BibTex RIS Kaynak Göster

Ma Rainey’s Black Bottom ve Fences’de Hikâye Anlatımı

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 3, 151 - 158, 26.04.2013

Öz

Çağdaş Amerikan tiyatrosunda yazarlar çeşitli neden ve amaçlarla hikâye anlatımı-
na yer verirler. Örneğin, Edward Albee, David Mamet, Sam Shepard, David Rabe ve August
Wilson gibi çağdaş Amerikan tiyatrosunun önde gelen yazarları başyapıtlarında hikâye anlatıcıları
yaratırlar. Geçmiş ve günümüz, ben ve öteki, yaşam ve ölüm arasındaki gerilimi
vurgulamak ve bireyin içinde bulunduğu değişken ortamda yaşadığı şaşkınlık, şüphecilik,
kendini sorgulama gibi içsel duygularını anlatabilmek amacıyla yazarlar, hikâye anlatımına
sıkça başvururlar. Sahnede hikâye anlatımı uygulamakla yazar, sahnenin şimdiki zaman ve
mekân sınırlarının dışında kurgusal bir alan yaratmış olur. Böylece yazar, sahnede gerçek
ile kurgusal ya da tam tersini sunma olanağı bulur. August Wilson’un yapıtlarında hikâ-
ye anlatımı, Afrikalı-Amerikalı toplumun sözlü anlatım deneyimleriyle sunulur. Bu çalışma
Ma Rainey’s Black Bottom ve Fences adlı yapıtlarda hikâye anlatımının fonksiyonlarını
ve karakterlerin hikâye yoluyla kendilerini ve öznel dünyalarını nasıl yansıttıklarını araş-
tırmayı amaçlamaktadır. Ma Rainey’s Black Bottom’da Toledo ve Fences’de Troy Maxson
Wilson’un tipik hikâye anlatıcılarına örnektir

Kaynakça

  • Blumenthal, Anna S. (Spring 2000). “More Stories than the Devil Got Sinners: Troy’s Stories in August Wilson’s Fences”. American Drama, 9 (2), 74-95.
  • Hanlon, John J. (Spring 2002). “‘Niggers got a Right to be Dissatisfied’: Postmodernism, Race, and Class in Ma Rainey’s Black Bottom,” Modern Drama, 45/1, 95- 122.
  • Menson-Furr, Ladrica (2005), “Booker T. Washington, August Wilson and the Shadows in the Garden,” in Mosaic: A Journal for the Interdisciplinary Study of Literature, 38/4, 175-181.
  • Pereira, Kim. (1995a). August Wilson and the African-American Odyssey, Urbana and Chicago: University of Illinois Press.
  • Shannon, Sandra G. (1995). The Dramatic Vision of August Wilson, Washington D.C.: Howard University Press.
  • Shannon, Sandra G. (2003). August Wilson’s Fences, Westport, Connecticut and London: Greenwood Press.
  • Wilson, August. (1991). Ma Rainey’s Black Bottom, in August Wilson Three Plays, Pittsburgh: University of Pittsburgh Press.
  • Wilson, August (1986). Fences. London and New York: Samuel French, Inc.
Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 3, 151 - 158, 26.04.2013

Öz

Kaynakça

  • Blumenthal, Anna S. (Spring 2000). “More Stories than the Devil Got Sinners: Troy’s Stories in August Wilson’s Fences”. American Drama, 9 (2), 74-95.
  • Hanlon, John J. (Spring 2002). “‘Niggers got a Right to be Dissatisfied’: Postmodernism, Race, and Class in Ma Rainey’s Black Bottom,” Modern Drama, 45/1, 95- 122.
  • Menson-Furr, Ladrica (2005), “Booker T. Washington, August Wilson and the Shadows in the Garden,” in Mosaic: A Journal for the Interdisciplinary Study of Literature, 38/4, 175-181.
  • Pereira, Kim. (1995a). August Wilson and the African-American Odyssey, Urbana and Chicago: University of Illinois Press.
  • Shannon, Sandra G. (1995). The Dramatic Vision of August Wilson, Washington D.C.: Howard University Press.
  • Shannon, Sandra G. (2003). August Wilson’s Fences, Westport, Connecticut and London: Greenwood Press.
  • Wilson, August. (1991). Ma Rainey’s Black Bottom, in August Wilson Three Plays, Pittsburgh: University of Pittsburgh Press.
  • Wilson, August (1986). Fences. London and New York: Samuel French, Inc.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en;tr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Beşe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Beşe, A. (2013). Ma Rainey’s Black Bottom ve Fences’de Hikâye Anlatımı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(3), 151-158.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.