Bu araştırmanın temel amacı, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının, sınıf
yönetimi stratejilerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya 2010-2011 eğitim-öğretim
yılı bahar yarıyılında Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim gören 103 din kültürü ve ahlak bilgisi
öğretmen adayı katılmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri Çakmak, Kayabaşı
ve Ercan (2008) tarafından geliştiren anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde
betimsel istatistiklerin yanında t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.
Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının,
sınıf yönetimi stratejilerine katılımlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının en önemli gördükleri sınıf yönetimi stratejileri; “öğ-
rencilerin dikkatini çekme”, “motivasyon sağlama” ve “güvenilir öğrenme ortamı oluşturma”
olarak tespit edilmiştir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi
stratejilerine yönelik görüşlerinin “cinsiyete” göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık
göstermediği, ancak hem “öğrenim durumları”na hem de “öğrenim gördükleri programlara”
göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 3 |