Bu
araştırmanın amacı, her geçen gün hayatımızda daha fazla yer tutan akıllı
cihazların (akıllı telefon, tablet vb.) ve bu cihazlar tarafından sunulan
coğrafi bilgi ve beceri kazandırabilecek uygulamaların, coğrafya öğretmeni
adayları tarafından kullanılma durumunu belirlemektir. Araştırma 2015-2016
eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi,
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 43 coğrafya öğretmeni adayının
katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Betimsel tarama modeline dayalı
gerçekleştirilen araştırmanın verileri yapılandırılmış bir görüşme formu
kullanılarak toplanmış, frekans ve yüzde kullanılarak analiz edilmiştir. Buna
göre, akıllı cihazlar öğretmen adayları tarafından yoğun olarak ve en çok da
sosyal paylaşım sitelerini ve uygulamalarını kullanmak, video, müzik, oyunlar
ile boş vakitleri değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Bununla birlikte
akıllı cihazlarda eğitsel ve coğrafi bilgi-beceri kazandıran uygulamaların
kullanımı ise oldukça düşük düzeydedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: 38 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License