Alexander Potebnya, “İmgesiz sanat olmaz, şiir ise hiç olmaz.”
demekle bir şiirde olması gereken en vazgeçilmez öğenin imge olduğu noktasına vurgu
yapar. Çağrışıma dayalı derin ve çok katmanlı anlamsal bileşenlere bu sayede
kavuşmak olasıdır. İmge, sözcüğün anlamını genişletir, derinleştirir ve çoğaltır.
Kısacası imge, şiirde, sözcükler aracılığıyla çağrışım yaratan işlevsel bir güçtür.
Ortak bir çalışma alanına oturan şiir, ses, anlam, imge ve biçim gibi oluşturucuların
ortak tınısıdır. Bu nedenle, ele aldığım bu çalışmada Karl Henckel’in (1864-1929)
“Berliner Abendbild” (İmgelerle Berlin Akşamları) ve Tevfik Fikret’in (1867-1915)
“Sis” adlı şiirlerinde imgelerle örülü büyük şehir sorunsalına okur odaklı bir
yaklaşımla açıklık getirmeye çalıştım.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 2 |