Araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisinin; öncesi, süreci ve sonrasında toplum, eğitim ve müzik eğitimi üzerine etkilerinin müzik eğitimcilerinin görüşleri yoluyla ortaya konmasıdır. Araştırmanın örneklemini değişik illerde ve kademelerde görev yapan on müzik eğitimcisi oluşturmaktadır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak e-posta yoluyla gönderilmiş ve ardından katılımcılarla telefon görüşmesi sağlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler toplum, eğitim ve müzik eğitimi olmak üzere üç boyutta ele alınmış ve içerik analizi yöntemi ile tematik olarak çözümlenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, toplum boyutuna ilişkin olarak Pandemi öncesinde ağırlıklı olarak geleneksel bir yapıya sahip olunduğu yönünde görüş bildirilmiştir. Ancak pandemi sürecindeki kısıtlamalar nedeniyle evde aileyle birlikte zaman geçirmenin güzellikleri yanında kuşak çatışmasından kaynaklanan sıkıntıların da önemli bir rol oynadığı belirtilmektedir. Pandemi sonrasında ise yaşanan sağlık, ekonomik, sosyal, politik vb. sorunlardan kaynaklı başka sıkıntılarla karşı karşıya kalınacağı belirtilmektedir. Ayrıca yeni hayat düzeninde toplum olarak e-ticaret konusunda aktif olacağımız öngörülmektedir. Eğitim boyutuna ilişkin olarak; pandemi öncesi var olan mevcut problemler, öğretmen ve öğrencilerin maddi imkânsızlıklar ve yeterli altyapıya sahip olamamalarından ötürü daha da artmıştır. Müzik eğitimi boyutuna ilişkin olarak ise; pandemi öncesinde ağırlıklı olarak çocukların akademik başarı elde edeceği derslere yönlendirildiği ve aynı durumun süreç içerisinde de devam ettiği görüşü ağır basmaktadır. Bu bağlamda, pandemi sonrasında da müzik derslerinin vakit kaybı olduğu anlayışının artarak devam edeceği düşünülmektedir.
The study aims to reveal the effects of the COVID-19 pandemic on society, education and music education through the views of music teachers. The sample consists of ten music teachers working in different provinces and levels. A semi-structured interview form was prepared and sent via e-mail to collect the data. Then the participants were interviewed by telephone. Qualitative research method and phenomenology design were used in the study. The data obtained were handled in three dimensions (society, education and music education). The data were analysed and evaluated thematically by the content analysis method. As a result of the study, according to opinions regarding the community dimension, there was predominantly a traditional structure before the Pandemic. However, due to the restrictions in the pandemic process, the samples stated that besides the beauties of spending time at home with the family, the problems arising from the generational conflict also play an essential role. It is noted that after the pandemic, other problems will be faced due to problems of health, economic, social, political, etc. In addition, it is predicted that we will be active in e-commerce as a society in the new life order. Regarding the education dimension, the problems that existed before the pandemic increased due to the financial impossibilities of teachers and students and the lack of adequate infrastructure. Regarding the dimension of music education, the opinion that before the pandemic, children were mainly directed to classes in which they would achieve academic success, and the same situation continued throughout the process. In this context, it is thought that the understanding that music lessons are a waste of time will continue to increase after the pandemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.