BibTex RIS Kaynak Göster

BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2011, Sayı: 36, 1 - 18, 30.12.2011

Öz

Bağımsızlık sonrası Türk Cumhuriyetlerinin birçoğunda olduğu gibi Kırgızistan Cumhuriyeti’nin de yaklaşık 20 yıldan beri istediği halde halen çözemediği
siyasi, iktisadi, askeri, kültürel, kalkınma ve iş birliği gibi önemli sorunları
olduğu bilinmektedir. Bununla birlikte Kırgızistan Cumhuriyeti, son 10 yıl
içerisinde iki kez iç savaşın (1991-2010 yıllarında Kırgız Özbek çatışmaları)
eşiğinden dönmüştür. Ülkenin içinde bulunduğu bu siyasi süreç, bütün sosyoekonomik
ve siyasal alanları etkilediği gibi eğitim politikalarını da etkilemiş
olup, eğitim alanında yapılması planlanan değişiklikler ve modernizasyon yeterince
uygulamaya konulamamıştır. Bu çalışmada biz, hali hazırdaki eğitim
politikaları ve politikaların uygulanmasında meydana gelen aksaklıkları incelemeye
çalıştık.

Kaynakça

  • Alimbekov, A., “Kırgız Cumhuriyeti ve Eğitim Sistemi Hakkında Genel Bilgi”, Türk Yurdu, s: 21, 2001.
  • Akımcan, Kızı Bukatca, Bağımsızlık Sonrası Kırgızistan Orta Öğretim Ders Kitapla- rında Din Anlatımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniv. S.B.E., Ankara, 2008.
  • Joldoshalieva, R.. Continuing teacher professional development in post-Soviet Kyrgyzstan, Journal of In-service Education, Vol: 33, Num: 3, September, 2007.
  • K.C., Anayasası, Bişkek, 1992.
  • Kyrgyz, Uluttuk Statistika Komitei, Kırgız Respublikasındagı, Bişkek, 2006.
  • Nazarbekov, İ.M: İslam cana Bilim, Religiya i Obrazovaniye, Bişkek, 1998.
  • (Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Bakanlığının Eğitim Nizam Namesi) “Normotivno– pravovıye dokumentı obşego srednego obrazavaniya, Doşkolno i Vneşkolnoğo Vospitaniya Kırgızskoy Respubliki”, Tehnologia Yay, Bişkek, 1998.
  • Ö.C.Osmonov, A.A.Asankanov, Kırgızstan Tarıhı, Bişkek, 2001.
  • Polat, Fazlı, Kültürel Kimlikten Ulusal Kimliğe, Aktif Yay., İstanbul 2007.
  • Polat, Kemal, Beşikten Mezara Kırgız Türklerinde Gelenek ve İnanışlar, T.D.V.Yay., Ankara, 2005.
  • (Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Bakanlığının Rehberi) Spravoçnik, “Kuda Poyti Uçitsya Uçebnıye Zavedeniya”, g. Bişkek, 2000-2001.
  • Şişman, Mehmet-Sarı, Asım, “Kırgızistan’da Eğitimin Temel Problemleri ve Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı” Sosyal Bilimler Dergisi, Bişkek, 2009.
  • Viktoria, Malashenok, Kırgızistan’da Türkiye’nin ve Türklerin İmajı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi), Ankara Üniv. S.B.E., Ankara, 2006.
  • Yılmaz, Hüseyin, “Kırgızistan’da Misyonerlik ve Din Eğitimi”, C.Ü.İlahiyat Fakültesi Dergisi sayı XI–1,2007.
  • İnternet Kaynakçası Adresleri
  • Kırgızistan Cumhuriyeti, ulusal istatistik komitesi, sosyal ve ekolojik (çevre) istatistikleri bölümü. Yayın komitesi, (Yayına hazırlayanlar), Abdıkalıkov O.A., Üyeleri; Baycumanov D.B., Cumabayev K.D., Kim A.G., Gudkova N.İ., Plesovskih R.S., Abdımomunov R.A. /Kurum İnternet Sayfası, (ErişimTarihi:10/7/2011) http://212.42 .101.124:1041/stat1.kg/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid= 94.
Yıl 2011, Sayı: 36, 1 - 18, 30.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Alimbekov, A., “Kırgız Cumhuriyeti ve Eğitim Sistemi Hakkında Genel Bilgi”, Türk Yurdu, s: 21, 2001.
  • Akımcan, Kızı Bukatca, Bağımsızlık Sonrası Kırgızistan Orta Öğretim Ders Kitapla- rında Din Anlatımı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniv. S.B.E., Ankara, 2008.
  • Joldoshalieva, R.. Continuing teacher professional development in post-Soviet Kyrgyzstan, Journal of In-service Education, Vol: 33, Num: 3, September, 2007.
  • K.C., Anayasası, Bişkek, 1992.
  • Kyrgyz, Uluttuk Statistika Komitei, Kırgız Respublikasındagı, Bişkek, 2006.
  • Nazarbekov, İ.M: İslam cana Bilim, Religiya i Obrazovaniye, Bişkek, 1998.
  • (Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Bakanlığının Eğitim Nizam Namesi) “Normotivno– pravovıye dokumentı obşego srednego obrazavaniya, Doşkolno i Vneşkolnoğo Vospitaniya Kırgızskoy Respubliki”, Tehnologia Yay, Bişkek, 1998.
  • Ö.C.Osmonov, A.A.Asankanov, Kırgızstan Tarıhı, Bişkek, 2001.
  • Polat, Fazlı, Kültürel Kimlikten Ulusal Kimliğe, Aktif Yay., İstanbul 2007.
  • Polat, Kemal, Beşikten Mezara Kırgız Türklerinde Gelenek ve İnanışlar, T.D.V.Yay., Ankara, 2005.
  • (Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim Bakanlığının Rehberi) Spravoçnik, “Kuda Poyti Uçitsya Uçebnıye Zavedeniya”, g. Bişkek, 2000-2001.
  • Şişman, Mehmet-Sarı, Asım, “Kırgızistan’da Eğitimin Temel Problemleri ve Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı” Sosyal Bilimler Dergisi, Bişkek, 2009.
  • Viktoria, Malashenok, Kırgızistan’da Türkiye’nin ve Türklerin İmajı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi), Ankara Üniv. S.B.E., Ankara, 2006.
  • Yılmaz, Hüseyin, “Kırgızistan’da Misyonerlik ve Din Eğitimi”, C.Ü.İlahiyat Fakültesi Dergisi sayı XI–1,2007.
  • İnternet Kaynakçası Adresleri
  • Kırgızistan Cumhuriyeti, ulusal istatistik komitesi, sosyal ve ekolojik (çevre) istatistikleri bölümü. Yayın komitesi, (Yayına hazırlayanlar), Abdıkalıkov O.A., Üyeleri; Baycumanov D.B., Cumabayev K.D., Kim A.G., Gudkova N.İ., Plesovskih R.S., Abdımomunov R.A. /Kurum İnternet Sayfası, (ErişimTarihi:10/7/2011) http://212.42 .101.124:1041/stat1.kg/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid= 94.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fazlı Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Polat, F. (2011). BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(36), 1-18.
AMA Polat F. BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2011;(36):1-18.
Chicago Polat, Fazlı. “BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 36 (Aralık 2011): 1-18.
EndNote Polat F (01 Aralık 2011) BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 36 1–18.
IEEE F. Polat, “BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 36, ss. 1–18, Aralık 2011.
ISNAD Polat, Fazlı. “BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 36 (Aralık 2011), 1-18.
JAMA Polat F. BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011;:1–18.
MLA Polat, Fazlı. “BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 36, 2011, ss. 1-18.
Vancouver Polat F. BAĞIMSIZLIK SONRASI KIRGIZİSTAN EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011(36):1-18.

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.