Tüm dünyada da olduğu gibi ülkemizde de eğitim-öğretimde en çok önem verilen
faaliyetlerin başında yabancı dil öğretimi gelir. Buna rağmen yabancı dil, öğretim süreci
sonucunda, en çok başarısız olduğumuz alanlardan biridir. Çünkü yaklaşık 9 yıllık bir öğretim sürecinde öğrencilerin öğrendikleri dilde kendilerini ifade edememeleri dil öğretim
sistemimizin bir gerçeğidir. Bu çerçevede, harcanan onca emek ve zaman kaybı düşünüldüğünde
ne Fransızca ne de diğer dillerin öğretiminde yeteri kadar başarılı olduğumuz
söylenemez. Dil öğretimindeki bu durumun başlıca nedenleri; ders kitapları, yöntem ve
teknik seçimi, öğretmen istihdamı ve öğretmen yeterlilikleri, yabancı dilin yapısal farklılığı,
doğal ortamın oluşturulamaması, motivasyon eksikliği, öğrenci hazır bulunuşluğu
ve sınav sistemleri olarak listelenebilir. Çalışmanın içeriğinde öğretim programından ve
ders kitabından kaynaklı sorunlar ele alınmıştır. İlköğretim düzeyi ders kitabını incelerken
Milli Eğitim Bakanlığının yayınladığı 1739 sayılı Türk Milli Eğitim Temel Kanunu
esas alınarak hazırlanan yönetmelik ve yönergeler konunun evreninin oluşturmuştur.
Ortak Başvuru Metni yabancı dil öğretim programı ders kitabı fiziksel eğitsel ve yöntemsel ölçütler
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 2 |