Bu çalışma, Türkiye’de okul öncesinde uzaktan eğitim ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda Ulusal Tez Veri Merkezinde “okul öncesi ve uzaktan eğitim” anahtar kelimeleri ile yapılan tarama sonucunda ulaşılan lisansüstü tezleri araştırmanın veri kaynağını oluşturmuştur. Yapılan inceleme sonucunda Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) veri tabanında ilgili yıllar kapsamında otuz iki lisansüstü teze ulaşılmış ve tezlerin tamamı çalışmaya dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan “Türkiye’de Okul Öncesinde Uzaktan Eğitim ile İlgili Yapılmış Lisansüstü Tezleri İnceleme Formu” kullanılmıştır. Formun içeriğinde, tez türü, yapıldığı yıl, yapıldığı enstitü, örneklem grubu, araştırmanın türü ve “uzaktan eğitim” ile karşılaştırılan değişkenler şeklinde toplam altı soru bulunmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde; tezlerin tamamına yakınının yüksek lisans düzeyinde çalışıldığı, tezlerin çoğunluğunun eğitim bilimleri enstitülerinde hazırlandığı ve yaşanan küresel salgın koşullarının etkisiyle 2021-2022 yıllarında artarak çalışıldığı özellikle 2022 yılında sıklıkla çalışıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca incelenen tezlerde okul öncesi ve uzaktan eğitim ile farklı başlıkların ele alındığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 11 |