Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 13 - 30, 29.06.2022

Öz

Arkaplan: Kaynaştırma öğrencileri okullarda her kademede bulunabilmektedir. Bu durum ile ilgili öğretmenlerin psikolojik durumlarının bilinmesi, kaynaştırma – bütünleştirme süreçleri ile ilgili bu öğrencilerle eğitim öğretim ortamlarında bulunan hem beden eğitimi öğretmenleri hem de diğer branş öğretmenlerine yönelik önemli veriler ortaya koyabilir.
Amaç: Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili duygu, tutum ve kaygılarının incelenmesidir.
Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Ankara ilinde Sincan ve Etimesgut ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. 115 beden eğitimi öğretmeni, 299 diğer branşlarda olmak üzere toplamda 414 öğretmen anketlerimizi cevaplamıştır.
Veri Toplama Aracı: Veriler “Kaynaştırma Eğitimi ile İlgili Duygular, Tutumlar ve Kaygılar Ölçeği (KEİDTKÖ)” aracılığıyla toplanmıştır. Ölçek, 15 maddeden oluşmakta ve 4’lü Likert tipi derecelendirmeye sahip ve duygu, kaygı ve tutum alt boyutlarından oluşmaktadır.
Bulgular: Tüm öğretmenlere ait cinsiyet değişkenine bakıldığında, kaynaştırma eğitimi kaygı alt boyutunda beden eğitimi öğretmenleri lehine anlamlı bir farklığa rastlanmış, duygu ve tutum alt boyutlarında herhangi bir fark bulunamamıştır. Beden Eğitimi öğretmenleri ile diğer öğretmenler karşılaştırıldığında, duygu ve kaygı alt boyutunda anlamlı fark bulunmuş, tutum alt boyutunda fark bulunamamıştır. Hizmet içi eğitim alma değişkeninde kaygı ve tutum alt boyutlarında eğitim alanlar lehine anlamlı fark vardır. Ancak duygu alt boyutunda fark bulunamamıştır. Kaynaştırma öğrencisi olma değişkenin de ise kaygı ve tutum alt boyutlarında anlamlı fark vardır. Ancak duygu alt boyutunda fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin eğitim seviyeleri değişkeni açısından duygu alt boyutunda anlamlı fark vardır. Ancak kaygı ve tutum alt boyutunda fark bulunamamıştır.
Sonuç: Tüm öğretmenlerde duygu ve tutum benzer olmasına rağmen Beden Eğitimi öğretmenleri hem daha duygusal hem de daha kaygılıdırlar. Hizmetiçi eğitim alan öğretmenler ile kaynaştırma öğrencisi olan öğretmenler daha kaygılı ve tutum puanları daha yüksek olmaktadır.

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi (Geliştirilmiş 6. baskı). Nobel.
  • Bayar, A., Öztaşkın, A. G., & Bardak, Ş. (2015). Kaynaştırma eğitimi ile ilgili duygular, tutumlar ve kaygılar ölçeği'nin Türkçe uyarlama, gerçeklik. Journal of Turkish Studies, 10(3), 175–186. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7556
  • Bilgin, A., & Savaş, B. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik duygu, tutum ve kaygıları türkiye ve portekiz örneği.
  • Birleşmiş Milletler. (1948). İnsan hakları evrensel beyannamesi. Birleşmiş Milletler. https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf
  • Boyle, C., Topping, K., & Jindal-Snape, D. (2013). Teachers’ attitudes towards inclusion in high schools. Teachers and Teaching, 19(5), 527–542. https://doi.org/10.1080/13540602.2013.827361
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 27. baskı). PEGEM Akademi.
  • Coştu, F., Mertoğlu, H., & Balçın, M. D. (2019). Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı Hazırlama Becerisine Sahip Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16(1), 1194–1217. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.158
  • Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.
  • Diken, İ. H., & Sucuoğlu, B. (1999). Sınıfında zihin engelli çocuk bulunan ve bulunmayan sınıf öğretmenlerinin zihin engelli çocukların kaynaştırılmasına yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 2(3), 25–39. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000042
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar. Türk psikologlar Derneği.
  • Erkuş, A., Sünbül, Ö., Ömür Sünbül, S., Yormaz, S., & Aşiret, S. (2017). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme 2. PEGEM Akademi.
  • Ewing, D. L., Monsen, J. J., & Kielblock, S. (2018). Teachers’ attitudes towards inclusive education: a critical review of published questionnaires. Educational Psychology in Practice, 34(2), 150–165. https://doi.org/10.1080/02667363.2017.1417822
  • Fazlıoğlu, Y., & Doğan, M. K. (2013). Öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 223–234.
  • Gözün, Ö., & Yıkmış, A. (2004). Öğretmen adaylarının kaynaştırma konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının değişimindeki etkililiğ. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 5(2), 65–82. https://doi.org/10.1501/ozlegt_0000000081
  • Gülünay, Y. İ., Kayışoğlu, N. B., & İlhan, E. L. (2019). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 626–639.
  • Güven, E. ve Çevik, D. B. (Editörler) (2011). Müzik öğretmeni adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma (balıkesir üniversitesi örneği).
  • Hair, J. F. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Prentice Hall.
  • İlhan, E. L. (2019). Engelliler için beden eğitim ve spor, ÖABT Beden Eğitimi Öğretmenliği konu anlatımlı soru bankası. Gazi Kitapevi.
  • İlhan, E. L., Esentürk, O. K., & Yarımkaya, E. (2016). Zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutum ölçeği (zebseytö): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1141–1160. https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3656
  • İlhan, E. L., Esentürk, O. K., & Yarımkaya, E. (2019). Zihinsel yetersizliği olan bireylerde özel beden eğitimi ve sporun farkındalık ve tutum perspektifi. In G. Hergüner (Editör), Her Yönüyle Spor (pp. 229–250). Güven Plus Grup.
  • Kalaycı, Ş., & Albayrak, A. S. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (5. baskı). Asil Yayın Dağıtım.
  • Karasu, T. (2019). Kaynaştırma Yeterlilikleri ile Duygu, Tutum ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler: Din Dersi Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Bilimname, XXXVIII(2), 501–522. https://doi.org/10.28949/bilimname.557699
  • Kırımoğlu, H., Yılmaz, A., Soyer, F., Beyleroğlu, M., & İlhan, E. L. (2016). Zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık: beden eğitimi öğretmen adayları üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 80–88.
  • Leatherman, J., & Niemeyer, J. (2005). Teachers' Attitudes Toward Inclusion: Factors Influencing Classroom Practice. Journal of Early Childhood Teacher Education, 26(1), 23–36. https://doi.org/10.1080/10901020590918979
  • Orel, A., & Zerey, Z. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 23–33. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000076
  • Özer, D., Baran, F., Aktop, A., & Nalbant, S. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin zihinsel engelli çocuklara ilişkin tutumlarının incelenmesine yönelik bir ön çalışma. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, XI(1), 3–8.
  • Özerkan, K. N. (2004). Spor psikolojisine giriş: Temel kavramlar (1. basım). Nobel: dizi no. 58. Nobel.
  • Sucuoğlu, B., & Bakkaloğlu, H. (2018). Okul öncesinde kaynaştırma: Öğretmen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053181293
  • Şahbaz, Ü., & Kalay, G. (2010). Okulöncesi eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 116–135. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/19391/205945
  • Şengül, A., Kayhan, N., & Akmeşe, P. P. (2012). İlköğretim birinci ve ikinci kademe öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 261–271.
  • Türkiye Cumhuriyeti. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. https://www.anayasa.gen.tr/1982ay.htm
  • Yılmaz, E., & Batu, E. S. (2016). Farklı branştan ilkokul öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı, yasal düzenlemeler ve kaynaştırma uygulamaları hakkındaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 247–268. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.267316
  • Yılmaz, S. H., & İlhan, E. L. (2020). Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi yöneticilerinin beden eğitimi ve spora yönelik görüşleri. In G. Hergüner ve A. S. Yücel (Editörler), Spor ve Sağlık Bilimlere Multidisipliner Bakış (pp. 123–144). Güven Plus Grup Danışmanlık A.Ş. Yayınları.
  • Yılmaz, S. H., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli Bireylerde Spora Katılımın Önündeki Zorlanmalar Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.53434/gbesbd.900837

An Examınation Of The Emotions, Attitudes And Anxiety Of Physical Education And Other Branch Teachers Towards Inclusion - Integration Education

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 13 - 30, 29.06.2022

Öz

Background: Inclusion students can be found at all levels in schools. Knowing the psychological state of teachers about this situation can reveal important data for both physical education teachers and other branch teachers who are in education and training environments with these students regarding the inclusion-integration processes.
Objective: The aim of this study is to examine the emotion, anxiety and attitude of physical education teachers and other branch teachers about inclusion education.
Methods: The survey model was used in the study. The study group of the research consists of teachers working in secondary and high schools in public schools affiliated to the Ministry of National Education in Sincan and Etimesgut districts in Ankara in the 2020-2021 academic year. A total of 414 teachers answered our questionnaires, 115 physical education teachers and 299 in other branches.
Results: In the gender variable of all teachers, a significant difference was found in favor of physical education teachers in the anxiety sub-dimension of inclusive education, but no difference was found in the sub-dimensions of emotion and attitude. When physical education teachers and other teachers were compared, a significant difference was found in the sub-dimension of emotion and anxiety, but no difference in the sub-dimension of attitude. There is a significant difference in the sub-dimensions of anxiety and attitude in the in-service training variable in favor of those who receive training. however, no difference was found in the emotion sub-dimension. There is a significant difference in the anxiety and attitude sub-dimensions of being an inclusion student. however, no difference was found in the emotion sub-dimension. There is a significant difference in the emotion sub-dimension of teachers in terms of the education level variable. however, no difference was found in the anxiety and attitude sub-dimension.
Conclusion: Although the feelings and attitudes are similar in all teachers, Physical Education teachers are both more emotional and more anxious. Teachers who receive in-service training and teachers who are inclusion students are more anxious and have higher attitude scores.

Kaynakça

  • Aracı, H. (2006). Öğretmenler ve öğrenciler için okullarda beden eğitimi (Geliştirilmiş 6. baskı). Nobel.
  • Bayar, A., Öztaşkın, A. G., & Bardak, Ş. (2015). Kaynaştırma eğitimi ile ilgili duygular, tutumlar ve kaygılar ölçeği'nin Türkçe uyarlama, gerçeklik. Journal of Turkish Studies, 10(3), 175–186. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7556
  • Bilgin, A., & Savaş, B. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik duygu, tutum ve kaygıları türkiye ve portekiz örneği.
  • Birleşmiş Milletler. (1948). İnsan hakları evrensel beyannamesi. Birleşmiş Milletler. https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf
  • Boyle, C., Topping, K., & Jindal-Snape, D. (2013). Teachers’ attitudes towards inclusion in high schools. Teachers and Teaching, 19(5), 527–542. https://doi.org/10.1080/13540602.2013.827361
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 27. baskı). PEGEM Akademi.
  • Coştu, F., Mertoğlu, H., & Balçın, M. D. (2019). Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı Hazırlama Becerisine Sahip Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri. Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16(1), 1194–1217. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.158
  • Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.
  • Diken, İ. H., & Sucuoğlu, B. (1999). Sınıfında zihin engelli çocuk bulunan ve bulunmayan sınıf öğretmenlerinin zihin engelli çocukların kaynaştırılmasına yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 2(3), 25–39. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000042
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar. Türk psikologlar Derneği.
  • Erkuş, A., Sünbül, Ö., Ömür Sünbül, S., Yormaz, S., & Aşiret, S. (2017). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme 2. PEGEM Akademi.
  • Ewing, D. L., Monsen, J. J., & Kielblock, S. (2018). Teachers’ attitudes towards inclusive education: a critical review of published questionnaires. Educational Psychology in Practice, 34(2), 150–165. https://doi.org/10.1080/02667363.2017.1417822
  • Fazlıoğlu, Y., & Doğan, M. K. (2013). Öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 223–234.
  • Gözün, Ö., & Yıkmış, A. (2004). Öğretmen adaylarının kaynaştırma konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının değişimindeki etkililiğ. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 5(2), 65–82. https://doi.org/10.1501/ozlegt_0000000081
  • Gülünay, Y. İ., Kayışoğlu, N. B., & İlhan, E. L. (2019). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Zihinsel Engelli Çocuklara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 626–639.
  • Güven, E. ve Çevik, D. B. (Editörler) (2011). Müzik öğretmeni adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma (balıkesir üniversitesi örneği).
  • Hair, J. F. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Prentice Hall.
  • İlhan, E. L. (2019). Engelliler için beden eğitim ve spor, ÖABT Beden Eğitimi Öğretmenliği konu anlatımlı soru bankası. Gazi Kitapevi.
  • İlhan, E. L., Esentürk, O. K., & Yarımkaya, E. (2016). Zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutum ölçeği (zebseytö): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1141–1160. https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3656
  • İlhan, E. L., Esentürk, O. K., & Yarımkaya, E. (2019). Zihinsel yetersizliği olan bireylerde özel beden eğitimi ve sporun farkındalık ve tutum perspektifi. In G. Hergüner (Editör), Her Yönüyle Spor (pp. 229–250). Güven Plus Grup.
  • Kalaycı, Ş., & Albayrak, A. S. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (5. baskı). Asil Yayın Dağıtım.
  • Karasu, T. (2019). Kaynaştırma Yeterlilikleri ile Duygu, Tutum ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler: Din Dersi Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Bilimname, XXXVIII(2), 501–522. https://doi.org/10.28949/bilimname.557699
  • Kırımoğlu, H., Yılmaz, A., Soyer, F., Beyleroğlu, M., & İlhan, E. L. (2016). Zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık: beden eğitimi öğretmen adayları üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 80–88.
  • Leatherman, J., & Niemeyer, J. (2005). Teachers' Attitudes Toward Inclusion: Factors Influencing Classroom Practice. Journal of Early Childhood Teacher Education, 26(1), 23–36. https://doi.org/10.1080/10901020590918979
  • Orel, A., & Zerey, Z. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 23–33. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000076
  • Özer, D., Baran, F., Aktop, A., & Nalbant, S. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin zihinsel engelli çocuklara ilişkin tutumlarının incelenmesine yönelik bir ön çalışma. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, XI(1), 3–8.
  • Özerkan, K. N. (2004). Spor psikolojisine giriş: Temel kavramlar (1. basım). Nobel: dizi no. 58. Nobel.
  • Sucuoğlu, B., & Bakkaloğlu, H. (2018). Okul öncesinde kaynaştırma: Öğretmen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053181293
  • Şahbaz, Ü., & Kalay, G. (2010). Okulöncesi eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 116–135. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/19391/205945
  • Şengül, A., Kayhan, N., & Akmeşe, P. P. (2012). İlköğretim birinci ve ikinci kademe öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 261–271.
  • Türkiye Cumhuriyeti. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. https://www.anayasa.gen.tr/1982ay.htm
  • Yılmaz, E., & Batu, E. S. (2016). Farklı branştan ilkokul öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı, yasal düzenlemeler ve kaynaştırma uygulamaları hakkındaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 247–268. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.267316
  • Yılmaz, S. H., & İlhan, E. L. (2020). Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi yöneticilerinin beden eğitimi ve spora yönelik görüşleri. In G. Hergüner ve A. S. Yücel (Editörler), Spor ve Sağlık Bilimlere Multidisipliner Bakış (pp. 123–144). Güven Plus Grup Danışmanlık A.Ş. Yayınları.
  • Yılmaz, S. H., İlhan, E. L., & Yarayan, Y. E. (2021). Engelli Bireylerde Spora Katılımın Önündeki Zorlanmalar Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi. Advance online publication. https://doi.org/10.53434/gbesbd.900837
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Remzi Eşkil 0000-0001-8722-993X

Mehmet Kadir Akbulut 0000-0002-4257-2205

Kezban Gülşen Eşkil 0000-0002-4279-5732

Ekrem Levent İlhan 0000-0002-1117-2700

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eşkil, R., Akbulut, M. K., Gülşen Eşkil, K., İlhan, E. L. (2022). Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, 3(1), 13-30. https://doi.org/10.54152/asujshr.1081353
AMA Eşkil R, Akbulut MK, Gülşen Eşkil K, İlhan EL. Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. ASUJSHR. Haziran 2022;3(1):13-30. doi:10.54152/asujshr.1081353
Chicago Eşkil, Remzi, Mehmet Kadir Akbulut, Kezban Gülşen Eşkil, ve Ekrem Levent İlhan. “Beden Eğitimi Ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi”. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3, sy. 1 (Haziran 2022): 13-30. https://doi.org/10.54152/asujshr.1081353.
EndNote Eşkil R, Akbulut MK, Gülşen Eşkil K, İlhan EL (01 Haziran 2022) Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3 1 13–30.
IEEE R. Eşkil, M. K. Akbulut, K. Gülşen Eşkil, ve E. L. İlhan, “Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi”, ASUJSHR, c. 3, sy. 1, ss. 13–30, 2022, doi: 10.54152/asujshr.1081353.
ISNAD Eşkil, Remzi vd. “Beden Eğitimi Ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi”. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3/1 (Haziran 2022), 13-30. https://doi.org/10.54152/asujshr.1081353.
JAMA Eşkil R, Akbulut MK, Gülşen Eşkil K, İlhan EL. Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. ASUJSHR. 2022;3:13–30.
MLA Eşkil, Remzi vd. “Beden Eğitimi Ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi”. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, c. 3, sy. 1, 2022, ss. 13-30, doi:10.54152/asujshr.1081353.
Vancouver Eşkil R, Akbulut MK, Gülşen Eşkil K, İlhan EL. Beden Eğitimi ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma-Bütünleştirme Eğitimine Yönelik Duygu, Tutum Ve Kaygılarının İncelenmesi. ASUJSHR. 2022;3(1):13-30.