Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING TEACHER CANDIDATES' ANXIETY ABOUT VARIOUS VARIABLES

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 19, 71 - 84, 29.03.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1062098

Öz

The problem of not being appointed recently has become a serious problem for teacher candidates and increases the anxiety levels of teacher candidates. The aim of this study is to examine the anxiety levels of the guidance and psychological counseling teacher candidates waiting for appointment in terms of various variables. In this study, survey research model, which is one of the quantitative research methods, was used. The sample of the research consists of 152 teacher candidates, 77 of whom are female and 75 are male. The Assignment Anxiety Scale, whose validity and reliability studies were conducted, was used in the study. The variables of the participants in the study were reached through the personal information form. The data used in this research were prepared through Google Forms and applied to the participants with an online survey system. SPSS 25.00 package program was used for the analysis of the data obtained in the research and the data were analyzed. Different statistical procedures such as arithmetic mean, standard deviation, t test, One-Way Analysis of Variance were used in the analysis of the obtained data. As a result of the research findings, it was determined that the anxiety levels of the guidance and psychological counseling teacher candidates were above the medium level. In the light of the statistical procedures, it was found that there was no statistically significant difference between the anxiety levels of not being assigned guidance and psychological counseling teacher candidates in terms of gender and marital status variables, and there was no significant difference in the two sub-dimensions of the age variable. A statistically significant difference was reached in terms of economic gain and success at school variables, and a significant difference was found only in the fear of not being appointed sub-dimension in terms of age variable.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (15 Şubat 2008). Öğretmen Yetiştirmede Mesleki (Pedagojik) Formasyonun Önemi. http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=65 adresinden 01.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Akgün, A.; Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Akmaz, M. G. ve Ceyhan, N. (2009). Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(1), 131-147.
  • Akpınar, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(21), 229-241.
  • Arı, E. ve Yılmaz, V. (2015). KPSS Hazırlık Kursuna Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeyleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 905-931.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Sorunları Üzerine Çevrimiçi Paylaşım Alanlarındaki (Forum) İletilere Dayalı Bir Çözümleme. NWSA: Education Sciences, 5(4), 2254-2269.
  • Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce Öğretmenliği Bölümlerinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(10), 67-76.
  • Berliner, D. C. (2005). The Near Imposibility of Testing for Teacher Quality. Journal of Teacher Education, 56(3), 205-213.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, S. ve Can, Ş. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı Öncesinde Öğretmen Adaylarının Stres Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 765-778.
  • Ceyhan, A. A. (2004). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 91-101.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı, (6. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, Ş. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Kaygılarının İncelenmesi. National Education, 0(197), 158-167.
  • Davison, D. C. ve Neale J. M. (2004). Anormal Psikolojisi, (1. Baskı). Ankara: Türk Psikologları Derneği Yayınları.
  • Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Erdem, A. R. ve Şimşek, S. (2000, Mayıs). PAÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenliği Seçmelerinde Etkili Olan Faktörler, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu’nda Sunulmuş Sözlü Bildiri – 10-12 Mayıs 2000, Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Eskı̇cı̇, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(19), 361-378.
  • Gizir, C. A. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin Problemleri Üzerine Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 196-213.
  • Gündoğdu, K.; Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kim, S. K. (2003). Life Stress in Freshmen and Adjustment to College. Korean Jounal of Youth Studies, 10, 215-237.
  • Kurt, G. (2008). Gri İlişki Çözümlemesi ve Ridit Çözümlemesi Kullanılarak Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Kaygılarının Değerlendirilmesi. Akademik Bakış, 0(14), 1-10.
  • Kyriacou, C. ve Sutcliffe J. (1979). Teacher Stress and Satisfaction, Educational Research, 0(21), 89–96.
  • Mergen, H.; Arslan, H.; Erdoğmuş Mergen, B. ve Arslan, E. (2014). Öğretmen Adaylarının Mesleklerine Yönelik Tutum ve Kaygıları. NWSA-Education Sciences, 9(2), 162-177.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2014-2020). Atama Kontenjanları. Retrieved from http://atama.meb.gov.tr/sonuclar/arsiv/sayisal_veriler.asp?k_yil=-1&k_tur=-1&Sonuc=Goster adresinden 23.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2014-2020). Sınav Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler. https://www.osym.gov.tr/TR,20634/2020-kpss-lisans-genel-yetenek-genel-kultur-egitim-bilimleri-alan-bilgisi-ve-oabt-sonuclari-aciklandi-22102020.html adresinden 23.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Özbek, R. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Kişisel, Ekonomik ve Sosyal Faktörlerin Etkililik Derecesine İlişkin Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 145-159.
  • Özçakmak, H. ve Köroğlu, M. (2015). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Beklentileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 49-58.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde Dönüşüm Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayınları
  • Safran, M.; Kan, A.; Üstündağ, M. T.; Birbudak, T. S. ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS Sonuçlarının Öğretmen Adaylarının Mezun Oldukları Alanlara Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Semerci, Ç. (1999). Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği. Eğitim ve Bilim, 23(111), 51-55.
  • Semerci, N. ve Özer, B. (2005, Eylül). Tezsiz Yüksek Lisans ve Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin KPSS Sınavına Yönelik Algıları, XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde Sözlü Olarak Sunulan Bildiri – 28-30 Eylül 2005, Pamukkale: Pamukkale Üniversitesi.
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Singh, S. (2011). Level of Anxiety Among Prospective Teachers. SPIJE, 7(7), 17-21.
  • Süner, Ş. (2019). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Umutsuzluk Düzeyleri ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Menekşe Eskici), İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Süner, Ş. ve Eskici, M (2020). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Umutsuzluk Düzeyleri ile Cinsiyet ve Okul Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(Özel Sayı), 357-372.
  • Şahin, İ. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmen İstihdamı ve Mesleki Geleceklerine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1167-1184.
  • Tarman, B. (2012). Prospective Teachers’ Beliefs and Perceptions About Teaching as a Profession. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(3), 1964-1973.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Meslekî Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686.
  • Temiz, E. (2011). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Cinsiyet ve Alan Değişkenleri Açısından İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 303-310.
  • Tümkaya, S.; Aybek, B. ve Çelik, M. (2007). KPSS’ye Girecek Öğretmen Adaylarındaki Umutsuzluk ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(2), 953-974.
  • Yılmaz, E. (2007). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik. (Ed. E. Karip). Eğitim Bilimine Giriş İçinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATANAMAMA KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 19, 71 - 84, 29.03.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1062098

Öz

Son zamanlarda yaşanan atanamama problemi öğretmen adayları için sorun hâline gelmekte ve öğretmen adaylarının kaygı düzeylerini arttırmaktadır. Yapılan bu araştırmanın amacı atama bekleyen rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğretmen adaylarının atanamama kaygı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminin 77’si kadın, 75’i erkek olmak üzere 152 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan Atanamama Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadaki katılımcılara ait değişkenlere kişisel bilgi formu aracılığı ile ulaşılmıştır. Yapılan bu araştırmada kullanılan veriler Google Formlar aracılığı ile hazırlanmış olup çevrim içi anket sistemi ile katılımcılara uygulanmıştır. Araştırmada ulaşılan verilerin analizi için SPSS 25.00 paket programı kullanılmış ve veriler analiz edilmiştir. Ulaşılan verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Tek Yönlü Varyans analizi gibi farklı istatistiksel işlemler yapılmıştır. Ulaşılan araştırma bulguları sonucunda rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin orta seviyenin üzerinde olduğuna ulaşılmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler ışığında rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğretmen adaylarının atanamama kaygı düzeyleri arasında cinsiyet, medeni durum değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığını yaş değişkeninin iki alt boyutunda anlamlı farklılığın olmadığına ulaşılmıştır. Ekonomik kazanç, okuldaki başarı durumu değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılığa ulaşılmış yaş değişkeni açısından sadece atanamama korkusu alt boyutunda anlamlı farklılığa ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (15 Şubat 2008). Öğretmen Yetiştirmede Mesleki (Pedagojik) Formasyonun Önemi. http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goster=Yazi&YaziNo=65 adresinden 01.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Akgün, A.; Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Akmaz, M. G. ve Ceyhan, N. (2009). Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(1), 131-147.
  • Akpınar, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(21), 229-241.
  • Arı, E. ve Yılmaz, V. (2015). KPSS Hazırlık Kursuna Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeyleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 905-931.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Sorunları Üzerine Çevrimiçi Paylaşım Alanlarındaki (Forum) İletilere Dayalı Bir Çözümleme. NWSA: Education Sciences, 5(4), 2254-2269.
  • Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce Öğretmenliği Bölümlerinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(10), 67-76.
  • Berliner, D. C. (2005). The Near Imposibility of Testing for Teacher Quality. Journal of Teacher Education, 56(3), 205-213.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, S. ve Can, Ş. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı Öncesinde Öğretmen Adaylarının Stres Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 765-778.
  • Ceyhan, A. A. (2004). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 91-101.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı, (6. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, Ş. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Kaygılarının İncelenmesi. National Education, 0(197), 158-167.
  • Davison, D. C. ve Neale J. M. (2004). Anormal Psikolojisi, (1. Baskı). Ankara: Türk Psikologları Derneği Yayınları.
  • Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Erdem, A. R. ve Şimşek, S. (2000, Mayıs). PAÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenliği Seçmelerinde Etkili Olan Faktörler, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu’nda Sunulmuş Sözlü Bildiri – 10-12 Mayıs 2000, Çanakkale: Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Eskı̇cı̇, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(19), 361-378.
  • Gizir, C. A. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin Problemleri Üzerine Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 196-213.
  • Gündoğdu, K.; Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kim, S. K. (2003). Life Stress in Freshmen and Adjustment to College. Korean Jounal of Youth Studies, 10, 215-237.
  • Kurt, G. (2008). Gri İlişki Çözümlemesi ve Ridit Çözümlemesi Kullanılarak Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Kaygılarının Değerlendirilmesi. Akademik Bakış, 0(14), 1-10.
  • Kyriacou, C. ve Sutcliffe J. (1979). Teacher Stress and Satisfaction, Educational Research, 0(21), 89–96.
  • Mergen, H.; Arslan, H.; Erdoğmuş Mergen, B. ve Arslan, E. (2014). Öğretmen Adaylarının Mesleklerine Yönelik Tutum ve Kaygıları. NWSA-Education Sciences, 9(2), 162-177.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2014-2020). Atama Kontenjanları. Retrieved from http://atama.meb.gov.tr/sonuclar/arsiv/sayisal_veriler.asp?k_yil=-1&k_tur=-1&Sonuc=Goster adresinden 23.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2014-2020). Sınav Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler. https://www.osym.gov.tr/TR,20634/2020-kpss-lisans-genel-yetenek-genel-kultur-egitim-bilimleri-alan-bilgisi-ve-oabt-sonuclari-aciklandi-22102020.html adresinden 23.01.2022 tarihinde erişildi.
  • Özbek, R. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Kişisel, Ekonomik ve Sosyal Faktörlerin Etkililik Derecesine İlişkin Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 145-159.
  • Özçakmak, H. ve Köroğlu, M. (2015). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Beklentileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 49-58.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde Dönüşüm Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayınları
  • Safran, M.; Kan, A.; Üstündağ, M. T.; Birbudak, T. S. ve Yıldırım, O. (2014). 2013 KPSS Sonuçlarının Öğretmen Adaylarının Mezun Oldukları Alanlara Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 13-25.
  • Semerci, Ç. (1999). Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği. Eğitim ve Bilim, 23(111), 51-55.
  • Semerci, N. ve Özer, B. (2005, Eylül). Tezsiz Yüksek Lisans ve Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin KPSS Sınavına Yönelik Algıları, XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde Sözlü Olarak Sunulan Bildiri – 28-30 Eylül 2005, Pamukkale: Pamukkale Üniversitesi.
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Singh, S. (2011). Level of Anxiety Among Prospective Teachers. SPIJE, 7(7), 17-21.
  • Süner, Ş. (2019). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Umutsuzluk Düzeyleri ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Menekşe Eskici), İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Süner, Ş. ve Eskici, M (2020). Öğretmen Adaylarının Atanamama Kaygılarının Umutsuzluk Düzeyleri ile Cinsiyet ve Okul Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(Özel Sayı), 357-372.
  • Şahin, İ. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmen İstihdamı ve Mesleki Geleceklerine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1167-1184.
  • Tarman, B. (2012). Prospective Teachers’ Beliefs and Perceptions About Teaching as a Profession. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(3), 1964-1973.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Meslekî Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686.
  • Temiz, E. (2011). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Cinsiyet ve Alan Değişkenleri Açısından İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 303-310.
  • Tümkaya, S.; Aybek, B. ve Çelik, M. (2007). KPSS’ye Girecek Öğretmen Adaylarındaki Umutsuzluk ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(2), 953-974.
  • Yılmaz, E. (2007). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik. (Ed. E. Karip). Eğitim Bilimine Giriş İçinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdulhakim Öztekin 0000-0002-9359-747X

Veysel Kol 0000-0002-1569-1460

Kamuran Taymur 0000-0001-5054-6739

Erol Yaray 0000-0001-9151-3300

Yusuf Sarıyıldız 0000-0003-1333-589X

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Öztekin, A., Kol, V., Taymur, K., Yaray, E., vd. (2022). REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATANAMAMA KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Asya Studies, 6(19), 71-84. https://doi.org/10.31455/asya.1062098