BibTex RIS Kaynak Göster

Edebiyatta Oyunsu Öğeler ve Eleştiri / Literature and Game as a Questioning Metaphor

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 13.10.2016

Öz

Öz: Oyunun insan algısı üzerindeki ritmik ve uyarıcı etkisi hiç kuşkusuz oldukça büyüktür.
İnsan, varbulunduğu ortam koşullarında kendini ve çevresini diğer aracıların yanı
sıra, oyun veya oyunsu parametreler sayesinde de alımlamaya ve yansıtmaya çalışır. Söz
konusu yazınsal metinlerle yürütülen okuma süreçleri olunca, oyunun biyo-psikososyal
etkisi daha da artmaktadır. Yazınsal metinlerin anlam odaklı iletişim etkinliği, farklı okuma
etkinliği gerektirdiğinden, oyunsu paradigmalarla örtüştürülen metinsel anlam katmanları
nitelikli okur, okuma, anlama ve yorumlama becerilerini zorunlu kılar. Modern
sonrası dönem, yazınsal ürünlerde iletinin eleştirel yansımalarını daha da etkinleştirmek
amacıyla oyun olgusundan önemli ölçekte yararlanır. Bunun en önemli nedeni olarak,
çağın sorgulanması gereken sosyopolitik sorunlarına oyunsu anlatım metoduyla dikkat
çekmek gösterilebilir. Postmodern anlatım tarzı, bu ağda yer etmiş bir akımın adıdır.
Bu çalışmada, postmodern akımının yazın dünyasına kalıcı izler düşüren parametrelerinin
oyunsu yansımaları metin üzerinden irdelenmiştir. Yöntem olarak metin analizi, okur
odaklı alımlama yaklaşımları ve metinsel çağrışım süreçleri kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Oyun, yazınsal metin, postmodern, çağ sorunu.

 

Literature and Game as a Questioning Metaphor
Abstract: The rhythmical and arousing effect of game on human perception is,
undoubtedly, great. People, in circumstances, try to perceive themselves and their
environment through game and game-like parameters as well as through other means. The
bio-psychological effects of games increase much more in case what is in question is the  reading processes carried out. Since the meaning-focused communicative effectiveness of
literary texts needs a different type of reading, the textual layers of meaning matched with
game-like paradigms require qualified reader, reading, comprehension, and interpretation
skills. Post-modern period makes use of the phenomenon of game to a great extent in order
to increase the effectiveness of critical reflections of the message in literary products.
Drawing attention to socio-political problems of the age that need questioning through a
game-like method of narration can be shown as the biggest reason for this. Post-modern
style of narration is the name of a movement in this age. In this study, the game-like
reflections of the parameters that left their mark on the world of literature were analyzed
on text. As the methods of study, textual analysis, reader-focused perceptual approaches,
and association processes were used.
Keywords: Game, literary text, postmodern, question of the era

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 13.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melik Bülbül

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bülbül, M. (2016). Edebiyatta Oyunsu Öğeler ve Eleştiri / Literature and Game as a Questioning Metaphor. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.