Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students

Yıl 2012, Sayı: 48, 81 - 90, 21.03.2018

Öz

Ö Z E T

Etkili okul ve sınıf iklimi araştırma bulguları, sınıf ikliminin öğrencilerin eğitimsel

başarılarını doğrudan etkileyen önemli bir etken olduğunu göstermektedir. Bu

nedenle, önce “Sınıf” ve ”İklim” kavramları açıklanmış daha sonra olumlu ve

olumsuz sınıf iklimlerinin nitelikleri vurgulanarak, bu iklim türlerinin öğrencilerin

eğitimsel başarılarını olumlu veya olumsuz yönde nasıl etkilediği açıklanmaya

çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda ise konu ile ilgili görüş ve önerilere yer

verilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Sınıf, İklim, Olumlu sınıf iklimi, Olumsuz sınıf iklimi

AB S T R AC T

The aim of this study is to produce how classroom climate effecs students’

educational successes. The findings of researches of effective school and classroom

climate show that classroom climate is an important agent which effects the

educational successes of students directly. Therefore at first the terms of “Class”

and “ Climate” were explained. Then it was tried to emphasize how those

classroom climates effect the educational successes of students positively or

negatively by explaining the quality of positive and negative classroom climate. At

the end of the study some suggestions and opinions about the subject were given.

Keywords: Class, Climate, Positive classroom climate, Negative classroom climate

Kaynakça

  • Alkan, C ; Eğitim Ortamları, (1979) Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, Ankara.
  • Aydın, M; (1991) Eğitim Yönetimi: Kavramlar, Süreçler, İlişkiler. HatipoğluYayını No:30, Ankara.
  • _______ ; Çağdaş Eğitim Denetimi, (1993) Pegem, Personel Eğitim Merkezi, Yayın No: 4, Genişletilmiş 3. Baskı, Ankara.
  • Başar, H; Sınıf Yönetimi, (2004) Pegem Yayınları, 5. Baskı, Ankara.
  • Chapman, ve Carrier, A. C; (1990) Improving Educational Quality; A Global Perspective, Green wood Press, New York.
  • Creemers B.P.M; (1990) School Effectiveness and Effective Instruction: The Need For a Further Relationship, paper Presented at ICSEI, Jarusalem.
  • Dönmez, B ; (2010) Sınıf Yönetimi, 7. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Ertekin, Y; (1978) Örgüt İklimi, TODAİE Yayınları, No: 74, Doğan Basımevi,Ankara.
  • Kruger,A.G ve Van Schalkwyk,O.J ; (1997) Classroom Management . Pretoria; J.L Schaik.
  • Özden, Y; (1996) Okullarda Katılmalı Yönetim. Eğitim Yönetimi Dergisi. Yıl 2 Sayı 3. Ankara.
  • Pehlivan, İ; (1997) Cincinati Üniversitesi Yönetici Yetiştirme Akademisi: Okul Müdürü Yetiştirmede Farklı Bir Yaklaşım. Eğitim Yönetimi Dergisi, Yıl:3 Sayı: 1, Ankara.
  • Schmuck, R, A., ve Schmuck, P, A; (2001) Group Processes in the Classroom,8th edition. New York, McGrow Hill.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Baştepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Baştepe, İ. (2018). Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(48), 81-90.
AMA Baştepe İ. Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2018;12(48):81-90.
Chicago Baştepe, İsmail. “Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 48 (Mart 2018): 81-90.
EndNote Baştepe İ (01 Mart 2018) Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 48 81–90.
IEEE İ. Baştepe, “Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 48, ss. 81–90, 2018.
ISNAD Baştepe, İsmail. “Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/48 (Mart 2018), 81-90.
JAMA Baştepe İ. Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;12:81–90.
MLA Baştepe, İsmail. “Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 48, 2018, ss. 81-90.
Vancouver Baştepe İ. Sınıf İkliminin Öğrencilerin Eğitimsel Başarıları Üzerindeki Etkisi / The Effect of Classroom Climate on The Educational Successes of Students. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;12(48):81-90.