BibTex RIS Cite

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİSİM BECERİLERİ

Year 2008, Volume: 12 Issue: 2, 223 - 231, 18.02.2010

Abstract

Arastırmada, Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletisim becerileri cinsiyet,
sınıf seviyesi ve bölüm değiskenleri açısından incelenmistir. Çalısma, 2007-2008
Öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde
öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği, Đlköğretim Matematik, Fen Bilgisi, Psikolojik
Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 283 öğrenci üzerinde
gerçeklestirilmistir. Đstatistiksel islemlerde t testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıstır. Öğrencilerin iletisim becerilerinde cinsiyete ve sınıf seviyesine
göre anlamlı fark bulunamamıstır. Ancak üniversite öğrencilerinin iletisim
becerilerinde bölümler arasında anlamlı fark bulunmustur. Bu fark, Sınıf
Öğretmenliği, Fen Bilgisi, Psikolojik Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı ile
Đlköğretim Matematik Anabilim Dalı öğrencileri arasında olup; sınıf öğretmenliği,
Fen Bilgisi, Psikolojik Danısma ve Rehberlik Anabilim Dalı lehinedir.

Anahtar Kelimeler: Eğitim fakültesi öğrencileri, iletisim becerileri.

 

Abstract: This search was carried out in terms of different variables education
faculty’s students’ communication skills, sexes, level of class and departments
This study was done for the students of related departments of primary school
teachers, primary school mathematic teachers, science education teachers and
physcological advice and guidance teacher consisting of 283 students between the
years of 2007-2008. t test and one way ANOVA were used for he statical
analyses. There was no significant difference among students in accordence with
their communication skills according to their sexes and class level, but a
significant difference was found out for the university students’ communication
skills among departments. This difference is present among Teaching of Primary
School, the Department of Teaching of Mathematic Primary School, Teaching of
Science Education and the Department of Teaching of Physcological Advice and
Guidance, and it is in favour of Teaching of Primary School, Teaching of Science
Education and the Department of Teaching of Physcological Advice and
Guidance

Key Words: Educational faculty students, communication skills.

References

  • Akkök ,F. (1996) İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi (Anne-Baba El Kitabı), Ankara:M.E.B.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, s.2-3.
  • Aspy, D.& Roebuck, R.(1977) Kids don’t learn from people they don’t like. Amherst, MA:Human Resource Resources Development Pres.
  • Baltaş, Z., Baltaş, A. ( 1997) İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz, Beden Dili, On Beşinci Baskı,İstanbul Remzi Kitapevi, , s.158-160.
  • Bolat, S. (1996) “Eğitim Öğretimde İletişim: Hacettepe Eğitim Fakültesi Uygulaması” Hacettepe Eğitim Fakültesi Degisi, 12, 75-78.
  • Brophy,J. & Evenston, C. (1976) Learning From teaching A developmental perspective. Boston:Allyn,Bacon.
  • Ceyhan, A.A. (2006) An Investigation of Adjustement Levels of Turkish University Students With Respect to Perceived Communication Skill Levels. Social Behaviour and Personality, 34 (4),367-379.
  • Çetinkanat, C. (1998)Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı, 14, Dönem,Bahar, 209-221.
  • Çulha, M., Atlas Dereli, A. (1987). “Atılganlık Eğitimi Programı” Psikoloji Dergisi, Sayı 21, (Cilt: 6), s.124.
  • Dökmen, Ü. (1989). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine psiko-sosyal bir araştırma. Yayınlanmamış Araştırma. Ankara: A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi
  • Edwards, C. (1997) Classroom Discipline and Management.Printice Hall, İnc New Jersey.
  • Ergin, A., Birol, C. (2000) Eğitimde İletişim. Ankara, Anı Yayıncılık
  • Ersanlı, K., Balcı, S. (İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi. Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 10 (2), 7-12.
  • Güçlü, N. (2001) İletişim. Ankara., Nobel Yay. Sayı: 20, s.82.
  • Kılıç, M. (1987) “Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları”, (H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,), s.23.
  • Voltan, A,N. (1981) “Grupla Atılganlık Eğitimi ve Doğurguları”, Grupla Psikoterapi Sempozyumu, Sayı: 6, s.5.
  • Yeşilyaprak, B. (1986) “Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları”, Psikoloji Dergisi,
Year 2008, Volume: 12 Issue: 2, 223 - 231, 18.02.2010

Abstract

References

  • Akkök ,F. (1996) İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi (Anne-Baba El Kitabı), Ankara:M.E.B.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, s.2-3.
  • Aspy, D.& Roebuck, R.(1977) Kids don’t learn from people they don’t like. Amherst, MA:Human Resource Resources Development Pres.
  • Baltaş, Z., Baltaş, A. ( 1997) İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz, Beden Dili, On Beşinci Baskı,İstanbul Remzi Kitapevi, , s.158-160.
  • Bolat, S. (1996) “Eğitim Öğretimde İletişim: Hacettepe Eğitim Fakültesi Uygulaması” Hacettepe Eğitim Fakültesi Degisi, 12, 75-78.
  • Brophy,J. & Evenston, C. (1976) Learning From teaching A developmental perspective. Boston:Allyn,Bacon.
  • Ceyhan, A.A. (2006) An Investigation of Adjustement Levels of Turkish University Students With Respect to Perceived Communication Skill Levels. Social Behaviour and Personality, 34 (4),367-379.
  • Çetinkanat, C. (1998)Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı, 14, Dönem,Bahar, 209-221.
  • Çulha, M., Atlas Dereli, A. (1987). “Atılganlık Eğitimi Programı” Psikoloji Dergisi, Sayı 21, (Cilt: 6), s.124.
  • Dökmen, Ü. (1989). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine psiko-sosyal bir araştırma. Yayınlanmamış Araştırma. Ankara: A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi
  • Edwards, C. (1997) Classroom Discipline and Management.Printice Hall, İnc New Jersey.
  • Ergin, A., Birol, C. (2000) Eğitimde İletişim. Ankara, Anı Yayıncılık
  • Ersanlı, K., Balcı, S. (İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi. Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Dergisi, 10 (2), 7-12.
  • Güçlü, N. (2001) İletişim. Ankara., Nobel Yay. Sayı: 20, s.82.
  • Kılıç, M. (1987) “Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları”, (H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,), s.23.
  • Voltan, A,N. (1981) “Grupla Atılganlık Eğitimi ve Doğurguları”, Grupla Psikoterapi Sempozyumu, Sayı: 6, s.5.
  • Yeşilyaprak, B. (1986) “Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları”, Psikoloji Dergisi,
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Mücahit Dilekman This is me

Zeynep Başçı This is me

Fatih Bektaş This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2008 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Dilekman, M., Başçı, Z., & Bektaş, F. (2010). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİSİM BECERİLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.