Günümüz pazarlarında yaşanan gelişmeler, pazarda rekabet avantajı yaratmayı
güçleştirmektedir. İşletmeler, benzer ürün ve hizmetlerde rekabet üstünlüğü sağlamak için
yeni stratejiler geliştirmektedirler. Bu stratejilerden bir tanesi de müşterilerin tatminine
yönelmektir. Bu çalışmada müşterilerin kargo firmalarının sundukları hizmetlere yönelik
tutum ve düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca müşterilerin kargo gönderirken
karşılaştıkları problemlerin tespit edilip bunların çözümüne yönelik öneriler sunulması
amaçlanmıştır. Araştırmanın ana kütlesini, Erzurum ilinde faaliyet gösteren kargo firmalarından
hizmet alan müşteriler oluşturmuştur. 400 kişiye yüzyüze anket uygulanmıştır.
Yapılan analiz sonuçlarına göre cevaplayıcıların kargo firması personelinin sorunları zamanında
çözümlediğini, müşteriyi iyi bir biçimde karşıladığını, personelin yeterli deneyime
sahip olduğunu ayrıca firmanın malları hasarsız olarak teslim ettiğini düşündükleri
belirlenmiştir. Ayrıca Cevaplayıcıların, kargo gönderirken en çok karşılaştıkları problem
ise gecikmelerdir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 27, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 2 |