (2014). Black looks: race and representation. Routledge eBooks. https://doi.org/10.4324/9781315743226
  • Horney, K. (1939). New ways in psychoanalysis. Kegan Paul, Trench, Trubner & Co. Ltd.
  • Jung, C. G. (2012). Jung contra Freud: The 1912 New York lectures on the theory of psychoanalysis. Princeton University Press.
  • Levy, A. (2004). Small island. Headline Review.
  • McMann, M. (2017). “You’re black”: Transnational perceptions of race in Chimamanda Ngozi Adichie’s Americana hand Andrea Levy’s Small Island. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 59(2), 200–212. https://doi.org/10.1080/00111619.2017.1369387
  • O’Rourke, J. (Director). (2018, Dec 19). Andrea Levy: Her Island Story (Season 33, Episode 7) [TV Series Episode]. In Hudson, T., Jones, S., Kent, N. (Executive Producers). (2003-present). Imagine [TV Series]. BBC Television; BBC Studios Documentary Unit.
  • Sardar, Z. (2008). Foreword. In Black skin, white masks (pp. vi-xx). Grove Press.

Object Choice in Colonial Space in Andrea Levy’s Small Island

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 2, 40 - 50, 10.07.2024

Öz

Small Island (2004) written by Andrea Levy fictionalizes the sociocultural clash between the colonizer and the colonized during the early years of Post-war period. The multifaceted narration provides every character with a voice in which their thoughts and tendencies are visible. Through a close reading of the novel, this article aims to investigate the object choice -in other words, partner selection- of two female characters, Hortense and Queenie, belonging to different racial backgrounds in the colonial dichotomy. While a psychoanalytical approach is utilized throughout the examination of the tendencies of the characters in this novel, the significance of sociocultural and identity-based elements should be taken into account. Both the aim of this study and the context of the novel necessitate such an approach. The theories of Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, and Frantz Fanon are utilized for the investigation. The object choices of Hortense are mainly affected by a pattern following her parental figure and the established idealization of the West by the colonized. On the other hand, the object choices of Queenie are initially influenced by social norms and impositions, and then the emptiness and tastelessness caused by the first chosen object is filled with intercourses with two black male characters. In both cases, an opposite tendency within the colonial dichotomy can be observed in different shapes. This article aims to analyze the object choices of the two main female characters in colonial space in Andrea Levy’s Small Island from a theoretical combination of psychoanalytical and postcolonial perspectives.

Kaynakça

  • Andermahr, S. (2019). Decolonizing cultural memory in Andrea Levy’s Small Island. Journal of Postcolonial Writing, 55(4), 555–569. https://doi.org/10.1080/17449855.2019.1633554
  • Brophy, S. (2009). Entangled Genealogies: White femininity on the threshold of change in Andrea Levy’s Small Island. Contemporary Women’s Writing, 4(2), 100–113. https://doi.org/10.1093/cww/vvp012
  • Du Bois, W. E. (2007). The souls of black folk. Oxford University Press.
  • Duboin, C. (2011). Contested Identities: Migrant Stories and Iiminal Selves in Andrea Levy's "Small Island". Obsidian, 12(1), 14-33. http://www.jstor.org/stable/44489338
  • Eagleton, T. (2008). Literary theory: An introduction. University of Minnesota Press.
  • Fanon, F. (2008). Black skin, white masks. Grove Press.
  • Freud, S. (1997). Sexuality and the psychology of love. Simon & Schuster Hooks, B. (2014). Black looks: race and representation. Routledge eBooks. https://doi.org/10.4324/9781315743226
  • Horney, K. (1939). New ways in psychoanalysis. Kegan Paul, Trench, Trubner & Co. Ltd.
  • Jung, C. G. (2012). Jung contra Freud: The 1912 New York lectures on the theory of psychoanalysis. Princeton University Press.
  • Levy, A. (2004). Small island. Headline Review.
  • McMann, M. (2017). “You’re black”: Transnational perceptions of race in Chimamanda Ngozi Adichie’s Americana hand Andrea Levy’s Small Island. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 59(2), 200–212. https://doi.org/10.1080/00111619.2017.1369387
  • O’Rourke, J. (Director). (2018, Dec 19). Andrea Levy: Her Island Story (Season 33, Episode 7) [TV Series Episode]. In Hudson, T., Jones, S., Kent, N. (Executive Producers). (2003-present). Imagine [TV Series]. BBC Television; BBC Studios Documentary Unit.
  • Sardar, Z. (2008). Foreword. In Black skin, white masks (pp. vi-xx). Grove Press.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Yıldırım 0009-0002-3199-1110

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2024
Kabul Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, D. (2024). Object Choice in Colonial Space in Andrea Levy’s Small Island. ASSOS İnsan Ve Toplum Bilimlerinde Araştırmalar Dergisi, 1(2), 40-50.