Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının; fiziksel yapısı, tasarımı,
dili, görsel düzeni, programa uygunluğu ve bilimsel içeriğine ilişkin öğretmen görüşlerinin
cinsiyet, ders kitabı incelemesiyle ilgili eğitim alma, kıdem ve sosyal bilgiler programı hakkında
bilgi düzeyleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2008-2009
öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinde ilköğretimde görev yapan 5. sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır. Evrende yer alan 35 ilköğretim okulunda 5. sınıfta görev yapan 85 sınıf öğretmeni, seçkisiz olmayan amaçsal örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme kullanılarak
belirlenmiştir. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket formundan
yararlanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır.
Elde edilen bulgulara göre, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının; fiziksel yapısı, tasarımı,
dili, programa uygunluğu ve bilimsel içeriğine ilişkin öğretmen görüşlerinde; ders kitabı incelemesiyle
ilgili eğitim alma ve sosyal bilgiler programı hakkında bilgi düzeyleri değişkenleri
açısından istatistiksel olarak 0.05 anlamlılık düzeyinde manidar bir farklılık görülmemiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 27, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 2 |