BibTex RIS Kaynak Göster

SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ

Yıl 2012, Sayı: 38, 393 - 401, 30.12.2012

Öz

Bu çalışma, edebiyatta araç olarak dilin yerinin ne olduğunu ifade etmeyi
amaçladığı gibi, dilin edebiyatın ifade edilmesindeki etkinliğini de dile getirmeyi
amaçlamaktadır. Çünkü dil, insanın yaşama tutunmasını sağlayan yegâne
araçtır. Dil olmadan bireyin ne kendini ne çevresini ne de kâinatı açıklaması ve
algılaması mümkündür. İletişim en iyi şekilde dille sağlanır. Edebiyatın en önemli
ifade aracı da dildir. Bir dil içerisindeki harf, ses ve sözcükler onun ifade edilmesini
sağlar. Bazen dil, sembolik olarak da kullanılır. Edebiyatta dilin sembolik
yönünün en yoğun olarak kullanıldığı tür ise, şiirdir. Bu nedenle şiir ile nesirde,
dilin kullanımı arasında da farklılıklar vardır. Bu farklılıklara bakıldığında da
ahenk, anlam ve uyum hususunda en gelişmiş türün şiir olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Babayeva, Eşkane. «Necip Fazıl Kısakürek’in Şiirnde Teşbih İstiare ve Mübalağa Sanatı.» Düzenleyen Mehmet Akif Berse. Dil ve Edebiyat Dergisi, 2010: s.74.
  • Berleant, Arnolt. The Aesthetic Field APhenomenology of Aesthetic Experience. New Zeland : http://site.ebrary.com/lib/ataturk/ Doc, 2000.
  • Beyatlı, Yahya Kemal, Kendi Gök Kubbemiz , YKY, 2004. 28 Babayeva, Eşkane, “Necip Fazıl Kısakürek’in Şiirinde Teşbih İstiare ve Mübalağa Sanatı”,
  • Dil ve Edebiyat Dergisi, Ed: Mehmet Kamil Berse, S:17, İstanbul 2010, 72-74.
  • Beşir Ayvazoğlu, Güller Kitabı: Türk Çiçek Kültürü Üzerine Bir Deneme. İstanbul, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Kapı Yayınları, 2004, 2007.
  • Dewey, John, Art as Experience. New York: Penguen Group, 2005.
  • ………………, The Early Works, 1882-1898. Southern Illınoıs: Southern Illınoıs Universıty Press, 2008.
  • Dewey, John, Celal Türer, ve Philip M. Zelther. Art as Esperience; Pragmatist Estetik(Joh Dewey’in Sanat Felsefesi) ; John Dewey’s Aesthetic Philosophy . New York, Kayseri, Amsterdam: Penguen Group, Laçin Yaynları, P. R. Grüner, 2005, 2009, 1975.
  • Dewey, John, Celal Türer, W.Philip Jackson, ve Richard Shusterman. Art as Experience; Pragmatist Estetik(John Dewey’in Sanat Felsefesi, John Dewey and Lessons of Art, Pragmatist Aesthetics Living Beauty, Rethinging Art. New York, Kayseri New Haven and London, New York: Penguin Group, Laçin Yayınları, Yale Universty Press, Rowman&Littlefield, 2005, 2009,1998, 2000.
  • Dewey, John, ve Celal Türer. Art as Experience, Pragmatist Estetik(John Dewey’in Sanat Felsefesi). New York, Kayseri: Penguin Group, Laçin Yayınları, 2005, 2009.
  • Garip, Recep. «Yenilenen Bahar.» Düzenleyen Mehmet Akif Berse. Dil ve Edebiyat, no. 16 (2010): s.42.
  • http:Webhattı.com, şiirler, Yunus Emre. (10 1, 2011 tarihinde erişilmiştir).
  • Nahifi, Süleyman. Mesnevi Şerif. İstanbul: Timaş yayınları, 2007.
  • Özden, H. Ömer. Estetik ve Tarih Felsefesi Açısından Yahya Kemal. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Özden, H.Ömer. Estetik ve Tarih Felsefesi Açısından Yshya Kemal. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Özkan, Serdar. Kayıp Gül. İstanbul: Timaş Yayınları, 2009.
  • Sartre, Jean Paul. Bulantı. İstanbul: Kutup Yıldızı Yayınları, 2010.
  • Shusterman, Richard. Pragmatist Aesthetics Living Beauty, Rethinking Art. New York: Rowman&Littlefield, 2000.
  • Tunalı, İsmail. Tasarım Felsefesi. İstanbul: YEM Yayın, 2009.
  • Zelther, Philip M. John Dewey’s Aesthetic Philosopy. Amsterdam: P. R. Grüner, 1975.
Yıl 2012, Sayı: 38, 393 - 401, 30.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Babayeva, Eşkane. «Necip Fazıl Kısakürek’in Şiirnde Teşbih İstiare ve Mübalağa Sanatı.» Düzenleyen Mehmet Akif Berse. Dil ve Edebiyat Dergisi, 2010: s.74.
  • Berleant, Arnolt. The Aesthetic Field APhenomenology of Aesthetic Experience. New Zeland : http://site.ebrary.com/lib/ataturk/ Doc, 2000.
  • Beyatlı, Yahya Kemal, Kendi Gök Kubbemiz , YKY, 2004. 28 Babayeva, Eşkane, “Necip Fazıl Kısakürek’in Şiirinde Teşbih İstiare ve Mübalağa Sanatı”,
  • Dil ve Edebiyat Dergisi, Ed: Mehmet Kamil Berse, S:17, İstanbul 2010, 72-74.
  • Beşir Ayvazoğlu, Güller Kitabı: Türk Çiçek Kültürü Üzerine Bir Deneme. İstanbul, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Kapı Yayınları, 2004, 2007.
  • Dewey, John, Art as Experience. New York: Penguen Group, 2005.
  • ………………, The Early Works, 1882-1898. Southern Illınoıs: Southern Illınoıs Universıty Press, 2008.
  • Dewey, John, Celal Türer, ve Philip M. Zelther. Art as Esperience; Pragmatist Estetik(Joh Dewey’in Sanat Felsefesi) ; John Dewey’s Aesthetic Philosophy . New York, Kayseri, Amsterdam: Penguen Group, Laçin Yaynları, P. R. Grüner, 2005, 2009, 1975.
  • Dewey, John, Celal Türer, W.Philip Jackson, ve Richard Shusterman. Art as Experience; Pragmatist Estetik(John Dewey’in Sanat Felsefesi, John Dewey and Lessons of Art, Pragmatist Aesthetics Living Beauty, Rethinging Art. New York, Kayseri New Haven and London, New York: Penguin Group, Laçin Yayınları, Yale Universty Press, Rowman&Littlefield, 2005, 2009,1998, 2000.
  • Dewey, John, ve Celal Türer. Art as Experience, Pragmatist Estetik(John Dewey’in Sanat Felsefesi). New York, Kayseri: Penguin Group, Laçin Yayınları, 2005, 2009.
  • Garip, Recep. «Yenilenen Bahar.» Düzenleyen Mehmet Akif Berse. Dil ve Edebiyat, no. 16 (2010): s.42.
  • http:Webhattı.com, şiirler, Yunus Emre. (10 1, 2011 tarihinde erişilmiştir).
  • Nahifi, Süleyman. Mesnevi Şerif. İstanbul: Timaş yayınları, 2007.
  • Özden, H. Ömer. Estetik ve Tarih Felsefesi Açısından Yahya Kemal. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Özden, H.Ömer. Estetik ve Tarih Felsefesi Açısından Yshya Kemal. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, 2001.
  • Özkan, Serdar. Kayıp Gül. İstanbul: Timaş Yayınları, 2009.
  • Sartre, Jean Paul. Bulantı. İstanbul: Kutup Yıldızı Yayınları, 2010.
  • Shusterman, Richard. Pragmatist Aesthetics Living Beauty, Rethinking Art. New York: Rowman&Littlefield, 2000.
  • Tunalı, İsmail. Tasarım Felsefesi. İstanbul: YEM Yayın, 2009.
  • Zelther, Philip M. John Dewey’s Aesthetic Philosopy. Amsterdam: P. R. Grüner, 1975.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Eroğlu, A. (2012). SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(38), 393-401.
AMA Eroğlu A. SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;(38):393-401.
Chicago Eroğlu, Ayşe. “SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38 (Aralık 2012): 393-401.
EndNote Eroğlu A (01 Aralık 2012) SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 393–401.
IEEE A. Eroğlu, “SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ”, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, ss. 393–401, Aralık 2012.
ISNAD Eroğlu, Ayşe. “SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 38 (Aralık 2012), 393-401.
JAMA Eroğlu A. SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012;:393–401.
MLA Eroğlu, Ayşe. “SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 38, 2012, ss. 393-01.
Vancouver Eroğlu A. SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012(38):393-401.

Creative Commons License
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. ile lisanslanmıştır.