BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ

Yıl 2015, Sayı: 54, 97 - 104, 11.12.2015

Öz

Günümüzde çeşitli alanlarda gelişen teknolojilerle dünya küçülmüş, sosyal, kültürel ve ticari ilişkilerin artmasıyla bir hatta birden fazla yabancı dil bilmek bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu gelişmeler sonucu Yabancı Dil Eğitimi ve öğretimi alanlarında çalışanlar yeni arayışlara yönelmiştir. Yabancı dil öğrenmenin temelde iki amacı vardır. Başka kültürlerdeki insanlarla iletişim ve başka kültürleri tanımak. İletişim sözlü ve sözsüz iletişim olmak üzere iki şekilde gerçekleşir. Biz bu çalışma kapsamında sözsüz iletişim olarak kabul ettiğimiz beden dilinin yabancı dil eğitimi üzerindeki etkisi üzerinde durarak bu konuda yapılan bir uygulama ve sonuçlarına değineceğiz.

Kaynakça

  • Aktaş, Tahsin 2005 “Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel Yeti” Journal of Language and Linguistic Studies Vol.1, No.1, April.
  • Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme (2006): Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Demirel, Özcan: (1993) Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler Usem Yayınları, Ankara.
  • Doyé, Peter (1995) “Lehr- undLernzieledesFremdsprachenunterrichts, In:Bausch / Christ /Krumm (Hrsg.) HandbuchFremdsprachenunterricht, FrankeVerlag,Tübingen, s.161166
  • Kaya, Alim 2011 “Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim”, Pegem Akademi, 2.Baskı, İstanbul Meyer, Hilbert (2010): “Unterrichtsmethoden II. Praxisband”. Cornelsen, 15.Baskı, Berlin. Peaese,Allan, 2003 “Beden Dili”, Rota yay. İstanbul
  • Nacar-Logie, Nur, “Yabancı Dil Öğretiminde Kültürel Becerinin Oluşturulmasının Önemi ve Budunbilimsel Boyut” İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Ocak 2004, Cilt:1
  • Senemoğlu, Osman “Yabancı Dil Öğretiminde Çıkmazlar”, Dilbilim VII-1987, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Dergisi
  • Wolf, Jacinta,Maria 2010: “Kommunikative Sprachkompetenz im Spanischunterricht in der aktuellen Diskussion”,unveröffentlichte Diplomarbeit,Universitaet Wien.
Yıl 2015, Sayı: 54, 97 - 104, 11.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, Tahsin 2005 “Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel Yeti” Journal of Language and Linguistic Studies Vol.1, No.1, April.
  • Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Öğrenme, Öğretme, Değerlendirme (2006): Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Demirel, Özcan: (1993) Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler Usem Yayınları, Ankara.
  • Doyé, Peter (1995) “Lehr- undLernzieledesFremdsprachenunterrichts, In:Bausch / Christ /Krumm (Hrsg.) HandbuchFremdsprachenunterricht, FrankeVerlag,Tübingen, s.161166
  • Kaya, Alim 2011 “Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim”, Pegem Akademi, 2.Baskı, İstanbul Meyer, Hilbert (2010): “Unterrichtsmethoden II. Praxisband”. Cornelsen, 15.Baskı, Berlin. Peaese,Allan, 2003 “Beden Dili”, Rota yay. İstanbul
  • Nacar-Logie, Nur, “Yabancı Dil Öğretiminde Kültürel Becerinin Oluşturulmasının Önemi ve Budunbilimsel Boyut” İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Ocak 2004, Cilt:1
  • Senemoğlu, Osman “Yabancı Dil Öğretiminde Çıkmazlar”, Dilbilim VII-1987, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Dergisi
  • Wolf, Jacinta,Maria 2010: “Kommunikative Sprachkompetenz im Spanischunterricht in der aktuellen Diskussion”,unveröffentlichte Diplomarbeit,Universitaet Wien.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Deregözü Bu kişi benim

Nihal Kuyumcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Deregözü, A., & Kuyumcu, N. (2015). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(54), 97-104.
AMA Deregözü A, Kuyumcu N. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2015;(54):97-104.
Chicago Deregözü, Aysel, ve Nihal Kuyumcu. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 54 (Aralık 2015): 97-104.
EndNote Deregözü A, Kuyumcu N (01 Aralık 2015) YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 54 97–104.
IEEE A. Deregözü ve N. Kuyumcu, “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 54, ss. 97–104, Aralık 2015.
ISNAD Deregözü, Aysel - Kuyumcu, Nihal. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 54 (Aralık 2015), 97-104.
JAMA Deregözü A, Kuyumcu N. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;:97–104.
MLA Deregözü, Aysel ve Nihal Kuyumcu. “YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 54, 2015, ss. 97-104.
Vancouver Deregözü A, Kuyumcu N. YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ KULLANIMININ ÖNEMİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(54):97-104.