Ders çalışmak için seçilen mekânlar, öğrencilerin başarılarını etkileyen
faktörlerden biridir. Bu çalışmada, öğrencilerin ders çalışmak için seçtikleri
mekânlar ve bu mekânların özellikleri hakkında görüşlerinin, cinsiyet, öğretim
şekli, sınıf ve bölüme göre farklılaşıp- farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Kazım
Karabekir Eğitim Fakültesi öğrencileri, örneklemini ise bu fakültede öğrenim
gören 773 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacılar tarafından
hazırlanan anket formu kullanılmış ve uygulama sonucunda elde edilen veriler
bilgisayarda SPSS paket programında analiz edilmiştir.
Bulgular incelendiğinde, öğrencilerin kütüphane kullanımlarının yetersiz olduğu
görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre, kız öğrenciler erkek öğrencilere göre
ders çalıştıkları mekânların özelliklerini daha yeterli görmektedirler. Farklı
sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin ise, çalıştıkları ortamların özellikleri
konusunda benzer görüşlere sahip oldukları görülmektedir. Öğretim şekli
faktörüne göre ise, örgün öğretim öğrencilerinin ikinci öğretim öğrencilerine göre
çalışma ortamları konusunda daha olumlu görüşe sahip oldukları görülmektedir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |