BibTex RIS Kaynak Göster

Y ve Z Kuşaklarının Öğrenme Stilleri ve Tüketici Karar Verme Tarzları Açısından Karşılaştırılması / A Research on Comparing Consumer Decision- Making Styles and Learning Styles in Terms of the Generatıon Y and Z

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 3, 0 - 0, 19.11.2016

Öz

Tüketici davranışları karmaşık ve anlaşılması zor süreçlerden oluşur. Tüketici karar verirken iç ve dış çevrede yer alan birçok faktörden etkilenir. Bunlardan biri öğrenmedir. Birey hayatı boyunca duyuları ve algıları vasıtası ile öğrenir. Bunun sonucunda kendine has bir öğrenme stili oluşturur. Tüketici olarak hangi ürün, hizmet ve markayı tercih edeceğini de öğrenir. Tekrarlı satın alımlar ve deneyimler, tüketicinin bir satın alma tarzı geliştirmesine neden olur. Bu tarz, tüketicinin temel satın alma kararlarına yönelik tutumlarını açıklayan önemli bir göstergedir. Bu çalışmada karar verme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amaçlanmıştır. Aynı zamanda Y ve Z kuşağının karar verme tarzları ve öğrenme stilleri açısından aralarında farklılıklar olup olmadığını incelemek hedeflenmiştir. Araştırmanın ana kütlesini Erzurum ili merkez ilçede yaşayan Y ve Z kuşağında yer alan öğrenciler oluşturmuştur. Sonuçlara göre öğrenme stilleri ve karar verme tarzları arasında ilişki bulunmaktadır. Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve satın alma tarzları arasında farklılık olduğu belirlenmiştir.

Anahtar Kelimler: Tüketici Davranışı, Karar Verme Tarzları, Öğrenme Stilleri, Y ve Z kuşağı

Abstract: Consumer behaviours consist of processes that are complex and difficult to understand. Consumers are influenced by many factors present in the internal and external environment. One of those is learning. Individuals learn through their senses and perceptions in their lives. As a result, they form a learning style for themselves. They learn which product, service or brand they should prefer. Repeated purchasing and experiences result in the fact that consumers develop a purchasing style. That style is an important sign that explains the consumers’ attitudes towards their decisions about their basic purchases. This study aims at analysing the relationship between decision making and learning styles. In addition, this study aims at analysing whether there are any differences between Y and Z generations in terms of decision making styles and learning styles. The population of the study consists of students from the Y and Z generations living in Erzurum city center. The results show that there is a relationship between decision making styles and learning styles. It has been determined that there is a difference between Y and Z generations in terms of decision making styles and learning styles.

Keywords: Consumers behaviour, decision making styles, learning styles, Y and Z generations 

Makale Geliş Tarihi: 06.11.2015

Makale Kabul Tarihi: 03.10.2016

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Kavalcı

Sevtap Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kavalcı, K., & Ünal, S. (2016). Y ve Z Kuşaklarının Öğrenme Stilleri ve Tüketici Karar Verme Tarzları Açısından Karşılaştırılması / A Research on Comparing Consumer Decision- Making Styles and Learning Styles in Terms of the Generatıon Y and Z. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.