BibTex RIS Kaynak Göster

HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI

Yıl 2012, Sayı: 38, 361 - 377, 30.12.2012

Öz

Bu çalışmada, 1960’lı yılların başından itibaren Hollanda’ya yerleşen Müslümanların
Hollanda eğitim sistemi içerisindeki devlet okullarında İslam din
dersi verme mücadeleleri, günümüzdeki durum, İslam okulları hakkında bilgi
verilerek Brede İslam okulunda yapılan gözlem ve mülakat sonuçlarına yer verilmiştir.
Makalenin giriş kısmında Hollanda eğitim sistemi ve sosyal yapısı hakkında
özet bilgiler verilmiştir. Daha sonra Müslümanların Hollanda toplumuyla ilk
ilişkileri ve 1960’dan sonra misafir işçilerin Hollanda’ya gelerek Hollanda eğitim
sisteminde Müslümanların eğitimi sorunun nasıl ortaya çıktığı anlatılmıştır. Bu
süreçte Müslümanların kendi çocuklarına devlet okullarında eğitim verebilmek
için yaptıkları mücadeleler ve karşılaştıkları sorunlar ayrıntılı olarak belirtilerek
günümüzdeki İslam din eğitimi hakkında bilgiler verilmiştir. Sonraki bölümde
İslam okulların tarihi ve günümüzdeki durumu belirtilerek Brede İslam okulunda
yapılan gözlem ve mülakat sonuçlarına yer verilmiştir. Son bölümde ise Müslümanların
eğitim problemlerine yönelik çözüm için önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Bouma, Suzanne, Islamitisch godsdienstonderwijs op de openbare school Een onderzoek naar het draagvlak onder openbare basisscholen voor islamitisch godsdienstonderwijs, M.A Thesis, Ağustos 2009, http://igitur-archive.library.uu.nl/ student-theses/2009-0914-200115/scriptie.pdf, ,s.74-75.
  • Hagen, P., De school met de Koran’. De Tijd. 1988, 14 (April 8). 39-46., s.42.
  • İsmailefendioğlu, M. Besim; Hollanda’da Din Eğitimi, MÜSBE, Basılmamış Doktora Tezi, İstanbul 1996.
  • Karagül, Arslan, Islamitisch Godsdienstonderwijs op de Basisscholen in Nederland. Theorie en Praktijk. In vergelijking met enkele Europese en Moslimse landen, Amsterdam 1994, s.109.
  • ………………………, “Een Turkse imam over koranschool en islamitisch godsdienstonderwijs.” In: K. Wagtendonk (ed.). Islam in Nederland. Islam op school. Muiderberg1987: Coutinho, s. 77-88.
  • Koerts, E.M., L. Van Driel; Identiteit en basis vorming, Kampen 1993.
  • Landman, Nico, Van mat tot minaret. De institutionalisering van de islam in Nederland, Amsterdam 1992, s.245; Jan Rath, Rinus Penninx, Kees Groenendijk en Astrid Meijer, Nederland en zijn islam. Een ontzuilendesamenleving reageert op het ontstaan van een geloofsgemeenschap,, Amsterdam 1996), s.54.
  • Lıjphart, Arend,. The Politics of Accommodation: Pluralism and Democracy in the Netherlands. Berkeley: University of California Press. 1968.
  • Nanhekhan, H., “Verantwoordelijk en eerbiedig leven: een islamitische school”. In: S. Miedema & H.Vroom (eds.). Alle onderwijs bijzonder. Levensbeschouwelijke waarden in het onderwijs. Zoetermeer, 2002, Meinema. 61-69, s.63-68.
  • Rath,J., R. Penninx, ,K. Groenendijk & A. Meijer (1996). Nederland en zijn Islam. Een ontzuilende samenleving reageert op het ontstaan van een geloofsgemeenschap. Het Spinhuis. Amsterdam 1996.
  • Rossenthal Irena, “The Dutch Pastorate, Plurasim Without Pain?” Education in Conflict (Ed. Ina Ter Avest), Waxmann Yay., Münster, Germany 2009, s.59-81. Sevinç, İrfan, Hollanda’daki Türk Çocuklarının Eğitim Sorunları, Bizim Büro Basımevi, Ankara 2003, s.46.
  • Shadid, W.A, & P.S. van Koningsveld (2006). Islamic religious education in The Netherlands. European Education, 2006, 38 (2), 76-88; s.77.
  • TerAvest,I;.C.Bakker,G.Bertram-Troost and S.Miedema; “Religion andEducation in Dutch Pillarized and Post-Pillarized Educational System: Historical Background and Current Debates”, Religion and Education in Europe, REDCO Volume 3 Germany 2007
  • Ter Avest, Ina & G.D. Bertram-Troost (eds.) “Geloven in samen leven”. Amsterdam 2009: Science Guide (in press).
  • Van Esch, W. & M. Roovers, Islamitisch Godsdienstonderwijs in Nederland, België, Engeland en West-Duitsland , Nijmegen 1987,40.
  • Van Oostrom, F., Maerlants Wereld. Prometeus, Amsterdam 1998, s. 357-360.
  • Van Prooıjen, Ton; The Canon and the Sparrow. Critical Perspectives on the 2005 Amendment of the Dutch Educational Law about Citizenship and Social Integration, Ina ter Avest (Eds) Education in Conflict, Waxman Verlag GmbH, Redco Volume 9, Germany 2009, s.39-59.
  • Van Rooden, Peter, “Long-Term Religious Developments in the Netherlands, 1750- 2000”, eds. Hugh Mcleod, W. Ustrofi The Decline of Christendom in Western Europe 1750-2000i Cambridge University Press 2002, s.113-129; s.119.
  • Westerman, Westerman, De Bouschra School: de tijd vooruit. Amsterdam. (in press).
  • Westerman, Wim, “Intercultureel onderwijs en geestelijke stromingen. In: S. Miedema & G. Bertram-Troost”. Levensbeschouwelijk leren samenleven. Opvoeding, Identiteit & Ontmoeting., Zoetermeer 2006, Meinema. 201-212., 205-206.
  • http://www.spior.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=15 8:islamitisch-vormingsonderwijs-&catid=57:educatie&Itemid=50, Erişim Tarihi: 01.06.2011.
Yıl 2012, Sayı: 38, 361 - 377, 30.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Bouma, Suzanne, Islamitisch godsdienstonderwijs op de openbare school Een onderzoek naar het draagvlak onder openbare basisscholen voor islamitisch godsdienstonderwijs, M.A Thesis, Ağustos 2009, http://igitur-archive.library.uu.nl/ student-theses/2009-0914-200115/scriptie.pdf, ,s.74-75.
  • Hagen, P., De school met de Koran’. De Tijd. 1988, 14 (April 8). 39-46., s.42.
  • İsmailefendioğlu, M. Besim; Hollanda’da Din Eğitimi, MÜSBE, Basılmamış Doktora Tezi, İstanbul 1996.
  • Karagül, Arslan, Islamitisch Godsdienstonderwijs op de Basisscholen in Nederland. Theorie en Praktijk. In vergelijking met enkele Europese en Moslimse landen, Amsterdam 1994, s.109.
  • ………………………, “Een Turkse imam over koranschool en islamitisch godsdienstonderwijs.” In: K. Wagtendonk (ed.). Islam in Nederland. Islam op school. Muiderberg1987: Coutinho, s. 77-88.
  • Koerts, E.M., L. Van Driel; Identiteit en basis vorming, Kampen 1993.
  • Landman, Nico, Van mat tot minaret. De institutionalisering van de islam in Nederland, Amsterdam 1992, s.245; Jan Rath, Rinus Penninx, Kees Groenendijk en Astrid Meijer, Nederland en zijn islam. Een ontzuilendesamenleving reageert op het ontstaan van een geloofsgemeenschap,, Amsterdam 1996), s.54.
  • Lıjphart, Arend,. The Politics of Accommodation: Pluralism and Democracy in the Netherlands. Berkeley: University of California Press. 1968.
  • Nanhekhan, H., “Verantwoordelijk en eerbiedig leven: een islamitische school”. In: S. Miedema & H.Vroom (eds.). Alle onderwijs bijzonder. Levensbeschouwelijke waarden in het onderwijs. Zoetermeer, 2002, Meinema. 61-69, s.63-68.
  • Rath,J., R. Penninx, ,K. Groenendijk & A. Meijer (1996). Nederland en zijn Islam. Een ontzuilende samenleving reageert op het ontstaan van een geloofsgemeenschap. Het Spinhuis. Amsterdam 1996.
  • Rossenthal Irena, “The Dutch Pastorate, Plurasim Without Pain?” Education in Conflict (Ed. Ina Ter Avest), Waxmann Yay., Münster, Germany 2009, s.59-81. Sevinç, İrfan, Hollanda’daki Türk Çocuklarının Eğitim Sorunları, Bizim Büro Basımevi, Ankara 2003, s.46.
  • Shadid, W.A, & P.S. van Koningsveld (2006). Islamic religious education in The Netherlands. European Education, 2006, 38 (2), 76-88; s.77.
  • TerAvest,I;.C.Bakker,G.Bertram-Troost and S.Miedema; “Religion andEducation in Dutch Pillarized and Post-Pillarized Educational System: Historical Background and Current Debates”, Religion and Education in Europe, REDCO Volume 3 Germany 2007
  • Ter Avest, Ina & G.D. Bertram-Troost (eds.) “Geloven in samen leven”. Amsterdam 2009: Science Guide (in press).
  • Van Esch, W. & M. Roovers, Islamitisch Godsdienstonderwijs in Nederland, België, Engeland en West-Duitsland , Nijmegen 1987,40.
  • Van Oostrom, F., Maerlants Wereld. Prometeus, Amsterdam 1998, s. 357-360.
  • Van Prooıjen, Ton; The Canon and the Sparrow. Critical Perspectives on the 2005 Amendment of the Dutch Educational Law about Citizenship and Social Integration, Ina ter Avest (Eds) Education in Conflict, Waxman Verlag GmbH, Redco Volume 9, Germany 2009, s.39-59.
  • Van Rooden, Peter, “Long-Term Religious Developments in the Netherlands, 1750- 2000”, eds. Hugh Mcleod, W. Ustrofi The Decline of Christendom in Western Europe 1750-2000i Cambridge University Press 2002, s.113-129; s.119.
  • Westerman, Westerman, De Bouschra School: de tijd vooruit. Amsterdam. (in press).
  • Westerman, Wim, “Intercultureel onderwijs en geestelijke stromingen. In: S. Miedema & G. Bertram-Troost”. Levensbeschouwelijk leren samenleven. Opvoeding, Identiteit & Ontmoeting., Zoetermeer 2006, Meinema. 201-212., 205-206.
  • http://www.spior.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=15 8:islamitisch-vormingsonderwijs-&catid=57:educatie&Itemid=50, Erişim Tarihi: 01.06.2011.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Fatih Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Genç, M. F. (2012). HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(38), 361-377.
AMA Genç MF. HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;(38):361-377.
Chicago Genç, Muhammet Fatih. “HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38 (Aralık 2012): 361-77.
EndNote Genç MF (01 Aralık 2012) HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 361–377.
IEEE M. F. Genç, “HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, ss. 361–377, Aralık 2012.
ISNAD Genç, Muhammet Fatih. “HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 (Aralık 2012), 361-377.
JAMA Genç MF. HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012;:361–377.
MLA Genç, Muhammet Fatih. “HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, 2012, ss. 361-77.
Vancouver Genç MF. HOLLANDA OKULLARINDA MÜSLÜMAN ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİMİ VE İSLAM OKULLARI. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012(38):361-77.

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.