BibTex RIS Cite

Terörle Mücadelede Tecrübelerin ve Eğitim Materyallerinin Paylaşımı

Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 35 - 46, 25.10.2010

Abstract

Günümüzde dünyanın birçok ülkesinde insanlar farklı terör örgütlerinin yapmış
olduğu eylemlerden dolayı acılar çekmektedirler. Acıların tekrar yaşanmaması için, aynı
acıları çekenlerin sahip oldukları tecrübeleri paylaşma, makul bir istek olarak görülmelidir.
Ayrıca terörle mücadelede başarı elde etmiş ülkelerin bu süreçte uyguladıkları
yöntem ve tecrübelerini paylaşmalarının dışında, terörle mücadele eden görevlilerine
vermiş oldukları eğitimlere ait materyallerin paylaşılması da terörle mücadele eden ülkelere
çok önemli katkılar sağlayacaktır. Bu çalışmada, Türkiye ve Dünyadaki paylaşım
ortamları incelenmekte, “tecrübe ve eğitim materyallerinin” paylaşımı için “ağa dayalı”
bir platform kurulması ile ilgili düşünceler tartışılmaktadır. Ayrıca bu paylaşımın sadece
terörle mücadele alanı ile sınırlı kalmaksızın, suç ve suçlu ile mücadelede tüm alanları
kapsaması gerektiği de önerilmektedir.

References

  • Academicearth (2009). Academic Earth. http://www.academicearth.org , Erişim Tarihi: 27.12.2009.
  • Bal, İ. & Özeren, S. (2009). Uzak Doğudan Yeni Kıtaya Terörle Mücadele. Ankara: USAK Yay.
  • Barrierfree (2009). “Learning Object Repository – LOR”. http://www.barrierfree.ca/re- ports.htm#data. Erişim Tarihi: 22 Kasım 2009.
  • Brunker, M. (2000). Feds: No Warrants for Net Wiretaps. ISN- Information Security News. http://seclists.org/isn/2000/May/0112.html, Erişim Tarihi: 19 Ekim 2009.
  • CEPOL (2009), Contributing to Europian Police Cooperation Through Learning. http:// www.cepol.europa.eu, Erişim Tarihi: 27.12.2009.
  • Duncan, C. (2003). “The Value of Managing Learning Objects”, An Intrallect White Pa- per, Intrallect Ltd.
  • Dawes, S.S. (1996). “Interagency Information Sharing: Expected Benefits, Manegable Risks”. Journal of Policy Analysis and Management.Vol.15, No:3 (Summer,1996), pp. 377-394.
  • Hodgins, W. (2000). “The Future of Learning Objects”, in D.A. Wiley, ed., The Instructi- onal Use of Learning Objects: Online Version, http://www.reusability.org/read/chapters/ hodgins.doc, Erişim Tarihi: 24 Kasım 2009.
  • IPEP, (2009). International Police Expertise Platform. http://www.ipep.info/ , Erişim Ta- rihi: 21.11.2009.
  • Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir İçerik Geliştirme Sisteminin Ha- zırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşımı İle İçerik Geliştirme Profillerinin Belirlenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü.
  • Karaman, S., Karaman, E. Karakuzu, M. (2005). “Öğrenme Nesnesi Ambarlarının Kar- şılaştırılması”, V. International Educational Technologies Conference Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Milliyet (2009). “FBI’dan Ankaraya Şok Talep”, http://www.milliyet.com.tr/Dunya/Son- Dakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1163767&Date=19.11.2009&b=FBIdan%2 0Ankaraya%20sok%20talep&KategoriID=19, Erişim Tarihi: 19.11.2009.
  • OSCE (2009). POLIS. http://polis.osce.org, Erişim Tarihi: 20.11.2009.
  • Raven, S. (2002). The Use of Standards in Implementing a Learning Object Meta-data Repository, Union Institute and University, (Doktora Tezi).
  • Southern Regional Education Board (2005). Principles of Effective Learning Objects. Guidelines for Development and Use of Learning Objects for the SCORE. ED485267. Southern Regional Education Board, 592 10th St. N.W. Atlanta.
  • Wiley, D.A. (2000a). Learning Object Design and Sequencing Theory, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Brigham Young University.
  • Zengin, Selçuk and Yaşar, M. Murat (2007). “Employing Global Need – Based Informa- tion and Technology Sharing to Enhance Cooperation among Law Enforcement Organi- zations”, In H. Durmaz, B.Sevinç, A.S. Yayla., S. Ekici (Eds.),Understanding Terrorism: Analysis of Sociological and Psychological Aspects, Proceedings of the NATO Advanced Research Workshop on Sociological and Psychological Aspects of Terrorism (pp.56-65). Washington DC, IOS Pres: Washington D.C.
Year 2010, Volume: 14 Issue: 2, 35 - 46, 25.10.2010

Abstract

References

  • Academicearth (2009). Academic Earth. http://www.academicearth.org , Erişim Tarihi: 27.12.2009.
  • Bal, İ. & Özeren, S. (2009). Uzak Doğudan Yeni Kıtaya Terörle Mücadele. Ankara: USAK Yay.
  • Barrierfree (2009). “Learning Object Repository – LOR”. http://www.barrierfree.ca/re- ports.htm#data. Erişim Tarihi: 22 Kasım 2009.
  • Brunker, M. (2000). Feds: No Warrants for Net Wiretaps. ISN- Information Security News. http://seclists.org/isn/2000/May/0112.html, Erişim Tarihi: 19 Ekim 2009.
  • CEPOL (2009), Contributing to Europian Police Cooperation Through Learning. http:// www.cepol.europa.eu, Erişim Tarihi: 27.12.2009.
  • Duncan, C. (2003). “The Value of Managing Learning Objects”, An Intrallect White Pa- per, Intrallect Ltd.
  • Dawes, S.S. (1996). “Interagency Information Sharing: Expected Benefits, Manegable Risks”. Journal of Policy Analysis and Management.Vol.15, No:3 (Summer,1996), pp. 377-394.
  • Hodgins, W. (2000). “The Future of Learning Objects”, in D.A. Wiley, ed., The Instructi- onal Use of Learning Objects: Online Version, http://www.reusability.org/read/chapters/ hodgins.doc, Erişim Tarihi: 24 Kasım 2009.
  • IPEP, (2009). International Police Expertise Platform. http://www.ipep.info/ , Erişim Ta- rihi: 21.11.2009.
  • Karaman, S. (2005). Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir İçerik Geliştirme Sisteminin Ha- zırlanması ve Öğretmen Adaylarının Nesne Yaklaşımı İle İçerik Geliştirme Profillerinin Belirlenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü.
  • Karaman, S., Karaman, E. Karakuzu, M. (2005). “Öğrenme Nesnesi Ambarlarının Kar- şılaştırılması”, V. International Educational Technologies Conference Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Milliyet (2009). “FBI’dan Ankaraya Şok Talep”, http://www.milliyet.com.tr/Dunya/Son- Dakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1163767&Date=19.11.2009&b=FBIdan%2 0Ankaraya%20sok%20talep&KategoriID=19, Erişim Tarihi: 19.11.2009.
  • OSCE (2009). POLIS. http://polis.osce.org, Erişim Tarihi: 20.11.2009.
  • Raven, S. (2002). The Use of Standards in Implementing a Learning Object Meta-data Repository, Union Institute and University, (Doktora Tezi).
  • Southern Regional Education Board (2005). Principles of Effective Learning Objects. Guidelines for Development and Use of Learning Objects for the SCORE. ED485267. Southern Regional Education Board, 592 10th St. N.W. Atlanta.
  • Wiley, D.A. (2000a). Learning Object Design and Sequencing Theory, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Brigham Young University.
  • Zengin, Selçuk and Yaşar, M. Murat (2007). “Employing Global Need – Based Informa- tion and Technology Sharing to Enhance Cooperation among Law Enforcement Organi- zations”, In H. Durmaz, B.Sevinç, A.S. Yayla., S. Ekici (Eds.),Understanding Terrorism: Analysis of Sociological and Psychological Aspects, Proceedings of the NATO Advanced Research Workshop on Sociological and Psychological Aspects of Terrorism (pp.56-65). Washington DC, IOS Pres: Washington D.C.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Selçuk Zengin This is me

Publication Date October 25, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Zengin, S. (2010). Terörle Mücadelede Tecrübelerin ve Eğitim Materyallerinin Paylaşımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 35-46.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.