Kimlik politikalarının birbiriyle çatıştığı ortamlarda yer edinmek ve “öteki”leş-
tirmeden yaşamak hususunda üretilen politikalar çok kültürlü ve çoğulcu toplumlarda bir
arada kalabilmenin ana hatlarını ve sorunsalını oluşturmaktadır. Melez dünyalar, melez
diller ve devamında oluşan melez kültürel kimlikler “öteki” ile tanışmanın ve iletişim
kurmanın yeni açılımlarını çok kültürlü toplumun gösterenleri olarak belirgin kılar. Özcülük
karşıtı kimlik anlayışı açısından kültür – kimlik ilişkisi durağan olmadığından yansımaları
da kaçınılmaz olarak kişiden kişiye değişiklik gösterir. Bu bağlamda Britanya
toplumunda baskın kültür ve ikincil kültür arasında var olan kimlik-değer ilişkisi Hanif
Kureishi’nin “My Son The Fanatic”’teki anlatı evreninde göç, güç ve bireysel gereksinimlere
göndermelerle kodlandığı için öykü kimlik teorilerinin yanı sıra bir sömürge sonrası
teorisyeni olan Homi K.Bhabha’nın kültür üzerine düşünceleri ışığında çalışılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 3 |