Arastırmada, Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletisim becerileri cinsiyet,
sınıf seviyesi ve bölüm değiskenleri açısından incelenmistir. Çalısma, 2007-2008
Öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde
öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği, Đlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Psikolojik
Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 283 öğrenci üzerinde
gerçeklestirilmistir. Đstatistiksel islemlerde t testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıstır. Öğrencilerin iletisim becerilerinde cinsiyete ve sınıf seviyesine
göre anlamlı fark bulunamamıstır. Ancak üniversite öğrencilerinin iletisim
becerilerinde bölümler arasında anlamlı fark bulunmustur. Bu fark, Sınıf
Öğretmenliği, Fen Bilgisi, Psikolojik Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı ile
Đlköğretim Matematik Anabilim Dalı öğrencileri arasında olup; sınıf öğretmenliği,
Fen Bilgisi, Psikolojik Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı lehinedir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim fakültesi öğrencileri, iletisim becerileri.
Abstract: This search was carried out in terms of different variables education
faculty’s students’ communication skills, sexes, level of class and departments
This study was done for the students of related departments of primary school
teachers, primary school mathematic teachers, science education teachers and
physcological advice and guidance teacher consisting of 283 students between the
years of 2007-2008. t test and one way ANOVA were used for he statical
analyses. There was no significant difference among students in accordence with
their communication skills according to their sexes and class level, but a
significant difference was found out for the university students’ communication
skills among departments. This difference is present among Teaching of Primary
School, the Department of Teaching of Mathematic Primary School, Teaching of
Science Education and the Department of Teaching of Physcological Advice and
Guidance, and it is in favour of Teaching of Primary School, Teaching of Science
Education and the Department of Teaching of Physcological Advice and
Guidance
Key Words: Educational faculty students, communication skills.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 12 Issue: 2 |