Ö Z E T
Günümüz modern toplumlarında özellikle sanayileşmiş kentlerde, kentleşme
yoğunluğunun artması, banliyö tipi yerleşimin yaygınlaşması, ulaşımın gelişmesi
gibi değişimler, tüketim mekanlarının da farklı alanlara doğru kaymasına neden
olmuştur. Bu mekanlar içindeki, birçok mağaza, restoran, süpermarket, oyuneğlence
alanları, bankalar, otopark gibi olanaklarla tüketiciler için birer cazibe
merkezi haline gelmiştir. Türkiye’de son yıllarda sayısı hızla artan alışveriş
merkezlerine Erzurum’da da bir yenisi eklenmiştir. Bu çalışmada, Erzurum
alışveriş merkezi müşteri profili, satın alınan ürün grupları, tercih nedenleri,
tüketim alışkanlıkları üzerine etkileri ve tüketici algıları gibi durumların, elde
edilen sonuçlara dayanılarak tespiti amaçlanmıştır. Bu anlamda çalışma, keşfedici
bir nitelik taşımaktadır.
Anahtar Kelimeler: Alışveriş Merkezi, Tüketim, Tüketici, Erzurum Alışveriş Merkezi
AB S T R AC T
In today’s modern societies, especially in industrialized cities, the changes such as
increase in the density of urbanization, the spread of suburban-type settlement
and the development of transportation have caused that the areas of consuption
turned towards different places. In these areas with the facilities as many stores,
restaurants, supermarkets, areas of in-game entertainment, banks, car parking etc.
they have become a center of attraction for consumption. To the rapidly increasing
number of shopping centers in recent years in Turkey a new shopping center was
added in Erzurum. The study intends that the situations such as the customer
profiles of Erzurum Shopping Center, purchased the product groups, consumer
perceptions, reasons for choice and its effect on consumer habits were identified
by the results. In these sense the study is of an explorative nature.
Keywords: Shopping Center, Consumption, Consumer, Erzurum Shopping Center.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 47 |