BibTex RIS Kaynak Göster

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 25 Sayı: 2, 0 - 0, 21.01.2016
https://doi.org/10.17567/dfd.93388

Öz

ÖZET

 

Amaç: Bu çalışmanın amacı, Başkent Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin stres düzeylerinin belirlenmesi ve strese neden olan faktörlerin incelenmesidir.

Materyal ve Metod: Çalışmaya katılan ve henüz mezun olmamış 2013-2014 akademik yılında okuyan öğrencilerden Modifiye Edilmiş Diş Hekimliği Çevresel Stres Anketi [Dental Environment Stress Questionnaire/DES]’ni cevaplamaları istenmiştir (n=186). Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir (p<0,05).

Bulgular: Bu çalışmanın sonuçları, öğrencilerin DES skorlarının okudukları sınıfa ve klinik öncesi/klinik sınıflarda olup olmamalarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermiştir (p<0,05). Cinsiyet farklılığının stres seviyesi üzerine herhangi bir etkisi gözlenmemiştir (p>0,05).

Sonuç: Yaptığımız bu çalışma diş hekimliği öğrencile- rinin stres düzeylerinin okudukları sınıf ve programın hangi aşamasında oldukları ile bağlantılı olduğunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Stres, Diş Hekimliği Eğitimi

THE EVALUATION OF PERCEIVED SOURCES OF STRESS IN DENTAL FACULTY STUDENTS

ABSTRACT

 

Aim: The purpose of this study was to examine the stress sources and levels among dental students studying in Başkent University Faculty of Dentistry.

Material and Method: The modified Dental Environment Stress (DES) questionnaire was administered to all undergraduate students during the 2013-2014 academic year (n=186). The data was statistically evaluated (p<0.05).

Results: The results showed that the DES scores increased over the five-year period and significant differences were found between the preclinical and clinical students (p<0.05). There were no significant differences in stress perception between genders (p>0.05).

Conclusions: The study demonstrated that the sources of stress in dental students varied according to their studying year and the place in their dentistry program. 

Keywords: Stress, Dental Education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Çelik Bu kişi benim

Duygu Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, Ç., & Tuncer, D. (2016). DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 25(2). https://doi.org/10.17567/dfd.93388
AMA Çelik Ç, Tuncer D. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. Ocak 2016;25(2). doi:10.17567/dfd.93388
Chicago Çelik, Çiğdem, ve Duygu Tuncer. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17567/dfd.93388.
EndNote Çelik Ç, Tuncer D (01 Ocak 2016) DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25 2
IEEE Ç. Çelik ve D. Tuncer, “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Ata Diş Hek Fak Derg, c. 25, sy. 2, 2016, doi: 10.17567/dfd.93388.
ISNAD Çelik, Çiğdem - Tuncer, Duygu. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25/2 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17567/dfd.93388.
JAMA Çelik Ç, Tuncer D. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;25. doi:10.17567/dfd.93388.
MLA Çelik, Çiğdem ve Duygu Tuncer. “DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2016, doi:10.17567/dfd.93388.
Vancouver Çelik Ç, Tuncer D. DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE STRESE NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;25(2).

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.