Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemleri ile
öğrenci başarısı arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bu çalışmada
öğrenme biçemleri Deneyimsel Öğrenme Kuramına dayandırılarak araştırılmıştır.
Kuramın ilkeleri genel olarak açıklandıktan sonra öğrenme biçemleri genel hatları
ile tek tek ele alınmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin sahip oldukları öğrenme
biçemleri ile İngilizce dersinden almış oldukları başarı notları arasındaki ilişki
esas alınmıştır.
Çalışmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Afyon Karahisar Mustafa Üstündağ
İlköğretim Okulunda, Emek İlköğretim Okulunda, Yatılı İlköğretim Bölge
Okulunda ve Turgut Yılmaz İpek İlköğretim Okulunda 2004-2005 Eğitim-
Öğretim yılında sekizinci sınıfa devam eden öğrenciler öğrenme biçemleri
anketini cevaplayarak katılmışlardır.
Anketten elde edilen veriler ile öğrencilerin 2004-2005 Eğitim-öğretim yılı
I.dönem İngilizce karne notları üzerinde SPSS olarak kısaltılan istatistiki program
kullanılarak inceleme yapılmıştır. Bu inceleme sonucunda öğrenme biçemleri ile
başarı arasında çeşitli katsayılarda ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır. Böylece
yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemlerinin çeşitli katkılarının olduğu ve
öğretim esnasında öğrenme biçemlerinden yararlanılması gerektiği kanıtlanmıştır.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |