Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MING PERIOD CHINA’S CIVIL SERVICE EXAMINATIONS AND LITERARY GENRE: “BAGUWEN (八股文)”

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 24, 191 - 202, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1284741

Öz

Kaynakça

  • Avcı, İ. (2017). Mançu Hanedanı Çin Klasik Memurluk Sınav Sistemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 10. Sayı: 10, 13-21.
  • Cai, G. (1993). Beyond “Bad Writing”: Teaching English Composition to Chinese ESL Students. Paper Presented at the Annual Meeting of the Conference on College Composition and Communication (San Diego, CA, March 31-April 3, 1993). Washington, DC: Education Resources Information Center.
  • Cheng, L. (2010). The History of Examinations: Why, How, What and Whom to Select? In L. Cheng, & A. Curtis (Eds.), English Language Assessment and the Chinese Learner. Routledge. 13–26.
  • Connor, U. (1996). Contrastive Rhetoric: Cross-cultural Aspects of Second-language Writing. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Eberhard, W. (1995). Çin Tarihi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Elman, B. A. (2000). A Cultural History of Civil Examinations in Late Imperial China. Berkeley, CA: University of California Press.
  • Elman, B. A. (2013). Civil Examinations and Meritocracy in Late Imperial China. Harvard University Press.
  • Elman, B. A. (2013). The Civil Examination System in Late Imperial China, 1400-1900. Frontiers of History in China, 8(1), 2–50.
  • Fairbank, J. K. (1968). The Chinese World Order: Traditional China’s Foreign Relations. Harvard University Press.
  • Gökenç Gülez, S. (2023). Modern Çin Eğitim Sisteminde Geleneksel İzler: Konfuçyüsçü Eğitimin Yeniden Canlanması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 32: 1, 313-327.
  • Higgins, L. T., & Zheng, M. (2002). An Introduction to Chinese Psychology – Its Historical Roots until the Present Day. The Journal of Psychology.136 (2), 225–239.
  • Hu, C. T. (1984). The Historical Background: Examinations and Controls in Pre-modern China. Comparative Education, 20 (1), 7–26.
  • Jin, F. Z. (1990). A Comprehensive Discussion of China’s Ancient Civil Service System. Social Sciences in China, 11(2), 35–59.
  • Kaçer, F. & Kaçer, M. (2018). Japonya, Kore ve Vietnam’da Çin Bürokrasi Sınavları: Bölgesel Politika Yayılması Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(2), 718-736.
  • Kirkpatrick, A. (1997). Traditional Chinese Text Structures and Their Influence on the Writing in Chinese and English of Contemporary Mainland Chinese Students. Journal of Second Language Writing, 6(3), 223-244.
  • Lee, T. H. C. (2000). Education in Traditional China. A History. Brill.
  • Li, L. F. (1991).Tang Liu Dian. Wenhai Chubanshe.
  • Liu, H. & Li, B. (2004). Zhongguo Keju Shi. Orient Publishing Center.
  • Liu, X. (2011). Gaokao Huji Zhi de Lishi Jinxiang, Xianshi Kunjing yu Fansi. Journal of National Academy of Education Administration, 11, 57–61.
  • Liu, X. (2012). More Than Ba Gu Wen (Eight-Legged Essay) and Confucianism: A New Research Agenda for English-Chinese English Writing Studies. Sls News, The Newsletter of Second Language Writing Interest Section, 1-6.
  • Lu, L. Z. (2005). The Policy Evolution and Characteristics of the Candidate Qualifications of the Imperial Examinations. Higher Education, 12, 100–109.
  • Miyazaki, I. (1976). China’s Examination Hell: The Civil Service Examinations of Imperial China. Çev. C. Schirokauer. Yale University Press.
  • O’Sullivan, B. & Cheng, L. (2022). Lessons from the Chinese Imperial Examination. Language Testing in Asia, 12, 1-20.
  • Pei, C. Y. (1989). Cai Yuan Pei Quan Ji Di Qi Juan. Beijing: Zhonghua Shuju.
  • Qian, J. B. (1996). Zhongguo Wenxue Shi. Beijing: Zhonghua Shuju.
  • Qin, Lei (2015). Baguwen Dui Zhongguo Wenhua de Yingxian. Heilongjiang Shizhi. (1), 354.
  • San Shi, S. J. (1999). Chuantong Zhongguo de Neifaxing Fazhan. Çev. Yu Xiang Ke. Zhongyang Bianyi Chubanshe.
  • Sun, J. (2019). Lun Mingdai Baguwen Kaoshi Libi Jiqi Dangdai Qishi. Daxue Yuwen Jianshe, 14, 22-23.
  • Xu, T. L. (1977). Xi Han Huiyao. Shanghai Renmin Chubanshe.
  • Xu, Z. (2016). Baguwen de Zuoyong he Yiyi. Hebei Shifan Daxue Xuebao, Jiaoyu Kexueban.
  • Zhang, X. (1993). Zhongguo Keju Kaoshi Zhidu. Xinhua Publishing House.

MİNG DÖNEMİ ÇİN MEMURLUK SINAV SİSTEMİ VE EDEBİ MAKALE TÜRÜ: “BAGUWEN (八股文)”

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 24, 191 - 202, 03.07.2023
https://doi.org/10.31455/asya.1284741

Öz

4000 yıllık yazılı tarihi, çoklu kültür çeşitliliği, bünyesinde birçok farklı etnik grup barındırması kültür, edebiyat, sanat, eğitim gibi konularda farklı dönemlerde gelişmeler yaşayan günümüz Çin’i ve Çin eğitim sistemini anlamak için tarihi süreç içerisindeki gelişimini ve dönüşümünü anlamak gerekmektedir. Çin eğitim tarihinde bin üç yüz yıldır uygulanan memurluk sınav sistemi Çin’in eğitim sisteminin temelini oluşturmaktadır. Günümüz Çin eğitim sistemini anlamak için uygulandığı dönemden itibaren Çin’i toplumsal ve sosyal anlamda etkileyen memurluk sınav sistemini incelemek gerekmektedir. Memurluk sınav sistemi içerisinde Ming döneminden itibaren uygulanmaya başlayan sekiz aşamalı makale sınavı (八股文) konu içeriğinin Konfuçyüs klasik eserlerine dayandırıldığı edebi türde yazılan makale türüdür. Sekiz aşamalı makale sınavı adayların her dönemde sınırlı karakter kullanmayı gerektiren ve makale konusunu güçlü ve bilge bir üslup ile ifade etmesi gerektiği bir sınav türüdür. Çalışmamızda, Çin’in tarihsel süreç içerisindeki eğitim tarihi, Ming dönemi memurluk sınav sistemi ele alınarak, bu dönemden itibaren uygulanan sekiz aşamalı makale sınavı konu içeriği, formatı, sınav kuralları ve sekiz aşama makalenin her bir süreci ve ilgili sınavın içerdiği anlam incelenecektir.

Kaynakça

  • Avcı, İ. (2017). Mançu Hanedanı Çin Klasik Memurluk Sınav Sistemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 10. Sayı: 10, 13-21.
  • Cai, G. (1993). Beyond “Bad Writing”: Teaching English Composition to Chinese ESL Students. Paper Presented at the Annual Meeting of the Conference on College Composition and Communication (San Diego, CA, March 31-April 3, 1993). Washington, DC: Education Resources Information Center.
  • Cheng, L. (2010). The History of Examinations: Why, How, What and Whom to Select? In L. Cheng, & A. Curtis (Eds.), English Language Assessment and the Chinese Learner. Routledge. 13–26.
  • Connor, U. (1996). Contrastive Rhetoric: Cross-cultural Aspects of Second-language Writing. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Eberhard, W. (1995). Çin Tarihi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Elman, B. A. (2000). A Cultural History of Civil Examinations in Late Imperial China. Berkeley, CA: University of California Press.
  • Elman, B. A. (2013). Civil Examinations and Meritocracy in Late Imperial China. Harvard University Press.
  • Elman, B. A. (2013). The Civil Examination System in Late Imperial China, 1400-1900. Frontiers of History in China, 8(1), 2–50.
  • Fairbank, J. K. (1968). The Chinese World Order: Traditional China’s Foreign Relations. Harvard University Press.
  • Gökenç Gülez, S. (2023). Modern Çin Eğitim Sisteminde Geleneksel İzler: Konfuçyüsçü Eğitimin Yeniden Canlanması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 32: 1, 313-327.
  • Higgins, L. T., & Zheng, M. (2002). An Introduction to Chinese Psychology – Its Historical Roots until the Present Day. The Journal of Psychology.136 (2), 225–239.
  • Hu, C. T. (1984). The Historical Background: Examinations and Controls in Pre-modern China. Comparative Education, 20 (1), 7–26.
  • Jin, F. Z. (1990). A Comprehensive Discussion of China’s Ancient Civil Service System. Social Sciences in China, 11(2), 35–59.
  • Kaçer, F. & Kaçer, M. (2018). Japonya, Kore ve Vietnam’da Çin Bürokrasi Sınavları: Bölgesel Politika Yayılması Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(2), 718-736.
  • Kirkpatrick, A. (1997). Traditional Chinese Text Structures and Their Influence on the Writing in Chinese and English of Contemporary Mainland Chinese Students. Journal of Second Language Writing, 6(3), 223-244.
  • Lee, T. H. C. (2000). Education in Traditional China. A History. Brill.
  • Li, L. F. (1991).Tang Liu Dian. Wenhai Chubanshe.
  • Liu, H. & Li, B. (2004). Zhongguo Keju Shi. Orient Publishing Center.
  • Liu, X. (2011). Gaokao Huji Zhi de Lishi Jinxiang, Xianshi Kunjing yu Fansi. Journal of National Academy of Education Administration, 11, 57–61.
  • Liu, X. (2012). More Than Ba Gu Wen (Eight-Legged Essay) and Confucianism: A New Research Agenda for English-Chinese English Writing Studies. Sls News, The Newsletter of Second Language Writing Interest Section, 1-6.
  • Lu, L. Z. (2005). The Policy Evolution and Characteristics of the Candidate Qualifications of the Imperial Examinations. Higher Education, 12, 100–109.
  • Miyazaki, I. (1976). China’s Examination Hell: The Civil Service Examinations of Imperial China. Çev. C. Schirokauer. Yale University Press.
  • O’Sullivan, B. & Cheng, L. (2022). Lessons from the Chinese Imperial Examination. Language Testing in Asia, 12, 1-20.
  • Pei, C. Y. (1989). Cai Yuan Pei Quan Ji Di Qi Juan. Beijing: Zhonghua Shuju.
  • Qian, J. B. (1996). Zhongguo Wenxue Shi. Beijing: Zhonghua Shuju.
  • Qin, Lei (2015). Baguwen Dui Zhongguo Wenhua de Yingxian. Heilongjiang Shizhi. (1), 354.
  • San Shi, S. J. (1999). Chuantong Zhongguo de Neifaxing Fazhan. Çev. Yu Xiang Ke. Zhongyang Bianyi Chubanshe.
  • Sun, J. (2019). Lun Mingdai Baguwen Kaoshi Libi Jiqi Dangdai Qishi. Daxue Yuwen Jianshe, 14, 22-23.
  • Xu, T. L. (1977). Xi Han Huiyao. Shanghai Renmin Chubanshe.
  • Xu, Z. (2016). Baguwen de Zuoyong he Yiyi. Hebei Shifan Daxue Xuebao, Jiaoyu Kexueban.
  • Zhang, X. (1993). Zhongguo Keju Kaoshi Zhidu. Xinhua Publishing House.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sema Gökenç Gülez 0000-0002-1787-9328

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Gökenç Gülez, S. (2023). MİNG DÖNEMİ ÇİN MEMURLUK SINAV SİSTEMİ VE EDEBİ MAKALE TÜRÜ: “BAGUWEN (八股文)”. Asya Studies, 7(24), 191-202. https://doi.org/10.31455/asya.1284741