Bu çalışmada; Osmanlı Devleti İlköğretim Okulları ndaki (Sıbyan
Mektepleri) Coğrafya Eğitimi-Müfredat Programları-Coğrafya Öğretim
Yöntemleri incelenmeye çalışıldı. Moderinite ile eğitim programları arasına giren
Coğrafya Dersinin 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesiyle Osmanlı Müfredat
Programları arasına da girdiği, dünya, dünyanın hareketleri, Osmanlı Ülkesi’nin
büyük nehir, dağ, vilayetlerinin öğretilmeye çalışıldığı, bunların nasıl
öğretileceğinin Türkiye’nin ilköğretim metodu kitabı “Rehnuma-yı Muallimin”
(Öğretmenlerin Rehberi) de nasıl yer aldığı analiz edildi.
Coğrafya öğretiminde getirilen yeni öğretim yöntemleri ve materyallerin (haritayerküre)
Osmanlı Mektepleri’ne yerleşmesinden sonra bunların Kartoğrafya’nın
ve Osmanlı Eğitim Sistemi’nin de gelişmesinde rol oy
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |