BibTex RIS Cite

Müzik Ders Kitaplarındaki Görsellere İlişkin Öğretmen Görüşleri / Teacher Concepts Related to the Images in Music Course Books

Year 2016, Volume: 20 Issue: 4, 1581 - 1599, 31.12.2016

Abstract

Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda ve ortaokullarda 2013-2014 eğitim öğretim yılında kullanılan müzik ders kitaplarında yer alan görseller hakkında öğretmen görüşlerini belirlemektir. Evrenini Türkiye genelinde görev yapan müzik öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve müzik dersine giren diğer branş öğretmenleri oluştururken; örneklemini ise, Türkiye’nin 59 ilinde görev yapan 192 müzik öğretmeni, 120 sınıf öğretmeni ve müzik dersine giren 9 diğer branş öğretmeni olmak üzere toplam 321 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, görsellerin öğrenci düzeyine uygunluğu, görsellerin öğrenci motivasyonunu sağlamadaki rolü, görsellerin bilişsel ve duyuşsal öğrenci kazanımlarına etkisi ve öğretmenlerin görsellik konusuna yaklaşımlarını içeren dört ana başlık altında öğretmen görüşlerini almak amacıyla oluşturulmuş olan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Anova testi, t-testi, Tukey HSD ve Cronbach’s Alpha güvenirlik testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenler, görsellerin öğrenci düzeyine uygunluğunu, görsellerin motivasyon sağlamadaki rolünü, görsellerin bilişsel ve duyuşsal kazanımlarda etkisini kısmen etkili bulurken; öğretmenlerin müzik ders kitaplarını görsel açıdan değerlendirdiklerinde bu kitabı tekrar kullanmak istemediklerini belirttikleri tespit edilmiştir. Aynı zamanda öğretmenlerin,  görsellerle ilgili görüşlerinde branş, meslekteki çalışma süreleri,  görev yaptıkları bölge değişkenlerine göre anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimler: müzik eğitimi, müzik ders kitapları, görseller, öğretmen görüşleri

Abstract: The purpose of this study is to determine the teachers’ views about visuals in music books used in primary and secondary schools belonging to Ministry of Education during 2013-2014 School Year. The field of the study is made up of Music teachers, Class teachers and other branch teachers teaching music in Turkey. The sample of the study is totally 321 teachers working in 59 different cities in Turkey, 192 of whom are Music teachers, 120 of whom Class teachers and 9 of whom other branch teachers teaching music. In the study, a survey consists of four basic headings in order to take teachers’ views, one of which is suitability of visuals to the students’ level, the role of them on the students’ motivation, the effect of them on students’ cognitive and sensual acquisition, the other teachers’ approach to the visuality has been used. Anova Test, T-Test, Tukey HSD and Cronbach’s Alpha Reliability Test have been used for obtaining the data. The data acquired at the end of the study has been assessed by using SPSS 16.0. As a result of the study, teachers have found the suitability of visuals to the students’ level, the role of them on students’ motivation and the effect of them on the students’ cognitive and sensual acquisition partly effective, but they expressed they did not want to use the visual books again. There are also significant differences in their views about visuals according to the variables of their branches,  district where they work, and working times.

Keywords: music education, music course book, visuals, teachers’ views

Makale Geliş Tarihi: 11.02.2016

Makale Kabul Tarihi: 19.12.2016

Year 2016, Volume: 20 Issue: 4, 1581 - 1599, 31.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hüseyin Aslantaş

Barış Demirci

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 20 Issue: 4

Cite

APA Aslantaş, H., & Demirci, B. (2016). Müzik Ders Kitaplarındaki Görsellere İlişkin Öğretmen Görüşleri / Teacher Concepts Related to the Images in Music Course Books. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1581-1599.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.