The Relationship between al-Muqsamu bih and al-Muqsamu alaih in ³7KH $TVDPX¶O-4XU¶DQ´ The Relationship between “al-Muqsamu bih” and “al-MuqsamuABSTRACTwhich used widely and came before from the meaningful positive and the negative sentences for to confirm them. In the Qur’an God has spoken in thisstyle that is familiar to them. The point to be noted here is that the aqsamare not random, unlike they are in accordance with divine wisdom. To demonstrate this wisdom will be possible by examining the relationship betweenal-muqsam bih and al-muqsam alaih. Here in this article, two elements ofaqsamu’l-Qur’an were discussed in the light of some examples and has triedto reach some conclusions
Qasam Aqsamu’l-Qur’an al-Muqsam bih al-Muqsam alaih Relationship
Allah, Kur’ân-ı Kerîm’de gece-gündüz, Ay, Güneş, incir, zeytin gibi canlı ve cansız birçok varlığa; bunun yanında kıyamet gününe, meleklere, Kur’ân’a ve kendi zâtına kasem etmiştir. Bu kasemler Kur’ân İlimleri literatüründe اقسام القرآن Aksâmu’l-Kur’ân” olarak adlandırmaktadır. Kasem ifadesinde kendisi ile kasem edilen şeye المقسم به kasemin sebebi olan yani kendisi için kasem edilen şeye ise المقسم عليه denilmektedir. Arap kültüründe yaygın olan bu yemin üslûbu, kendinden sonra gelen ispat veya nefiy cümlelerini tekit unsuru olarak kullanılmaktadır. Allah ilk muhatapları Araplar olan Kur’ân’da, onların yabancı olmadığı bu üslûba da yer vermiştir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, söz konusu yeminlerin gelişi güzel olmayıp bir hikmete binâen yapılmış olduğudur. Bunun ortaya konması da ancak kasem ifadelerinin iki ana umdesi olan el-muksemu bih ve el-muksemu aleyh ilişkisinin incelenmesiyle mümkündür. Bu makalede söz konusu iki unsur örnekler ışığında ele alınmış ve bazı sonuçlara ulaşılmıştır.
Kasem Aksâmu’l-Kur’ân el-Muksemu bih el-Muksemu aleyh İlişki
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 43 - Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi |