Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center

Yıl 2011, Sayı: 47, 15 - 28, 29.03.2018

Öz

Ö Z E T

Günümüz modern toplumlarında özellikle sanayileşmiş kentlerde, kentleşme

yoğunluğunun artması, banliyö tipi yerleşimin yaygınlaşması, ulaşımın gelişmesi

gibi değişimler, tüketim mekanlarının da farklı alanlara doğru kaymasına neden

olmuştur. Bu mekanlar içindeki, birçok mağaza, restoran, süpermarket, oyuneğlence

alanları, bankalar, otopark gibi olanaklarla tüketiciler için birer cazibe

merkezi haline gelmiştir. Türkiye’de son yıllarda sayısı hızla artan alışveriş

merkezlerine Erzurum’da da bir yenisi eklenmiştir. Bu çalışmada, Erzurum

alışveriş merkezi müşteri profili, satın alınan ürün grupları, tercih nedenleri,

tüketim alışkanlıkları üzerine etkileri ve tüketici algıları gibi durumların, elde

edilen sonuçlara dayanılarak tespiti amaçlanmıştır. Bu anlamda çalışma, keşfedici

bir nitelik taşımaktadır.

Anahtar Kelimeler: Alışveriş Merkezi, Tüketim, Tüketici, Erzurum Alışveriş Merkezi

AB S T R AC T

In today’s modern societies, especially in industrialized cities, the changes such as

increase in the density of urbanization, the spread of suburban-type settlement

and the development of transportation have caused that the areas of consuption

turned towards different places. In these areas with the facilities as many stores,

restaurants, supermarkets, areas of in-game entertainment, banks, car parking etc.

they have become a center of attraction for consumption. To the rapidly increasing

number of shopping centers in recent years in Turkey a new shopping center was

added in Erzurum. The study intends that the situations such as the customer

profiles of Erzurum Shopping Center, purchased the product groups, consumer

perceptions, reasons for choice and its effect on consumer habits were identified

by the results. In these sense the study is of an explorative nature.

Keywords: Shopping Center, Consumption, Consumer, Erzurum Shopping Center.

Kaynakça

  • Ayman, Oya (Ocak 2011). “ Yeni Çağın Tapınaklarında Sessiz Devrim”. National Geographic, 60-61.
  • Baudrillard, Jean (2004). Tüketim Toplumu, (Çev. H. Deliçaylı ve F. Keskin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.(1970).
  • Corrigan, Peter (1997). The Sociology of Consumption, London. Sage Publication.
  • Gürbilek, Nurdan (2001). Vitrinde Yaşamak, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Illich, Ivan (2006). Tüketim Köleliği. (Çev. M. Karaşahan). İstanbul: Pınar Yayınları.(1978).
  • Lefebvre, Henri (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat, (Çev. I. Gürbüz). İstanbul: Metis Yayınları.(1968).
  • Odabaşı, Yavuz (2006). Tüketim Kültürü. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Ritzer, George (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, (Çev. Ş.S. Kaya), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.(1999).
  • Ritzer, George (1998). Toplumun McDonaldlaştırılması, (Çev. Ş.S. Kaya), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Yanıklar, Cengiz (2006). Tüketimin Sosyolojisi. İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Zorlu, Abdulkadir (2006). Tüketim Sosyolojisi, Ankara: Glocal Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özkan Aydar

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Aydar, Ö. (2018). Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(47), 15-28.
AMA Aydar Ö. Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2018;11(47):15-28.
Chicago Aydar, Özkan. “Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin Ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 47 (Mart 2018): 15-28.
EndNote Aydar Ö (01 Mart 2018) Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 47 15–28.
IEEE Ö. Aydar, “Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 47, ss. 15–28, 2018.
ISNAD Aydar, Özkan. “Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin Ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/47 (Mart 2018), 15-28.
JAMA Aydar Ö. Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;11:15–28.
MLA Aydar, Özkan. “Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin Ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 47, 2018, ss. 15-28.
Vancouver Aydar Ö. Erzurum Alışveriş Merkezi Tüketici Profilinin ve Davranışlarının Tespitine Yönelik Alan Araştırması / A Fieldwork to Detect The Consumer Profiles and Behaviors in The Erzurum Shopping Center. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;11(47):15-28.