Araştırmanın amacı, Türkçe dersinde, yeni ilköğretim müfredatının temelini oluş-
turan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının uygulanıp uygulanmadığını ve Türkçe öğretmenlerinin
bu öğrenme yaklaşımının kendilerine yüklediği rolleri yerine getirip getirmediğini
yönetici görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma; Erzurum ilindeki çeşitli
ilköğretim okullarında ‘‘Türkçe Dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına
İlişkin Yönetici Görüşlerini Belirleme Anketi’’ kullanılarak toplam 50 yöneticiye uygulanmıştır.
Hazırlanan ölçme aracı müdürler tarafından cevaplandırıldıktan sonra elde
edilen verilerin analizleri bilgisayar ortamında SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak
yapılmıştır. Araştırma sonunda, okul yöneticilerinin Türkçe dersinde yapılandırmacı öğrenme
yaklaşımının kısmen uygulandığı düşüncesinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca; Türkçe
öğretmenlerinin 2005 Türkçe müfredatının temel dayanağı olan yapılandırmacı öğrenme
yaklaşımının kendilerine yüklediği rolleri kısmen yerine getirebildikleri tespit edilmiştir
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 14 Issue: 1 |