Bu araştırmada öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin kullandıkları çatışma yönetimi
yöntemleri kişisel-mesleki değişkenlere, iletişim becerileri ve örgüt iklimine göre yönetici davranış-
ları açısından farklılıkları saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın verileri 2011/2012 Eğitim Öğretim
yılında Trabzon ilinde örgün eğitim kurumlarında görev yapan 277 öğretmenden alınmıştır.
Araştırmada Şahin (2007) tarafından geliştirilen “Okul Müdürlerinin Çatışma Stratejileri Öl-
çeği” ve “Okul Müdürlerinin Kişiler arası İletişim Ölçeği”, Halpin ve Croft tarafından geliştirilen
Yalçınkaya (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Örgüt İklimi Belirleme Ölçeği’ kullanılmıştır.
Bilgi toplama araçları ile elde edilen veriler SPSS 15.0 programına girildi ve gerekli istatistiksel
çözümlemeler yapıldı. Araştırmada istatistiksel teknik olarak korelasyon analizi, hiyerarşik regrasyon
analizi uygulandı. Analizlerin anlamlılığını bulmak için Tukey Post Hoch testinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda, okul müdürlerinin kullandığı çatışma yönetimi yöntemlerinden uzlaşmanın,
öğretmenler tarafından algısı kurum içendeki mesleki kıdem artıkça arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 3 |